Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
De fleste som bryter en lov, ( og som ikke er notorisk kriminelle) gjør det vel fordi de oppfatter egen valg som relativt rasjonelle og Kloke?
Ikke fordi de synes det er skøy å gamble med barnas sikkerhet en lørdagskveld?
Hadde jeg trodd og ment at å la 8 åringen kjøre minilasteren på noe som helst måte satte hans sikkerhet i fare hadde han ikke fått lov til å nærme seg den.
Hadde jeg latt han ruse avgårde på en ATV i 80 km i timen, uten hjelm (hvilket dessverre er ganske vanlig i enkelte miljøer ) så er jeg sannsynligvis uten både hjerne og gangsyn.
De aller fleste som bryter fartsgrensen feks, gjør det jo fordi de mener et er trygt å kjøre fortere enn tillat? (og noen gjør det for spenningen sin del)
Nå våknet jeg akkurat av en ufrivillig høneblund, derfor er det ikke sikkert at jeg leser helt riktig her. Jeg håper at jeg ikke gjør det, for du mener da ikke seriøst det du skriver? Tror jeg prøver å våkne litt mer, jeg fikk det plutselig for meg at du synes det er ok å la barn kjøre noe sånt:

)
Dessuten leser jeg at du mener at akkurat du kan bryte loven fordi du er så fornuftig og klok. For det er man jo om man lar en 8-åring kjøre rundt med denne. Nei, helt våken er jeg nok ikke.
|