Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 16:25   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkken

Den vi har, har gode S0505-Y30R mener jeg å huske.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:50   #42
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jaja.. Men s0502 (y)? er altså gulere enn 0502y. Bare å se i fargehandelen det. Den ene er den "gammle" koden for eggehvit, den andre den nyere..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:58   #43
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta gjerne en kikk her: Kodeknekker'n.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:02   #44
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ta gjerne en kikk her: Kodeknekker'n.

Tror "Kulør" må ta en kikk her også. Får da sier og viser dem iallefall totalt feil...

Gammel 31-08-10, 19:29   #45
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

jaja.. Men s0502 (y)? er altså gulere enn 0502y. Bare å se i fargehandelen det. Den ene er den "gammle" koden for eggehvit, den andre den nyere..

Stemmer at s-basen er gulere enn den andre. 0502-y er det man kaller egghvitt (vi har den i nesten hele leiligheten), mens s0502-y kalles bomull og er gulere.
Hvis du holder et hvitt A4-ark opp mot egghvite vegger vil du se at det er en del gult i egghvitt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 19:36   #46
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns egghvit lett ser litt gusjete og grå ut, og angrer på endel listverk og dører som er malt i den fargen. Neste gang blir det helt hvitt. Vi har malt en god del vegger i hvitfargen Claro, som ser veldig gul ut på fargekartet men ikke på veggen. Jeg liker fortsatt den fargen godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 20:16   #47
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Stemmer at s-basen er gulere enn den andre. 0502-y er det man kaller egghvitt (vi har den i nesten hele leiligheten), mens s0502-y kalles bomull og er gulere.
Hvis du holder et hvitt A4-ark opp mot egghvite vegger vil du se at det er en del gult i egghvitt.

Takk, viste jeg hadde rett!
Og den har skifte navn fra "ny-eggehvit" til bomull altså! Smart, for det ble mye forviklinger...

Gammel 03-09-10, 19:38   #48
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er fornøyd med skandinavisk lys. Ikke kald, men heller ikke mot beige/ gul.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 19:46   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan forresten se bilder av s0500-n i oppussingstråden min.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:50   #50
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Er fornøyd med skandinavisk lys. Ikke kald, men heller ikke mot beige/ gul.

Jeg maler et rom i skandinavisk lys nå. Hos meg ser den fra nesten helt hvit til ganske beige ut avhengig av lyset. På vindusveggen, mot eggehvite lister og eggehvit radiator ser den nesten lysebrun ut. Jeg er ikke så glad i rent hvitt da, så jeg er også fornøyd med fargen.

Gammel 03-09-10, 21:58   #51
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Eneste som er hvitt i min stue er Taket ,macen og pc bordet

Stua er Lys toscana og kjøkkenet blyse blått

Gammel 06-09-10, 17:21   #52
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Stue og kjøkkenet vårt har fargen Delikat

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:37   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har egghvit på veggene, helhvit i taket og på taklister, som jeg tidligere nevnte. Men dører og dørlister, samt vinduslister er i noe som ligner veldig på egghvit (jeg ser ikke forskjell) men som visstnok ikke er det. Mannen min sier at det vi har på listverk ikke heter egghvit, men "standard listfarge", som han kaller det. Jeg skjønner det ikke helt, men det ser helt likt ut i mine øyne. Dørene er ferdigmalte, det samme er vinduslister (nye fabrikkmalte vinduer fra Nordan).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:45   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid hørt at standardfargen på sånne ferdigmalte dører og lister ER egghvit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:49   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har alltid hørt at standardfargen på sånne ferdigmalte dører og lister ER egghvit.

Jeg også, men mannen påstår at den ikke er helt egghvit, bare nesten. s0502y, trodde han bak meg her. Og han sier at det ikke er egghvit. Han sier at egghvit er 0502y.

Jaja, samme for meg.

Gammel 06-09-10, 23:52   #56
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men forresten, står ikke s-en for svart? Og 0502y er jo hvitt med 5% svart med 2% gult i seg?

Gammel 07-09-10, 01:26   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

s står ikke for svart, det er en ny generasjon av ncs-fargene, har jeg lært. Altså var 0502y forrige generasjon og s0502y er ny generasjon. Fargene er ikke like.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:31   #58
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har Benhvit på veggene i stue/hall (det vil si, hallen er ikke ferdig malt ennå) og Frost (lys grå) på kjøkkenet. Hvitt listverk/vinduer/verandadør i stua, og grå kjøkkenvinduskarmer og hvitt listverk på kjøkkenet. Veldig fornøyd.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:04   #59
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har eggehvit på kjøkken og caffe latte i stua og er veldig fornøyde

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 23:44   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

s står ikke for svart, det er en ny generasjon av ncs-fargene, har jeg lært. Altså var 0502y forrige generasjon og s0502y er ny generasjon. Fargene er ikke like.

Takk for info. Men hva er det ulike da? Siden kodene er helt like bortsett fra s-en som definerer en generasjon??

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.