Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 23:29   #681
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Limer inn en tilbakemelding til Nip her (og fjerner den fra velkomsttråden):

Det var mange i KJ-tråden som syntest at KJ har noen poeng. Det blir ikke 600 innlegg av bare enighet og harmoni. Jeg og smilefjes er for eksempel rivende uenige om en del ting.

Men mange hadde også delt dypt personlige historier om smerte og skam og overspising som selvskading. Om år på grete roede-kurs etterfulgt av 40 kilo pluss igjen. Om hvordan skammen over å mislykkes så inderlig på noe som er synlig for alle, og som hvem som helst syns de kan kommentere på, medfører vond, vond overspising og mer skam.

Og det trampet du rett inn i med slagstøvler og tjolahopp. Jeg prøver å finne et godt bilde, men det nærmeste jeg kommer er "elefant i glassmagasin".

Og måten du svarte Anne C på er rett og slett så SLEM at jeg fortsatt dirrer av sinne når jeg tenker på det. Og hvis du ikke ser det så eier du rett og slett ikke empati!

Gammel 18-10-10, 23:31   #682
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til glitter: jeg tror vel at mange land sør for Sahara ligner sør-Afrika?

Men som sagt, jeg må lete mer etter kilder, men det mye omtalt den gangen, og siden da er jo sult sterkt redusert og overvekt sterkt økt.

Gammel 18-10-10, 23:36   #683
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Overvekt er faktisk et større problem en sult sånn generelt sett i verden. Uavhengig av fattig og rik, nord og sør. Tynne afrikanske barn får man under sultkatatrofer, og det har man ikke i hele Afrika, hele tiden. I tillegg er det en del kulturer som synes at overvekt er en fin ting.

Milfrid, jeg håper virkelig ikke du tror jeg er så dum at jeg ikke vet dette? Jeg har temmelig nært kjennskap til en del afrikanske land, og på samme måte som jeg vet at Sør-Afrika ikke gir et gjennomsnittlig bilde av Afrika som kontinent så vet jeg også at det gjør heller ikke Burundi.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:38   #684
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poly, nei, Sør-Afrika kan ikke sammenliknes med de fleste andre land sør for Sahara.

Jeg syns fremstillingen av fedme vs. sult i Afrika blir i overkant tabloid.

Gammel 18-10-10, 23:39   #685
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Milfrid, jeg håper virkelig ikke du tror jeg er så dum at jeg ikke vet dette? Jeg har temmelig nært kjennskap til en del afrikanske land, og på samme måte som jeg vet at Sør-Afrika ikke gir et gjennomsnittlig bilde av Afrika som kontinent så vet jeg også at det gjør heller ikke Burundi.

Hun svarte vel heller ikke direkte bare til deg, hun siterte Polyanna, og vi er da mange som leser og skriver i denne tråden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:41   #686
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=glitterchick;2494913] Sør-Afrika kan ikke sammenliknes med de fleste andre land sør for Sahara.

Det stemmer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:46   #687
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Limer inn en tilbakemelding til Nip her (og fjerner den fra velkomsttråden):

Det var mange i KJ-tråden som syntest at KJ har noen poeng. Det blir ikke 600 innlegg av bare enighet og harmoni. Jeg og smilefjes er for eksempel rivende uenige om en del ting.

Men mange hadde også delt dypt personlige historier om smerte og skam og overspising som selvskading. Om år på grete roede-kurs etterfulgt av 40 kilo pluss igjen. Om hvordan skammen over å mislykkes så inderlig på noe som er synlig for alle, og som hvem som helst syns de kan kommentere på, medfører vond, vond overspising og mer skam.

Og det trampet du rett inn i med slagstøvler og tjolahopp. Jeg prøver å finne et godt bilde, men det nærmeste jeg kommer er "elefant i glassmagasin".

Og måten du svarte Anne C på er rett og slett så SLEM at jeg fortsatt dirrer av sinne når jeg tenker på det. Og hvis du ikke ser det så eier du rett og slett ikke empati!

Signerer.

Det er mange som ikke er enige. Men det går an å diskutere uten den bedritne måten å ordlegge seg på likevel. Jeg vedgår uten å blunke at jeg ikke var sein om å plukke opp hansken som ble kastet her - jeg skammer meg ikke for det.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:50   #688
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Så du skjønte såpass? Ikke verst.

Nip: Nå kunne jeg skrevet at du er et nek, men det skal jeg selvsagt ikke gjøre. Det hadde jo vært fryktelig slemt av meg å kalle en nykommer for nek etter bare noen og 70-isj innlegg, så klask på lanken til meg om jeg hadde kalt deg noe slikt.

Det jeg derimor skal skrive er at jeg tror du mangler litt psykologikunnskap, til tross for at du tok vgs i voksen alder når du endelig skjønte hvordan du skulle bruke kunnskapen du tror du har. Kropp og psyke henger nøye sammen og selv om jeg ikke er på rakettforskerstadiet når det gjelder overvektsproblematikk, så har jeg i alle fall skjønt at jeg ikke har skjønt det. Meg og Sokrates - see?

I tillegg til den fysiologiske biten, altså at antall fettceller i kroppen ikke lar seg redusere uansett hvor mye man slanker seg, og at slankekurer (i hvert fall lavakalori sådanne) fucker opp forbrenningen til man når det punktet at man ikke lenger kan spise noe som helst før kroppen går i selvopprettelsesmodus.

(med forbehold om kilde, men jeg har da virkelig lest dette flere steder) http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=514962

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:53   #689
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg hadde ikke lest ditt svar. Mitt svar var en kommentar til Brutus egentlig. Jeg så ikke at det var kommentert ytterligere etterpå.

Gammel 18-10-10, 23:59   #690
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ok, Brutus er noe annet. Jeg ble smurt siden den kom rett etter mitt innlegg.

Gammel 19-10-10, 00:01   #691
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes dere andre om andre deler av KJ sitt innlegg, da? F.eks. forbud mot bilkjøring to dager i uka? Ville dere vært positive eller negative til det?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:06   #692
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Hva synes dere andre om andre deler av KJ sitt innlegg, da? F.eks. forbud mot bilkjøring to dager i uka? Ville dere vært positive eller negative til det?

Kanskje Kari vil hive seg på sykkelen og hente minsten i barnehagen for meg?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:09   #693
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg på et tidspunkt synes at du går fra å være smartTM til å bli dumTM så lover jeg å si fra på en litt tydeligere måte enn dette.

Gammel 19-10-10, 00:10   #694
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hun må gjerne hente minsten min i barnehagen, Mannen på jobb (ja, gjerne meg også - annen bussrute), og sørge for å komme tidsnok hjem for å lage middag til ungene (2 busser unna) før snuppa skal på ballettrening (to busser unna - once again), klokka fem. Og hente henne igjen klokka seks, kjøre henne på juniorklubben, og hente henne der etterpå, selvsagt i tide så hun får gjort de siste leksene.

Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:10   #695
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville blitt superglad over å bruke 3-4 timer pr. dag på å bringe/hente i barnehagen og komme meg frem og tilbake til jobb. Særlig om vinteren. Alle som bor utenfor de store byene ville nok vært thrilled over å måtte ta de svært sjeldne bussene eller rett og slett bruke beina to dager i uka. For ikke å snakke om hvor fint det er for ettåringene å være 9 timer + i barnehagen.

I så fall må vi ha en kollektivtransport-revolusjon over hele landet eller kortere arbeidsdag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:14   #696
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er dere sikkert bare hårsåre.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 19-10-10, 00:16   #697
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå er dere sikkert bare hårsåre.

Ja, helt sikkert. . Bare min egen feil, lat som jeg er. Jeg må nok bli gladtreningsreligiøs jeg også. Og kutte ned til 50 % jobb for å rekke alt. Dessuten er sykkel sjikkelig pjaktisk her i Tromsø vinterstid.

Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:17   #698
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Seriøst, FOF, du kan da bare flytte.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:18   #699
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Seriøst, FOF, du kan da bare flytte.

Ahh. :klaskepanne: Hvorfor tenkte jeg ikke på det?

Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 00:29   #700
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Totalt mangel på viljestyrke, kaller jeg det.
Busstider og barnehagers åpningstid har INGENTING å si. Jeg synes vi heretter bør legge lokk på slike opplysninger, for det er jo egentlig bare dårlige unnskyldninger. Og logistikk? Det eksisterer ikke. Ta dere sammen! Dere HAR ikke dårlig tid. Dere ER treige! *setter opp KJ-glis*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.