|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg får skrive det samme som i den andre tråden om gutteting og jenteting: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?
Slik Bergans presenterer jakken, så er det tydeligvis guttemodellen. Når det er sagt så er den såpass nøytral at det overrasker meg ikke om jenter også velger en slik jakke. Mange jenter vil være fine i en slik jakke. Men er du usikker så velger du jo bare noe annet. Det er en dyr jakke ja, så sånn sett bør vel både mor og sønn være sikre begge to på at de liker den. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Må du kjøpe noe han ikke har sett på selv da? Han kan vel heller ta avgjørelsen selv. Det er sunt.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Han får selvfølgelig være med på å bestemme om han vil ha jakka eller ikke, men jeg liker kvaliteten til Bergans til den bruken vi trenger den til, og jeg har ikke funnet en annen jakke enn denne til han til denne prisen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Både Lillevenn (jente) og bestekompisen (gutt) har denne jakken. LilleVenn hater rosa og ville aldeles ikke ha jentevarianten. Jeg synes dette er en jakke som passer både til jente og gutt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg synes jakken var jentete i den forstand at jeg godt kunne ha brukt den selv (i rett størrelse vel og merke!
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Det blir ikke mindre press på barna når foreldrene gir etter for "det er jentefarge/guttefarge"-sutring. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Nei, men unngår en at barna blir terget for det så synes jeg faktisk at det er greit å gi etter. Jeg tvinger ikke poden til å gå med en rosa genser fordi jeg synes det er fint, hvis han ikke vil gå med den fordi han blir terget når han har den på seg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
He he he, hvor i all verden ut fra mine innlegg kan du se at jeg er redd gutten min skal ende opp som en garlic girl????? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Det var generelt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror du har usedvanlige samarbeidsvillige barn.
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Vel, den blå var i alle fall fin, som i at JEG kunne tenkt meg den (mye finere enn "jenteutgaven")
|
|
|
#17 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?aC har kanskje samarbeidsvillige barn, mens Tjorven ikke har det. Poenget er vel egentlig at det burde være mulig å kjøpe klær til barn uten at det er klær til enten er JENTE eller GUTT. Friendsdressene jeg viste frem er et slikt eksempel. Min jente ville også kastet seg på gulvet og sparket om jeg hadde prøvd å kjøpe den svarte dressen. Hadde det derimot vært en blå, rød, grønn eller noe annet "midt i mellom" hadde ikke protestene vært like store. Sånn som det er nå (i veldig mange sammenhenger) er forskjellen på klærne så utrolig stor så jeg skjønner barna også. Jeg trives heller ikke herredress (for å sette det på spissen).
|
|
|
#18 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Dette er noen ganger et rart forum. Det er greit at en 4-åring blir vegetarianer, men at ungene skal få velge farge på en jakke er fryktelig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Ja det høres nesten ut som om det er like ille som å misshandle dem. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
Det er ikke noe galt med tråden din, ei heller noe galt i at du startet den. Dette er en bra ting å diskutere, og det tvinger folk til å tenke. Good, good!
|
![]() |
|
|