Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spinoff: Hvilket flysete foretrekker du når du reiser alene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvilket flysete foretrekker du når du flyr alene?
Midtgang 60 41,96%
Vindu 69 48,25%
Hipp som happ 12 8,39%
Annet 2 1,40%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 00:02   #61
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvilket flysete foretrekker du når du reiser alene?

Det er jo utrolig fint at folk har så forskjellige preferanser rundt dette. Det hadde vært kjipt om "alle" ville sitte ved vinduet.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 03:13   #62
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Samme som Poly, bare at jeg velger midtgang foran fremst hvis det er i fremre del av flyet. 3D er mitt "faste" sete hos reisebyrået.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

2C her.

4A. Nå reiste jeg to timer hver vei nesten hver uke i et år og stod opp kl 4 og da var mitt fokus å sove på flyet og dermed vindusplass.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 06:28   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Nødutgang. Spesielt 10 A eller F på de 737-ene som har en toseter foran.

Jepp. Setene 3 - 9 A er også ok, for å kunne 1) speide etter hus og landemerker, 2) sove uforstyrret, 3) komme meg kjapt ut osv.

Gammel 13-10-10, 15:28   #64
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vindu, langt fremme. Så jeg kan sove uforstyrret, og komme meg ut før kjerringene med tusen vesker og dill og dall som bruker en evighet.

Etter forsking på flypassasjerer i helgen, er det flest mannlige kjerringer med jakker, tung håndbaggasje og spisse albuer som sperrer veien for kjekke, effektive reisende som vil av.

Gammel 13-10-10, 15:44   #65
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det viktigste er å sitte langt fremme, det nest viktigste er å sitte mot midtgang. Jeg vil fort av.

Jepp. Med mindre jeg skal langt og ikke må fort av for å skifte fly, da liker jeg vindusplass. :selskapsblære:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 01:22   #66
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Etter forsking på flypassasjerer i helgen, er det flest mannlige kjerringer med jakker, tung håndbaggasje og spisse albuer som sperrer veien for kjekke, effektive reisende som vil av.

Du har observert veldig riktig... Det er ingen forskjell i kjønn på hvem som er kjerringer på fly...

Gammel 14-10-10, 11:30   #67
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det egentlig høfligst å gjøre på fly hvis man ikke har det travelt? Sitte på plassen sin til alle har gått av? Jeg har gjort det noen ganger, men har blitt møtt med litt sure blikk av de ansatte. Og da var det ikke slik at jeg brukte 10 min på å komme meg av flyet heller. Men NOEN må jo være sistemann ut, så hvorfor den negative reaksjonen fra kabinpersonalet?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 23:32   #68
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva er det egentlig høfligst å gjøre på fly hvis man ikke har det travelt? Sitte på plassen sin til alle har gått av? Jeg har gjort det noen ganger, men har blitt møtt med litt sure blikk av de ansatte. Og da var det ikke slik at jeg brukte 10 min på å komme meg av flyet heller. Men NOEN må jo være sistemann ut, så hvorfor den negative reaksjonen fra kabinpersonalet?

Jeg har ikke peiling. For meg som kabinpersonale et ukjent fenomen. Som du så riktig sier, noen må jo være sistemann ut...

Gammel 15-10-10, 23:39   #69
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg foretrekker vindusplass. Det er det samme om det er foran eller bak i flyet så lenge det ikke er rett med motoren da det blir så bråkete. Og så vil jeg ikke sitte ved nødutgang da jeg ikke har lyst til å ha det ansvaret. Men nå reiser seg som regel med små barn og da er ikke en slik plassering aktuelt uansett.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 10:09   #70
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker vindusplass fordi jeg liker å se ut vinduet. Synes det er moro å følge med på skjermen (på de flyene som har det) hvor langt vi er kommet, og så kikke etter landemerker etc. langt der nede. Har jeg det travelt og skal i transit foretrekker jeg midtgangen langt framme. Velger aldri nødutgangen fordi jeg helst vil plassere håndbagasjen - som oftest en dagstursekk - under setet foran meg.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ser ikke poenget med å køe inn og ut av flyet, med mindre man har det travelt og sekundene teller. Med mindre boardingen skjer puljevis så blir jeg sittende til det bare er å spasere rett ombord. Samme når jeg skal av, og har aldri møtt sure miner fra kabinpersonalet pga det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 11:08   #71
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter alltid i ro til alle har passert når jeg skal ut med plutt og bæresele og håndbagasje, jeg har aldri opplevd at de har virket stresset av den grunn. Jeg har fått noen "trenger du hjelp til noe"-blikk, men ikke "hvorfor bruker du så innmari lang tid"-blikk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.