Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook
Opprinnelig lagt inn av Embs, her.
Jeg har tatt utganspunkt i disse sitatene.
Jeg kjenner ikke reglene for å kjøre minilaster, men hvis han har lov til det, kan det vel ikke være noe problem å skryte av det på FB (bortsett fra at det i min verden er ganske uinteressant). Da mister det også relevansen i denne diskusjonen.
Så du mener altså at en 8-9-åring gjerne kan kjøre traktor? Da bryter du i så fall arbeidsmiljøloven, men det synes du altså ikke er så nøye.
Å ja, akkurat som det er tryggere for et lite barn å sitte på fanget til en voksen inne i bilen heller enn å ligge på taket?
Så du vet ikke om han har lov til å kjøre minilasteren?
Ellers ser jeg at både Arbeidstilsynet og mange bønder har helt andre og i mine øyne bedre holdninger enn deg til dette:
http://www.nationen.no/landbruk/article4859669.ece
Hei, skal svare litt mer punkt for punkt senere, men først og fremst, les hva jeg skrev om at nyere traktorer har ekstra sete, noen er til og med registrert for 2 passasjerer OG fører. Så akkurat den spydige komentaren om å sitte i fanget kan du spare deg.
Når det gjelder Bondelagets offesielle holdning er jeg helt enig. Og hadde du spurt meg som representat for nevnte faglag ville du fått nøyaktig samme svar av meg. Og det er både bra og riktig. Men det betyr ikke at det er slik det funker i praksis.
Men fordi jeg tross alt er nogenlunde annonym og her svarer som privatperson får du et annet svar. Og ikke minst ærlig.