Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilken storby anbefaler dere å reise til?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 05:54   #41
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken storby anbefaler dere å reise til?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

*Jeg syntes det ikke var noe fint i Barcelona, syntes byen var møkkete, mye kriminalitet og kaos , Valencia derimot - fantastisk*

Barcelona er fantastisk!

Gammel 06-09-10, 08:07   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ha ha, dette var vel ikke lett, med så mange gode forslag!

London er fint for museer, opplevelser (f.eks. teater) og shopping. Egentlig et ganske hektisk sted.

Roma høres altfor mye ut for en kjærstehelg.

Barcelona er fantastisk, og akkurat passe stort.

Reykjavik er eksotisk, har gode restauranter, og Den Blå Lagune! Et helt helt fantastisk sted.

Til slutt kan jeg absolutt anbefale Krakow. En helt fantastisk fin gammel by som er romantisk å tusle rundt i, og ekstremt billig mat og drikke. Hvis man ikke skal oppleve masse, ikke shoppe masse (men jo, det er billigere ennn hjemme, og de har et tonn med butikker i Giga-kjøpesenter rett utenfor gamlebyen), men bare være sammen og prate over en flaske vin (eller to), kombinert med spabehandlinger f.eks., så anbefaler jeg Krakow på det varmeste!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 11:02   #43
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Stockholm, København, Roma eller Wien.

Gammel 06-09-10, 11:07   #44
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og mannen var i Berlin i fjor høst og jeg ble skikkelig forelsket (både i mannen og byen ; ) Det er billig å reise dit, dermed kan man unne seg et bra hotell og selv på 3,5 dager fikk vi bare sett halvparten av alt man bør få med seg, så skal definitivt igjen. En annen by jeg anbefaler for langhelg er Tallin. Vi var der på bryllupsreise for 6 år siden og det var en utrolig koselig og avslappet by som kunne by på det meste.

Uansett hvor dere reiser, så tror jeg det viktigste er å få oppleve noe sammen - kjenne på at man også kan være kjærester oppi en hektisk hverdag.

Kos dere

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 11:24   #45
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Barcelona er fantastisk!

Nei, jeg syntes Barcelona var helt forferdelig.
Mulig vi ikke var der lenge nok (2 dager). Men når man i taxien får beskjed om hva man skal passe på - ikke ha sekk på ryggen, ikke gå synlig å snakk i mobilen, ikke ha på smykker som kan virke fristene +++ da blir jeg litt . Og taxisjåføren sveiver igjen alle vinduer og låser dørene idet vi kjører inn i det området hvor hotellet vårt ligger (vi hadde hotell på La Rambla) Da kjenner jeg på meg at dette ikke blir en "avslappende" ferie.

Når vi så ankommer hotellet får vi samme regla. + info om at "Gypsiene har inntatt byen og opererer i grupper" så pass på hverandre og det dere har med dere av verdisaker. Vi var der i fjor sommer...

Vi hadde guidet tur den ene dagen, og joda, Familia Sagrada var flott nok, men personlig syntes jeg den hadde vært finere uten stillasjer, høye heisekraner og presenninger. Men det er meg da.
*jeg følte meg faktisk tryggere i Rio De Janeiro*

Gammel 06-09-10, 11:28   #46
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Uansett hvor dere reiser, så tror jeg det viktigste er å få oppleve noe sammen - kjenne på at man også kan være kjærester oppi en hektisk hverdag.

Signerer

Gammel 06-09-10, 12:04   #47
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Mulig vi ikke var der lenge nok (2 dager). Men når man i taxien får beskjed om hva man skal passe på - ikke ha sekk på ryggen, ikke gå synlig å snakk i mobilen, ikke ha på smykker som kan virke fristene +++ da blir jeg litt . Og taxisjåføren sveiver igjen alle vinduer og låser dørene idet vi kjører inn i det området hvor hotellet vårt ligger (vi hadde hotell på La Rambla) Da kjenner jeg på meg at dette ikke blir en "avslappende" ferie.

Når vi så ankommer hotellet får vi samme regla. + info om at "Gypsiene har inntatt byen og opererer i grupper" så pass på hverandre og det dere har med dere av verdisaker. Vi var der i fjor sommer...

Vi hadde guidet tur den ene dagen, og joda, Familia Sagrada var flott nok, men personlig syntes jeg den hadde vært finere uten stillasjer, høye heisekraner og presenninger. Men det er meg da.

Vi var i barcelona i tre uker i forb med bryllupsreise, og opplevde aldri noe som utrygt. Vi bodde i leilighet på la rambla.
Og ang stilasene, det er jo et prosjekt under bygging, så å forvente at det ikke skal syns at det er under bygging er jo litt, ja, kravstort, kanskje. Såklart er det individuelt hva man liker, men jeg tror kanskje du har hatt litt uflaks med hva for anbefalinger du har fått. Å passe på verdisakene sine er vel ikke akkurat hårreisende, men svigermor kom hjem fra barcelona for 3 dager siden, og hadde bare hatt det koselig, ingen skremmende advarsler fra rabiate hotelleiere eller taxisjåfører, og ingen skumle hendelser heller. :-)

Gammel 06-09-10, 12:52   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Praha!

Gammel 06-09-10, 12:55   #49
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Berlin, Amsterdam eller Barcelona.London og Paris er vel alltid aktuelt.

Jeg synes Praha er seriøst oppskrytt! Jeg synes det er så vilt mye turister der at det autentiske blir helt borte.

Gammel 06-09-10, 12:56   #50
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

å passe på verdisakene sine kan nok være lurt i alle storbyer tror jeg.

Gammel 06-09-10, 13:40   #51
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Budapest eller Venezia.

Gammel 06-09-10, 13:41   #52
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det må jo ha vært en unntakstilstand! Skjønt, kriminelle bander finnes jo overalt, i alle storbyer (sågar i Oslo om sommeren), så det er jo ikke noe nytt. Jeg har aldri følt meg spesielt utrygg i Barcelona. Og La Sagrada Familia er så fantastisk at det er det nærmeste en religiøs opplevelse jeg har hatt noengang (jeg er altså ikke religiøs). Det at det fortsatt er under bygging er bare med på å synliggjøre hvor fantastisk stort prosjekt det er, og at det er et levende bygg. Men såklart, hver sin smak.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:47   #53
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller aldri hatt noen ubehagelige opplevelser i Barcelona, ei heller fått oppfordringe om sikkerhetstiltak fra taxisjåfører og resepsjonister. Når jeg tenker meg om, tok vi vel ikke noe særlig taxi heller. Enten gikk vi eller tok t-bane. Sagrada Familia var flott, men jeg ble enda mer sjarmert av Casa Batlló, en bygård (nå museum) tegnet av Gaudi.

Gammel 06-09-10, 14:23   #54
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Jeg kan ikke tro noe annet enn at du har møtt på noen helt merkelige mennesker, fløyel, for jeg kjenner mange som har vært i Barcelona og ingen har noengang opplevd å fått høre slikt. Opplevde dere noe som var skremmende/utrygt, eller er alt basert på advarslene dere fikk i taxi/på hotell?

Gammel 06-09-10, 16:56   #55
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg kan ikke tro noe annet enn at du har møtt på noen helt merkelige mennesker, fløyel, for jeg kjenner mange som har vært i Barcelona og ingen har noengang opplevd å fått høre slikt. Opplevde dere noe som var skremmende/utrygt, eller er alt basert på advarslene dere fikk i taxi/på hotell?

Vi ble litt med alle advarslene vi fikk når vi ankom Barcelona, og ja, det preget nok oppholdet vårt ganske mye. Vi opplevde ikke noe ubehagelig, men klart med den skremselspropagandaen vi møtte, så blir man jo litt ekstra på vakt. Vi "mellomlandet" der noen dager mellom Paris og Valencia og de stedene var så utrolig fantastiske, så Barcelona ble litt "nedtur"? Og ja, jeg passer på tingene mine når vi er ute å reiser, men jeg følte at vi måtte passe EKSTRA godt på dem i Barcelona.

Og ja, jeg hører "alle" skryter hemningsløst av Barcelona, men for meg så ble ikke opplevelsen like bra. Vi var der i juli, og klart La Rambla var overfylt og mennesketrengslen ble enorm, og når man da har i bakhodet de advarslene vi fikk - så blir det litt anspent.

Gammel 06-09-10, 17:10   #56
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Praha er jo super for en langhelg.
Paris og London synes jeg det blir litt lite med en helg om man skal få med seg litt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:57   #57
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Paris eller Brussel

Gammel 07-09-10, 08:18   #58
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Vi ble litt med alle advarslene vi fikk når vi ankom Barcelona, og ja, det preget nok oppholdet vårt ganske mye. Vi opplevde ikke noe ubehagelig, men klart med den skremselspropagandaen vi møtte, så blir man jo litt ekstra på vakt. Vi "mellomlandet" der noen dager mellom Paris og Valencia og de stedene var så utrolig fantastiske, så Barcelona ble litt "nedtur"? Og ja, jeg passer på tingene mine når vi er ute å reiser, men jeg følte at vi måtte passe EKSTRA godt på dem i Barcelona.

Og ja, jeg hører "alle" skryter hemningsløst av Barcelona, men for meg så ble ikke opplevelsen like bra. Vi var der i juli, og klart La Rambla var overfylt og mennesketrengslen ble enorm, og når man da har i bakhodet de advarslene vi fikk - så blir det litt anspent.

Det skjønner jeg godt, men jeg tror du må ha hatt skikkelig uflaks, altså, jeg har sldri hørt om noe liknende i forbindelse med Barcelona.

Gammel 07-09-10, 12:39   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men sånn er det jo bare, (selv om det sikkert var utsendinger fra en eller annen konkurrerende by som kom med desinformasjon, Fløyel!), noen liker noen byer, andre liker andre.

Jeg er ingen stor fan av Amsterdam på den måten jeg ser mange andre er, lissom. Den sjarmerte ikke meg. Og det er mange som ikke liker Oslo. (Selv om de selvfølgelig tar helt feil.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:46   #60
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Paris er en favoritt hos meg, men da ville jegnok hatt mer en kun helg.
Jeg drømmer om Roma, og Barcelona selv, der har jeg ikkevært.
Ellers så er det som nevnt mange ganger Praha, London, Tallin osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.