|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenDen vi har, har gode S0505-Y30R mener jeg å huske.
|
|
|
#42 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenjaja.. Men s0502 (y)? er altså gulere enn 0502y. Bare å se i fargehandelen det. Den ene er den "gammle" koden for eggehvit, den andre den nyere.. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenTa gjerne en kikk her: Kodeknekker'n.
|
|
|
#44 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkken
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stemmer at s-basen er gulere enn den andre. 0502-y er det man kaller egghvitt (vi har den i nesten hele leiligheten), mens s0502-y kalles bomull og er gulere. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Fortynnet
|
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenJeg syns egghvit lett ser litt gusjete og grå ut, og angrer på endel listverk og dører som er malt i den fargen. Neste gang blir det helt hvitt. Vi har malt en god del vegger i hvitfargen Claro, som ser veldig gul ut på fargekartet men ikke på veggen. Jeg liker fortsatt den fargen godt. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Opp og fram, - framover
Takk, viste jeg hadde rett! |
|
|
|
|
|
#48 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenEr fornøyd med skandinavisk lys. Ikke kald, men heller ikke mot beige/ gul. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenMan kan forresten se bilder av s0500-n i oppussingstråden min.
|
|
|
#50 |
|
Dig for victory!
|
Jeg maler et rom i skandinavisk lys nå. Hos meg ser den fra nesten helt hvit til ganske beige ut avhengig av lyset. På vindusveggen, mot eggehvite lister og eggehvit radiator ser den nesten lysebrun ut. Jeg er ikke så glad i rent hvitt da, så jeg er også fornøyd med fargen.
|
|
|
|
#51 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenEneste som er hvitt i min stue er Taket ,macen og pc bordet
|
|
|
|
#52 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenStue og kjøkkenet vårt har fargen Delikat |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenVi har egghvit på veggene, helhvit i taket og på taklister, som jeg tidligere nevnte. Men dører og dørlister, samt vinduslister er i noe som ligner veldig på egghvit (jeg ser ikke forskjell) men som visstnok ikke er det. Mannen min sier at det vi har på listverk ikke heter egghvit, men "standard listfarge", som han kaller det. Jeg skjønner det ikke helt, men det ser helt likt ut i mine øyne. Dørene er ferdigmalte, det samme er vinduslister (nye fabrikkmalte vinduer fra Nordan). |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Kontrollfrik
Jeg også, men mannen påstår at den ikke er helt egghvit, bare nesten. s0502y, trodde han bak meg her. Og han sier at det ikke er egghvit. Han sier at egghvit er 0502y. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Kontrollfrik
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenMen forresten, står ikke s-en for svart? Og 0502y er jo hvitt med 5% svart med 2% gult i seg? |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkens står ikke for svart, det er en ny generasjon av ncs-fargene, har jeg lært. Altså var 0502y forrige generasjon og s0502y er ny generasjon. Fargene er ikke like.
|
|
|
#58 |
|
Pauset
|
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenVi har Benhvit på veggene i stue/hall (det vil si, hallen er ikke ferdig malt ennå) og Frost (lys grå) på kjøkkenet. Hvitt listverk/vinduer/verandadør i stua, og grå kjøkkenvinduskarmer og hvitt listverk på kjøkkenet. Veldig fornøyd. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
nygift
|
Sv: Den perfekte hvitfarge på stue og kjøkkenVi har eggehvit på kjøkken og caffe latte i stua og er veldig fornøyde
|
|
|
|
#60 |
|
Kontrollfrik
Takk for info. Men hva er det ulike da? Siden kodene er helt like bortsett fra s-en som definerer en generasjon?? |
|
|
|
![]() |
|
|