Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

OM Grandma’s coat - en heklealong

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 20:25   #181
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong

Fløyel, det går bra. Jeg er fremdeles ikke halvveis.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 20:46   #182
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er imponert og litt misunnelig på dere som kan hekle.
Så flinke dere er!

Gammel 18-08-10, 20:53   #183
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare finne riktig garn i riktig rødnyanse.. Highlander finner jeg faktisk ikke på Drops sine sider i det hele tatt. Eskimo - hmm - det er jeg nesten redd blir litt for varmt. *leter videre* Nesten lyst til å hekle den i Paris.

Gammel 18-08-10, 21:04   #184
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ICE it is! I en lekker rød farge m/hvite sting

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 06.jpg (3,6 KB, 198 visninger)
Gammel 18-08-10, 21:33   #185
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg må bare finne riktig garn i riktig rødnyanse.. Highlander finner jeg faktisk ikke på Drops sine sider i det hele tatt. Eskimo - hmm - det er jeg nesten redd blir litt for varmt. *leter videre* Nesten lyst til å hekle den i Paris.

Highlander har gått ut av produksjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 11:55   #186
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg er imponert og litt misunnelig på dere som kan hekle.
Så flinke dere er!

Dette klarer du, Camomilla. Foreløpig har det vært snakk om luftmasker og fastmasker. Det er ikke akkurat noen heksekunst.

Gammel 19-08-10, 12:32   #187
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Velkommen skal du være, Fløyel - jeg startet jo som en av de første, men er fortsatt ikke ferdig, for mange hindringer i hverdagen til at jeg har fått satt meg ned i det siste ... Så det er fortsatt bare å hive seg med!

Gammel 19-08-10, 13:38   #188
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Har hatt pause noen dager jeg og. Er ferdig (nesten) med ryggen og kommet ganske langt på ene fremstykket.

Gammel 19-08-10, 14:03   #189
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Da har jeg snakket med mamma, og hun er satt på saken. Tror dere L blir ok str om man er str. 42 til vanlig. Vil ikke ha den tettsittende. Heller litt vid. Åssen er erfaring med str. her?
Jeg går nok for odd molly type farger da, med lys rosa som hovedfarge. Blir nok hvite detaljer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:05   #190
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Da har jeg snakket med mamma, og hun er satt på saken. Tror dere L blir ok str om man er str. 42 til vanlig. Vil ikke ha den tettsittende. Heller litt vid. Åssen er erfaring med str. her?

Min tanke er at L vil være fint til en str 42. Pass på at hun kjøper garn som kan strekkes eller krympes litt hvis det er behov. Jeg hekler for stramt, så den blir kort og fryktelig tykk, men dette tror jeg at jeg kan løse ved å blokke den ut når hver del er ferdig. Blir det for stor, så kan man tove den lett og da passer den sikkert.

Gammel 19-08-10, 14:12   #191
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tullet litt med fellingen på ene fremstykket, men jeg tror det skal gå greit. Det virker som jeg har felt inn to masker på første felling, slik at på andre felling så er jeg på det antall masker jeg skal ha etter tredje.

Gammel 19-08-10, 14:37   #192
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Dere er gærne. Og jeg er vel heller ikke helt klok som har brukt en halvtime på å lese meg gjennom denne tråden.

Ja, også er dere veldig flinke så klart. Blir nesten fristet til å sette i gang selv. Men jeg tar jobben som heiagjeng. Lykke til med innspurten.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:41   #193
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ohhh!
Denne tråden trenger flere oppdateringsbilder.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:22   #194
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Her er mitt bakstykke, ferdig. Jeg hekler i str. XXL.

Her er så langt jeg har kommet på forstykket, litt over 2. felling:

Gammel 19-08-10, 16:25   #195
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Hvilket garn er det, Salt? Jeg hekler i Easy, og den blir mye mer "pusete". Butikken jeg var i hadde ikke Eskimo, men sa at Easy var nøyaktig det samme. Hun virket så sikker i sin sak at jeg tok det for god fisk.

Jeg har kommet nesten like langt som Salt. Jeg har bare litt igjen på bakstykket og har kommet et stykke på det ene forstykket (skulle et sted hvor jeg ikke kunne dra med meg så mye). Jeg strikker også i XXL.

Gammel 19-08-10, 16:26   #196
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Det er Eskimo.

Gammel 19-08-10, 16:28   #197
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Mitt blir også litt mer pusete, hekler i Eskimo. Men kanskje det bare ser slik ut på bildet.

Gammel 19-08-10, 16:31   #198
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Kan det ha noe med å gjøre at jeg har valgt å hekle med nål på 10 mm?

Gammel 19-08-10, 17:04   #199
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette klarer du, Camomilla. Foreløpig har det vært snakk om luftmasker og fastmasker. Det er ikke akkurat noen heksekunst.

På videoen som ble lagt ut så så det ikke så ille ut, men kanskje jeg må kjøpe mønster, ett nøste garn og heklekrok og besøke deg så du ksn vise.
Den jakken er jo så fin.

Gammel 19-08-10, 17:06   #200
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Du ble jo så innmari flink til å strikke, fort. Så dette klarer du. Oppskriften ligger i innlegg nr 2.

Jeg kommer gjerne på besøk og viser deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.