Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 17:09   #21
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sliter med å få solgt enebolig. Hvor lett er det å få leid ut?

Tror jeg ville lagt til noen oppdaterte utebilder, ellers kan boligen fremstå som vanskelig å selge.

Gammel 04-11-10, 17:19   #22
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av bulle, her.

Hvilket område er det i? Er det på Sem? Jeg tror nesten at det blir for mye styr med å leie ut, og gevinstbeskatning i betraktning så blir det et tapsprosjekt. Må vel smøre meg med enda mer tålmodighet og håpe at nervene holder..

Vi hadde samme problemet i vår, og valgte å leie ut. Det er tregt på boligmarkedet nå, og vi valgte å ikke "stampe" huset. Vi fikk et bud på 4 750 000, (250 000 under takst) men avslo. Vi tenker som så at så lenge vi klarer lånet med leieinntektene så ser vi dette som en investering for fremtiden.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 17:29   #23
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Vi hadde samme problemet i vår, og valgte å leie ut. Det er tregt på boligmarkedet nå, og vi valgte å ikke "stampe" huset. Vi fikk et bud på 4 750 000, (250 000 under takst) men avslo. Vi tenker som så at så lenge vi klarer lånet med leieinntektene så ser vi dette som en investering for fremtiden.

Men må dere ikke skatte av verdiøkningen fra dere kjøpte til dere selger når dere ikke bor der selv? Eller tenker dere å leie ut under ett år?

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 17:39   #24
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kommer fra en helt annen del av landet, men vurderer å flytte til Tønsbergområdet. Vi kikket på annonsen deres men:

-vi kjenner overhodet ikke til strøket, og savner mer info. Hva betyr kort vei til stranda? Hvordan kommer man seg dit? Hvilken barnehage og skole ligger i nærheten? Er det leikeplasser der? Hvor langt er det til sentrum, og hva slags butikker fins der? Det er ikke tekst under utsiktsbildet; hva er det bilde av og hvor har man denne utsikten fra?

-Noen annonser har en liten ramme hvor det står statstikk om området; aldersfordeling, avstander til ulike ting, inntektsgjennomsnitt etc. De er fine.

-Fjern ordet tuja. Hekk holder lenge, tuja er negativt ladet.

-Prisen er relativt høy i forhold til andre hus i Vestfold. Er det en grunn til det?

Gammel 04-11-10, 17:49   #25
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Vi kommer fra en helt annen del av landet, men vurderer å flytte til Tønsbergområdet. Vi kikket på annonsen deres men:

-vi kjenner overhodet ikke til strøket, og savner mer info. Hva betyr kort vei til stranda? Hvordan kommer man seg dit? Hvilken barnehage og skole ligger i nærheten? Er det leikeplasser der? Hvor langt er det til sentrum, og hva slags butikker fins der? Det er ikke tekst under utsiktsbildet; hva er det bilde av og hvor har man denne utsikten fra?

-Noen annonser har en liten ramme hvor det står statstikk om området; aldersfordeling, avstander til ulike ting, inntektsgjennomsnitt etc. De er fine.

-Fjern ordet tuja. Hekk holder lenge, tuja er negativt ladet.

-Prisen er relativt høy i forhold til andre hus i Vestfold. Er det en grunn til det?

Snittprisen på eneboliger i Tønsberg ligger på over 25 tusen. Vi ligger litt i underkant. Huset er relativt nytt også. Det er nok for lite info for dem som ikke er fra området, enig i det. 2 km til sentrum, 500 meter fra sjøen. 3 barneskoler å velge mellom Presterød, Sandeåsen og Husvik. 6-7 barnehager i umiddelbar nærhet. Lysløype og akebakke et steinkast unna. 2 km til badestrand og båthavn. Dit sykler, går eller kjører man. Det er to lekeplasser i boligfeltet (enhetlig boligfelt med boliger fra 1998-2000). Beliggenhet i blindvei. . Velkommen til visning

PS. det er utsikt til Slottsfjellstårnet, selve symbolet for Tønsberg.

Gammel 04-11-10, 19:35   #26
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg håper at dere får solgt før vi er klare til å flytte, for det blir nok ikke før om et års tid. Men det høres ut som et hyggelig strøk, som dere absolutt bør skrive mer om i annonsen!

Gammel 04-11-10, 19:37   #27
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg håper at dere får solgt før vi er klare til å flytte, for det blir nok ikke før om et års tid. Men det høres ut som et hyggelig strøk, som dere absolutt bør skrive mer om i annonsen!

Skal gjøre det, takk for tipset! Fint å få sånne tilbakemeldinger. Man ser seg jo litt blind på sånt når man bor her selv .

Gammel 04-11-10, 19:38   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville malt kjøkkeninnredningen. Et sånt bilde er faktisk nok til at jeg mister litt interessen, og det preger inntrykket mitt av resten av huset.

Vi fikk solgt midt under finanskrisen, og det tok noen måneder og mange visninger. Jeg synes det var slitsomt, for den forrige leiligheten gikk etter første visning i hett marked. Men det gikk til slutt!

Gammel 04-11-10, 19:43   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den blåfargen gjør annonsen mindre attraktiv for mange ja. En lett oppussing av kjøkkenet med maling og bytting av knotter er bra tror jeg. Og så står det litt lite. Enkelte meglere strør om seg med superlativer, det blir ofte litt i overkant, men å fremheve fordelene til huset er bra, og svadasetninger som "stor solvendt platting der man usjenert kan nyte et glass hvitvin i kveldssolen" påvirker slike som meg selv om jeg fniser litt av dem. Og informasjon om nabolaget er alt annet enn irrelevant.

Gammel 04-11-10, 19:56   #30
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Jeg har iallefall foretatt en endring, nemlig å "flytte" bildene av kjøkkenet helt til sist. Da gidder man kanskje å se alle de andre rommene først.

Vi velger nok å la kjøkkenet bli som det er, men kommer heller til å bruke noen kroner på annonse i Aftenposten. Alle de som har vært på visning har snakket om at de ville rive en vegg for å lage åpen kjøkkenløsning, så jeg tror nok kjøkkenet går føyken ganske fort uansett. Det folk har sagt har vært negativt er størrelsen, de synes huset er for lite. Det kan vi ikke gjøre så mye med. Nabohuset gikk for 3.800' forrige uke, det har en litt annen planløsning og full kjeller. Den gikk på under en uke, og DA snakker vi ukurante flater da... Alle rom var i bondefarger og det var buede åpninger over alt. Ukurant kjøkkeninnredning og bad. Men - huset gikk fort. Jeg tror kanskje vi heller vurderer prisen enn å oppgradere så mye. For alt vi vet kan kjøkkenet være kurant for noen, mens de heller vil gjøre noe med badene. Setter pris på innspillene allikevel .

Gammel 05-11-10, 00:11   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bulle, her.

. Nabohuset gikk for 3.800' forrige uke, det har en litt annen planløsning og full kjeller. Den gikk på under en uke, og DA snakker vi ukurante flater da... Alle rom var i bondefarger og det var buede åpninger over alt. Ukurant kjøkkeninnredning og bad. Men - huset gikk fort. Jeg tror kanskje vi heller vurderer prisen enn å oppgradere så mye. For alt vi vet kan kjøkkenet være kurant for noen, mens de heller vil gjøre noe med badene. Setter pris på innspillene allikevel .

Jeg ville nok gjettet at prisen deres er litt høy i forhold til mange av de andre husene i området. Tomt og hus er ikke spesielt stort og det teller vel litt.
Men det er veldig forskjell, noen hus står lenge og andre blir solgt med en gang.

Gammel 05-11-10, 08:11   #32
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg ville nok gjettet at prisen deres er litt høy i forhold til mange av de andre husene i området. Tomt og hus er ikke spesielt stort og det teller vel litt.
Men det er veldig forskjell, noen hus står lenge og andre blir solgt med en gang.

Rart med det, men når det er et tydelig oppussingsobjekt blir prisen ofte høyere enn hvis det er noen få ting som "må" endres. Tror nok jeg hadde spandert maling på kjøkkenet, og ikke underbygget tankene om å slå ut vegg etc på visning. Fordi det understreker at det "må" gjøres noe - og det fungere jo bra i dag? Da går en eventuell oppgradering på det kjøper har lyst på, og blir ikke sett på noe som må gjøres og dermed legger på 150.000 de må ut med.

Gammel 05-11-10, 11:43   #33
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Nå har jeg diskutert med megleren, og vi kommer til å gå for maling av kjøkkenet . Så blir det nye bilder til annonsen. Håper det gjør susen!

Gammel 05-11-10, 12:28   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg er lurt bulle! Lykke til!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.