Sv: I lys av en del andre tråder
Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.
Jeg har problemer med å skjønne koblingene dine. Dersom man er positiv til sex mellom venner, så er det greit med salg av sex? Dersom man mener kondomer bør være tilgjengelige, så deler man like gjerne ut alkohol? For meg er dette ikke sammenlignbart.
Når det gjelder dette med å være positiv til vennesex så var det en del som argumenterte med at begge parter er enige og dermed er det greit og ikke et overgrep, jeg spurte derfor om de samme synes det er greit å bruke sex som forhandlings-verktøy fordi det også i den settingen er noe begge er enige om og dermed ikke et overgrep.
JEG har på ingen måte likestilt disse tingene ei heller er jeg positiv til noen av de så hvordan du kom til din konklusjon av mine meninger forstår jeg ikke, mulig jeg er elendig på å forklare meg skriftlig...
I kondomdebatten ble det argumentert med at man vet ungdommen har sex derfor er det best å gi de kondomer, jeg sammenligner dette med alkohol fordi det i mange tilfeller er det samme der, sier ikke at det er meningene her inne, men jeg vet av erfaring at foreldre gir ungene sine alkohol og bruker akkurat det samme argumentet nemlig at de drikker allikevel, bedre at vi gir dem så vet vi hvertfall hva de får i seg...
Dette er jeg heller ikke enig med i det hele tatt, men jeg syns ikke sammenligningen er vanskelig å se