|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Kosttilskudd for barnJeg er veldig på linje med min fastlege som mener at man allerhelst bør ha et kosthold som gjør at vitaminer/mineraler og fettsyrer er dekket. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kosttilskudd for barnEr det ikke "relativt store enighet" om at unger (og de fleste andre) sliter me å få i seg så mye Vit D som de trenger gjennom kosthold og naturlig livsstil, t det derfor er anbefalt å gi dem tran?
|
|
|
#63 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kosttilskudd for barn
Ja, det hadde jammen vore flott om det var så enkelt. Kresne barn gir utfordringar på dette området, og da kjennes det greit å forsikre seg ved hjelp av eit enkelt tilskot.
|
|
|
#64 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Ja, jeg er nok heldig med barn som spiser absolutt alt de får. Her går hjemmebakt,supergrovt brød med mager leverpostei og ett lass med persille(C vit) ned på høy kant. Det samme med laks/ørret og makrell både i fileter, wok, til pasta med spinat og hva som helst. All salat og grønnsaker spiser de med største selvfølge. De knasker nøtteblandinger og koser seg veldig med smoothier av frukt/bær/jucie og youghurt. Oppskåret frukt til mellom måltider og kveldskos. Ok, jeg vet at noen barn er mer skeptiske enn andre, men så lenge det ikke handler om allergier, tror jeg at det ofte handler om hva de blir tilbudt over tid. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kosttilskudd for barnDen siste setningen din ødela et ellers fint innlegg.
|
|
|
#66 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kosttilskudd for barnVåre barn er så ulike i matvegen som det over hovudet er mogleg å kome. Begge har vore eksponert for og tilbydd variert mat, men den eine er ekstremt kresen og den andre er ekstremt altetande. Den som er mest kresen er den som har vore eksponert for størst variasjon, faktisk.
|
|
|
#67 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Ja vi er også "fri flyt junior'ere". Så bakpå pakken nå og det er en god del søtningsstoffer i kapslene med solbærsmak, som ungnee mine har tatt siden de fyllte ett år. Nå kom det noen geleputer med appelsin i posten i forrige uke. Storebror digger de, men lillesøster spyttet ut. Tror det er den geleaktige konsistensen. Anyhur, geleputene inneholder ikke "kunstig" søtning, men "naturlige" søtstoff som xylitol, sorbitol og sukralose. Det er ingen e-stoff i listen over ingredienser i motsetning til listen i den vanlige tranen deres.
|
|
|
#68 |
|
Passiv
|
Sv: Kosttilskudd for barnForresten. Nå hadde de ikke Animal Parade inne på helsekostsjappa. Dermed bestilte jeg heller fra nett. |
|
|
|
#69 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Det står at de er for barn over 3 år, trodde det handlet om aspartam-innholdet. Så de sa ingenting om det? Aspartam skal ikke gis til barn under 3 år. Når det er sagt, har jeg ikke tenkt over aspartaminnholdet før jeg sjekket nylig...
|
|
|
|
#70 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Kosttilskudd for barnAmelie, nei det sa de ikke og ikke har jeg sett bakpå pakken og sett aspartamen før nå heller. Jaja, det må være i svært små mengder, vi husker ikke å ta de hver dag, og de får nærmest aldri i seg aspartam ellers.
|
|
|
#71 |
|
:)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Kosttilskudd for barnJeg handler Animal Parade fra iherb.com. Mye billigere!
|
|
![]() |
|
|