|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Mannen og jeg hadde planer om å reise til New York i høst, men jeg valgte å utsette det til jeg kan spise litt mer normalt etter operasjonen. Jeg elsker maten i USA og vil nyte den til det fulle når jeg først er der.
|
|
|
#82 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?
Jeg drar alltid på storbyferie for å spise, og veldig mange av de livligste reiseminnene mine er restaurantopplevelser. Sushi i Sausalito! Übergourmetmat i Chicago! Pekingand i Beijing! Kaiseki i Tokyo!
|
|
|
#83 |
|
Bedreviter
|
Det er jo avhengig av hvor man synes varigheten ligger. Jeg har fortsatt friskt i minne den middagen som Teomannen og jeg inntok for ti år siden på gourmetrestaurant i Cannes. Den kostet, bokstavlig talt, en kvart månedslønn, og den var verdt hver krone. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Det gjør vondt langt inne i sjelen å tenke på at vi kun spiste to ekte japanske måltider i Tokyo. Men sekstenåringen ble dårlig og var sjaber hele tiden, og orket bare "kjedelig" mat fra kaffebarer og sånt. Men vi har sagt at vi skal tilbake om fem år, og DA skal vi spise ånkli mat.
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Jeg kan huske flere måltider i NY. Det første var da jeg kjøpte ett pizzastykke ved Empire State Building. Jeg tenkte å kjøpe tre - man blir ikke mett av ett og jeg var innmari sulten. Men det gikk ikke å bære så jeg kjøpte ett med intensjon om å kjøpe flere. Jeg spiste meg veldig mett og kastet resten. På en annen restuarant fortalte kelneren at de la sin ære ned i at når folk hadde spist alt de greide så skulle det ikke syns at det var tatt av tallerkenen. |
|
|
|
#88 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Mens jeg er mer som Toffskij og husker faktisk de fleste større måltidene mine, datoen og alt.
|
|
|
#89 |
|
En som trener
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?A moment on the lips, a lifetime on the hips. Ikke si man ikke har langvarig glede av god mat. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
I mål
|
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg husker veldig mye av hva jeg har spist, og hvor. Ikke bare gourmetmat, jeg husker første stedet jeg smakte saftpapp som barn, hvor jeg fikk is og slikt. Jeg synes også god mat er en del av det å være på ferie nå, det trenger ikke være gourmet, men et koselig sted og ok servering. For meg gir det også masse glede å ha en skål potetgull i dette øyeblikk |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?Jeg husker ett måltid i NY, men det var pga settinga, personalet og hvordan middagen forløp. Har ikke den fjerneste idé om hva vi faktisk spiste. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Du er bare så lur, altså. Det skal jeg også bruke som unnskyldning neste gang.
|
|
![]() |
|
|