Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.
Litt OT: Dere som drikker sjelden/aldri, serverer dere vin til gjester i middager/selskap/fest?
Nja. Nei. Eller, jeg har julaften annenhvert år og da serverer jeg alkoholfritt øl. Min mor er tørrlagt alkoholiker og blir litt uvel om det er mye alkohol under middagene, så vi prøver å respektere henne, noe som ikke er vanskelig siden verken vi eller noen av gjestene drikker noe særlig. Jeg tror min tante liker et glass rødvin i ny og ne, men det er ikke noe hun MÅ ha, og alle er storfornøyde med en iskald Clausthaler eller hva nå den der alkoholfrie heter.
Når svigers spiser middag her har de stående tilbud om å ta med seg ei vinflaske om de vil (det er grunner til at jeg ikke kjøper det inn selv, vil ikke utbrodere det her) men som regel kjøper jeg inn noen øl. Det er vel kanskje to-tre ganger i året.
Jeg liker å ha venninner på middagsbesøk, vi har jo feks. grøsserklubben (med Interference, Shamu, Krystallklart og Fibi og hun kuleste dama jeg aldri husker nicket på her inne), og da blir det aldri kjøpt inn noe alkohol selv om jeg (og Inter?) er de(n) eneste som ikke liker å drikke. Men de som vil kan selvsagt ta med seg en flaske vin eller lignende, bare man ikke blir full. Der går grensen. Det har bare blitt til at vi har alkoholfrie middager, og det er jeg glad for, i grunnen. 
Forresten, vi er helt spinngalne, ler og storkoser oss på disse kveldene og når vi ellers er sammen - helt uten alkohol! Neste gang er det parmesankylling (og brus/iste/vann) hos meg og jeg gleder meg ihjel!