|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.Jeg har vært fadder to ganger. Det var til mine nevøer som ble døpt i en alder av 15 - før komfirmasjon. De sier selv at de tror på Gud - og da var det ikke vanskelig meg å stille opp.
|
|
|
#42 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristenDersom jeg hadde blitt spurt om å være fadder i dag, hadde jeg takket pent for tilliten, men også takket nei. Jeg har ingen interesse av å stå i kirken og lyve om å oppdra barn i den kristne tro.
|
|
|
#43 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.
man sier kun ja til å sørge for at barnet blir oppdratt i den kristne tro. Om foreldrene synes det er greit at du står der og sier ja til det, selv om de vet at du ikke kommer til å bidra dithen, så synes jeg det er helt greit, jeg da. Men det er meg. Du må gjøre det du synes er rett for deg.
|
|
|
#44 |
|
Borte
|
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristenJeg ville nok sagt nei og er i grunnen sjeleglad for at ingen har spurt meg om det. Det er ikke en veldig lett ting å si nei til.
|
|
|
#45 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.
Signerer denne!
|
|
|
#46 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristenDa har vi blitt enige med foreldrene om at vi ikke står som faddere i kirken og at de tre andre de har spurt tar seg av den delen. Så tar vi oss på fadder-rollen på alle andre måter og gleder oss allerede til å holde en liten tale på selve dagen. En fin løsning synes jeg. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.En fadders oppgave til kristen dåp er å veilede og oppdra barnet i den kristne tro. Hvis du ikke står i statskirken selv og ikke står for noe av det kristendommen gjør så synes jeg den eneste riktige er å si nei. Klart det hadde vært koselig, men mange tenker nok på fadderoppgaven som en gest, men i utgangspunktet så er det forpliktelser også, men det er det mange som ikke tar hensyn til eller tenker på. |
|
|
|
![]() |
|
|