Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfør øker andelen uføretrygdede?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 23:25   #8
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfør øker andelen uføretrygdede?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ved varig uføreytelse kan man få tilrettelagt stilling i ordinær virksomhet. Bedriften får da 40000 i tilskudd i året for å ha vedkommende der - og da uten noe krav om lønnsutgifter. (De fleste får vel noen form for bonus/oppmøtepenger eller noe sånn) - Så folk kan bidra i samfunnet også med en uføreytelse - cluet er vel mest at man skal ha kapasitet til å være mer enn bare arbeider - men også menneske.

Er dette et effektivt tiltak for å forbedre helse og livskvalitet hos de uføretrygdede? Jeg ville følt meg litt sånn med på kjøtt og flesk tror jeg. Litt sånn skinn-arbeidstaker, leke-arbeidstaker på en måte. En som får være der fordi de er så greie med meg. Men hvis alternativet hadde vært å bare være hjemme og være syk og tenke på hvor fælt det er så er det kanskje bedre å være litt ute blant folk på en arbeidsplass...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.