|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvilket flysete foretrekker du når du flyr alene? | |||
| Midtgang |
|
60 | 41,96% |
| Vindu |
|
69 | 48,25% |
| Hipp som happ |
|
12 | 8,39% |
| Annet |
|
2 | 1,40% |
| Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff: Hvilket flysete foretrekker du når du reiser alene?
4A. Nå reiste jeg to timer hver vei nesten hver uke i et år og stod opp kl 4 og da var mitt fokus å sove på flyet og dermed vindusplass. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Epikur
|
Jepp. Setene 3 - 9 A er også ok, for å kunne 1) speide etter hus og landemerker, 2) sove uforstyrret, 3) komme meg kjapt ut osv.
|
|
|
#64 |
|
Fola Blakken
|
Etter forsking på flypassasjerer i helgen, er det flest mannlige kjerringer med jakker, tung håndbaggasje og spisse albuer som sperrer veien for kjekke, effektive reisende som vil av.
|
|
|
|
#65 |
|
<*(((<
|
Jepp. Med mindre jeg skal langt og ikke må fort av for å skifte fly, da liker jeg vindusplass. :selskapsblære: |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#67 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: Hvilket flysete foretrekker du når du reiser alene?Hva er det egentlig høfligst å gjøre på fly hvis man ikke har det travelt? Sitte på plassen sin til alle har gått av? Jeg har gjort det noen ganger, men har blitt møtt med litt sure blikk av de ansatte. Og da var det ikke slik at jeg brukte 10 min på å komme meg av flyet heller. Men NOEN må jo være sistemann ut, så hvorfor den negative reaksjonen fra kabinpersonalet?
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Jeg har ikke peiling. For meg som kabinpersonale et ukjent fenomen. Som du så riktig sier, noen må jo være sistemann ut...
|
|
|
#69 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Spinoff: Hvilket flysete foretrekker du når du reiser alene?Jeg foretrekker vindusplass. Det er det samme om det er foran eller bak i flyet så lenge det ikke er rett med motoren da det blir så bråkete. Og så vil jeg ikke sitte ved nødutgang da jeg ikke har lyst til å ha det ansvaret. Men nå reiser seg som regel med små barn og da er ikke en slik plassering aktuelt uansett. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Spinoff: Hvilket flysete foretrekker du når du reiser alene?Jeg foretrekker vindusplass fordi jeg liker å se ut vinduet. Synes det er moro å følge med på skjermen (på de flyene som har det) hvor langt vi er kommet, og så kikke etter landemerker etc. langt der nede. Har jeg det travelt og skal i transit foretrekker jeg midtgangen langt framme. Velger aldri nødutgangen fordi jeg helst vil plassere håndbagasjen - som oftest en dagstursekk - under setet foran meg.
Jeg ser ikke poenget med å køe inn og ut av flyet, med mindre man har det travelt og sekundene teller. Med mindre boardingen skjer puljevis så blir jeg sittende til det bare er å spasere rett ombord. Samme når jeg skal av, og har aldri møtt sure miner fra kabinpersonalet pga det. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
maler
|
Sv: Spinoff: Hvilket flysete foretrekker du når du reiser alene?Jeg sitter alltid i ro til alle har passert når jeg skal ut med plutt og bæresele og håndbagasje, jeg har aldri opplevd at de har virket stresset av den grunn. Jeg har fått noen "trenger du hjelp til noe"-blikk, men ikke "hvorfor bruker du så innmari lang tid"-blikk.
|
![]() |
|
|