Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 18:21   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Jeg prøver, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. Poengterer du at surrogati er det samme enten man kjøper en livmor hos en kvinne med andre muligheter til økonomisk vinning i USA eller om man kjøper en livmor hos en fattig kvinne i India som ser det som en sist utvei, så kan jeg skjønne poenget ditt. Anaolgien vil vel da være at prostitusjon er prostitusjon samme om man kjøper en kvinne som gjør det for spenningen (gitt at det finnes) eller en femtenårig jente som er solgt som kjøtt fra Makedonia til København.

Men dersom du tar det dithen at du synes det er greit å kjøpe kroppen til fattige kvinner i den tredje verden som "ser det som eneste mulighet til å tjene penger" for å skaffe seg egne barn, så lurer jeg på hva du synes om å skaffe seg egne barn ved å kjøpe en toåring fra en lutfattig kvinne på gata i en tidligere sovjetrepublikk?

Det jeg skriver er at jeg ikke skiller mellom å motiveres av penger, eller å motiveres av "et ønske om å være snill".

Medaljens bakside er der, uansett lovforbud, eller mener du at prostitusjonen i Norge forsvant med lovendringene?

Det er også en ganske markant forskjell på å selge et født barn og leie ut sin egen livmor

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
etikk, surrogatmødre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.