|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#182 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg er imponert og litt misunnelig på dere som kan hekle.
|
|
|
|
#183 |
|
~~~~~~~
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg må bare finne riktig garn i riktig rødnyanse.. Highlander finner jeg faktisk ikke på Drops sine sider i det hele tatt. Eskimo - hmm - det er jeg nesten redd blir litt for varmt. *leter videre* Nesten lyst til å hekle den i Paris.
|
|
|
#185 |
|
Glamorøs
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealong
Highlander har gått ut av produksjon.
|
|
|
#186 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette klarer du, Camomilla. Foreløpig har det vært snakk om luftmasker og fastmasker. Det er ikke akkurat noen heksekunst.
|
|
|
|
#187 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongVelkommen skal du være, Fløyel - jeg startet jo som en av de første, men er fortsatt ikke ferdig, for mange hindringer i hverdagen til at jeg har fått satt meg ned i det siste ... Så det er fortsatt bare å hive seg med!
|
|
|
#188 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongHar hatt pause noen dager jeg og. Er ferdig (nesten) med ryggen og kommet ganske langt på ene fremstykket.
|
|
|
#189 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDa har jeg snakket med mamma, og hun er satt på saken. Tror dere L blir ok str om man er str. 42 til vanlig. Vil ikke ha den tettsittende. Heller litt vid. Åssen er erfaring med str. her? |
|
|
|
|
|
#190 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Min tanke er at L vil være fint til en str 42. Pass på at hun kjøper garn som kan strekkes eller krympes litt hvis det er behov. Jeg hekler for stramt, så den blir kort og fryktelig tykk, men dette tror jeg at jeg kan løse ved å blokke den ut når hver del er ferdig. Blir det for stor, så kan man tove den lett og da passer den sikkert.
|
|
|
|
#191 |
|
Glamorøs
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongJeg har tullet litt med fellingen på ene fremstykket, men jeg tror det skal gå greit. Det virker som jeg har felt inn to masker på første felling, slik at på andre felling så er jeg på det antall masker jeg skal ha etter tredje.
|
|
|
#192 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDere er gærne. Og jeg er vel heller ikke helt klok som har brukt en halvtime på å lese meg gjennom denne tråden.
|
|
|
#195 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongHvilket garn er det, Salt? Jeg hekler i Easy, og den blir mye mer "pusete". Butikken jeg var i hadde ikke Eskimo, men sa at Easy var nøyaktig det samme. Hun virket så sikker i sin sak at jeg tok det for god fisk.
|
|
|
|
#199 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
På videoen som ble lagt ut så så det ikke så ille ut, men kanskje jeg må kjøpe mønster, ett nøste garn og heklekrok og besøke deg så du ksn vise.
|
|
|
|
#200 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: OM Grandma’s coat - en heklealongDu ble jo så innmari flink til å strikke, fort. Så dette klarer du. Oppskriften ligger i innlegg nr 2.
|
|
![]() |
|
|