Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 09:14   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av eple3, her.

Jeg vil bare informere om her at jentene har ikke opplevd noe traumatisk i denne situasjonen her. De har det bra nå.

Dette syns jeg høres merkelig ut. Hvor har du denne informasjonen fra? For all del - det kan selvsagt tenkes at jentene slett ikke fikk med seg at faren deres ble banket opp, tullet inn i et teppe og bundet. Men likevel ble de altså hentet ut av farens hjem midt på natten, og de er nå på "hemmelig adresse" og i realiteten på rømmen fra politiet.

Jeg syns det høres traumatiserende ut, jeg.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:24   #2
eple3
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2010
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette syns jeg høres merkelig ut. Hvor har du denne informasjonen fra? For all del - det kan selvsagt tenkes at jentene slett ikke fikk med seg at faren deres ble banket opp, tullet inn i et teppe og bundet. Men likevel ble de altså hentet ut av farens hjem midt på natten, og de er nå på "hemmelig adresse" og i realiteten på rømmen fra politiet.

Jeg syns det høres traumatiserende ut, jeg.

Det kan vel være fler som har informasjon om dette enn bare mor og far, eller de som er innblanda i saken?? Jeg VET at dette ikke var traumatisk for dem. De blei vekket av kjente ansikter som sagt. Og de ble spurt om og være med ut. INGEN tvang.

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:31   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Det kan vel være fler som har informasjon om dette enn bare mor og far, eller de som er innblanda i saken?? Jeg VET at dette ikke var traumatisk for dem. De blei vekket av kjente ansikter som sagt. Og de ble spurt om og være med ut. INGEN tvang.

La oss si at jeg er en av disse jentene. Jeg er hos min far og har gitt beskjed til både mor og politi om at jeg ønsker å være hos ham. Hvis det da kommer noen jeg kjenner, men som jeg vet er "fiender" av min far, inn på mitt soverom midt på natten og spør om jeg skal være med dem, ja da kan det jo rett og slett være at jeg syns det høres ut som en lur idé. Særlig om jeg har hørt rabalder i forkant og hyl fra min far.

Med mindre du, eple3, er en av disse jentene, så syns jeg du skal være veldig forsiktig med å så bastant påstå at dette ikke var traumatisk for dem. For du vet rett og slett ikke. I tillegg er det ganske tydelig at du er på den siden av saken hvor det vil være naturlig å si at jentene ikke ble traumatisert.

Gammel 17-08-10, 09:35   #4
eple3
Nybegynner

Standard

La oss si at jeg er en av disse jentene. Jeg er hos min far og har gitt beskjed til både mor og politi om at jeg ønsker å være hos ham. Hvis det da kommer noen jeg kjenner, men som jeg vet er "fiender" av min far, inn på mitt soverom midt på natten og spør om jeg skal være med dem, ja da kan det jo rett og slett være at jeg syns det høres ut som en lur idé. Særlig om jeg har hørt rabalder i forkant og hyl fra min far.

Med mindre du, eple3, er en av disse jentene, så syns jeg du skal være veldig forsiktig med å så bastant påstå at dette ikke var traumatisk for dem. For du vet rett og slett ikke. I tillegg er det ganske tydelig at du er på den siden av saken hvor det vil være naturlig å si at jentene ikke ble traumatisert.

Ja, men om jeg ikke hadde hatt kjennskap til dette ville jeg vel aldri "påstått" noe! Du som ikke har kjennskap burde vel være litt forsiktig i saker og ting du spekulerer i også.

Gammel 17-08-10, 09:38   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Ja, men om jeg ikke hadde hatt kjennskap til dette ville jeg vel aldri "påstått" noe! Du som ikke har kjennskap burde vel være litt forsiktig i saker og ting du spekulerer i også.

Men i motsetning til deg så har jeg ingen interesse i saken.

Gammel 17-08-10, 09:41   #6
eple3
Nybegynner

Standard

Men i motsetning til deg så har jeg ingen interesse i saken.

Nei, men du er en ivrig blogger om saken... Men i og med jeg er så "interessert", kanskje jeg har veldig kjennskap til dette da??

Gammel 17-08-10, 09:42   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Nei, men du er en ivrig blogger om saken... Men i og med jeg er så "interessert", kanskje jeg har veldig kjennskap til dette da??

Hm? Omtales dette som blogg?

Nuvel. Du har kjennskap til én side av saken. Den siden av saken er, som du jo helt sikkert forstår, svært farget av ett syn.

Gammel 17-08-10, 09:41   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Dette ble virkelig en helt absurd tråd. Det kan godt hende at spekulasjonene er riktige. Men det som jeg synes er litt skremmende, er holdningen om at "sønnene hans ville vel ikke ha kommet og banket ham opp hvis han ikke hadde gjort seg fortjent til det". Den slags baklengs-logikk skal man være forsiktig med. Og nå snakker jeg på generell basis, jeg har virkelig ikke noen som helst peiling på hva som har foregått i denne saken.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:58   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Dette ble virkelig en helt absurd tråd. Det kan godt hende at spekulasjonene er riktige. Men det som jeg synes er litt skremmende, er holdningen om at "sønnene hans ville vel ikke ha kommet og banket ham opp hvis han ikke hadde gjort seg fortjent til det". Den slags baklengs-logikk skal man være forsiktig med. Og nå snakker jeg på generell basis, jeg har virkelig ikke noen som helst peiling på hva som har foregått i denne saken.

Hvis denne holdningen tillegges meg (jeg oppfatter det slik, i alle fall): dette er IKKE hva jeg har sagt. Bruk av anførselstegn skal brukes på ordrette sitater, ikke på cirka-tolkninger man selv føler man har rett i å gjøre.

Jeg sa at det ikke er normalt for en så stor gruppe menn å utføre en slik handling uten god grunn, og tok en gjetning på at kanskje faren ikke er helt ok i hodet. Det ser mer og mer ut til å stemme. Hvis moren har rett i at hun har vært utsatt for vold fra faren i en årrekke og mannen er dømt for dette, og faren deretter har holdt barna tilbake så skjønner jeg at hun blir redd.

Når man så får beskjed fra politiet om at de ikke hjelper deg med å få barna dine tilbake til hjemmet sitt, men at faren bare kan ha dem etter eget forgodtbefinnende, da - og bare da - godtar jeg at man bringer barna hjem på egenhånd.

De dro dit klokka to på natta, jeg vil anta for å gjøre det stille og rolig. Det at de var syv eller ti mann i stedet for to eller tre tolker jeg rett og slett som et tegn på at de var oppriktig redd faren.

Et spørsmål jeg ønsker oppriktige svar på: når er det riktig for den ene forelderen å ty til makt for å beskytte sine egne barn? Jeg spør ikke for å vri det til at makt og vold er ok å bruke i hytt og pine, men rett og slett fordi dette er et reelt spørsmål som mange faktisk må ta stilling til.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.