Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste vogn til bruk i terrenget?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-07, 12:08   #21
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja men jeg forstår ikke hvorfor du skriver det... med mindre du tar for gitt at vogna KUN skal brukes i ulendt terreng.

*Putter inn med teskje *: Når man går i ulendt terreng kan man låse hjulet, mens i alle andre situasjoner hvor man ønsker svingbart har man det ulåst slik at det kan svinge. Derfor er det ikke ett fett om den kan svinge... med mindre man ønsker å ha en egen vogn til turgåing i ulendt terreng og en annen vogn til andre formål (noe folk med standard vognbehov kanskje ikke gjør).

Det er likevel forskjell på låst og fast hjul i terrenget. De svingbare hjulene som kan låses har mindre avstand mellom forhjulet og de to bakerste hjulene, mens de med fast hjul har forhjulet mye lengre fram. Foran fotbrettet, i stedet for under det (ses tydelig i Nøve sin melding lengre opp). I tillegg til at forhjulet ofte også er større. Derfor blir de mye stødigere og egner mye bedre i terrenget enn de med svingbart 12" forhjul, selv om man låser hjulet aldri så mye. Så har man planer om å bruke vogna mye i ulendt terreng og på lange turer ville jeg valgt en med fast hjul, som babyjogger, og heller hatt en trille til å bruke på bytur og inne på kjøpesenter.

Hva som er finest er vel en smaksak, for min del synes jeg babyjoggeren er helt rååååå! Mens OTH-en er litt mer sånn byfrøkenaktig ...

Sist redigert av My : 13-02-07 kl 12:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.