|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er helt enig med deg, glitter. Det kjipe er at disse holdningene har så godt rotfeste i folk, og at det dessverre smitter over på barna. Storesøster kommer stadig vekk med uttaleser om hva som er jentete og guttete, og jeg prøver iherdig å avholdningefisere henne.
|
|
|
#66 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Neida, den var overhode ikke til deg. Jeg sikter til de som forteller sånt og er med på å influere barna, for det irriterer meg veldig.
|
|
|
#68 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg blir gal av kjønnsforskjellene i barneklær, virkelig! Jeg kjøpte ei dongeribukse til 8 åringen min, som så helt nøytral ut, men det hang et merke på som kunne fortelle at dette var altså en jentemodell. Jeg fikk dama i butikken til å klippe den bort med en gang.
|
|
|
#69 |
|
This is normal!
|
Jentene mine har fått vite at dette er en av grunnene til at vi markerer 8. mars.
|
|
|
|
#71 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg synes overhode ikke denne jakken er jentete og kunne fint ha kjøpt den til Bøllen - vi har også fokus på at det ikke er noen rene jente- og guttefarger, og Bøllen går bl.a i lilla han; til tross for at fetteren på 6 alltid må skrike og hyle om hvor jentete og stygt det er. Bøllen er tøff og går med det han liker!
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Blader er forbeholdt jenter. Det er da noe alle burde vite. |
|
|
|
#73 |
|
This is normal!
|
Hva med kaktus? Maskulint?
|
|
|
|
#74 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Hva om den var sånn da? Da tipper jeg plutselig den ble veldig guttete.
De bladene så rett og slett malplasserte ut på den jakken. Sist redigert av Dronningen : 12-11-12 kl 13:47. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg er så glad for min lille gromgutt på snart 6, han hadde lilla skjorte på 1.skoledag, han ville ha rosa frostski da han var 4 (men fikk noen helt andre, av prisårsak), han har hatt røde jakker og parkdresser, bruker uten problemer rosa og er generelt helt blottet fra jente- og gutteinndelingen. Han har skjønt at gutter ikke er så keen på bratz, men kaller det ikke jenteleker.
|
|
|
#76 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er mer opptatt av snitt og fasong, enn farger.
|
|
|
#77 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?WOW! Den tråden her har jo tatt helt av. Fikk egentlig bare et litt sånt "denne hadde vært kjempefin på minstejenta" når jeg såg den, uten noen spesiell grunn..(det er sønnen vår som trenger seg jakke). |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg tror ikke helt på at man ikke viderefører holdninger når man "bare" skriver det på et forum. Selv om dere ikke sier det direkte til barna deres, så har man en grunnholdning, hvor man lar være å kjøpe noe fordi man oppfatter den som kjønnsdelt. På den måte signaliserer man at nettopp dette plagget ikke er for barndet, fordi det har feil kjønn. Vi kan mase så mye vi vil om at kjedebutikkene har for stort skille mellom gutte- og jentetøy, men det hjelper jo ikke når vi promoterer samme holdning selv.
|
|
|
#80 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Det var ikke det som var ment ved å starte denne tråden her da..... |
|
|