Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Fonter/skrift/farge

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 17:19   #81
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fonter/skrift/farge

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Åkkei, da greide jeg ikke styrE meg meR.

Så vakkert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:19   #82
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fader heller, jeg greier ikke bruke den smileyen på fleip lenger, uten å følge opp med etterpå. Og jeg prøvde virkelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:52   #83
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Fordi man hadde lyst, fordi man likte fonten, fordi man er lei av Verdana, fordi man synes en annen font hadde stått bedre til resten av siden, et.c.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, det er sånne grunner som jeg blir irritert over.

Det er veldig forstyrrende, og signaliserer for meg at innlegget i bør ignoreres; jeg antar i utgangspunktet at dersom noen ikke behersker formen så er ikke innholdet verdt bryet heller; min, relativt lange, erfaring med kommunikasjon på Internett tilsier at kvaliteten på form og innhold er sterkt korrelert. I gamle dager kunne det for eksempel gjelde hvor mange tegn det skulle være på en linje, i dag har vi mange flere muligheter til å rote det til. Dersom det er vesentlig for budskapet å velge Comic Sans (jeg kan riktignok ikke helt se hva som skulle rettferdiggjøre akkurat det, men velger å ha et åpent sinn), eller å skrive uten tegnsetting, eller å bare bruke store bokstaver (som jeg vet om noen som gjør) så er det naturligvis greit, men i de fleste tilfeller gjør slike grep ingenting annet enn å lage irriterende støy, og det tror jeg det er lurt å være klar over.

Ben "easily spooked" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:21   #84
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Åkkei, da greide jeg ikke styrE meg meR.

Ps.. måtte forresten skifte til FF for å gjøre det svart. Det ble for mange koder å fikse på med Safari! *dåner*

Gammel 02-08-10, 20:30   #85
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mulighet for forskjellige fonter og farger og typer for at vi skal kunne lage signaturer som forteller noe om hvor rare eller kjedelige vi egentlig er.

Gammel 02-08-10, 20:53   #86
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Dersom det er vesentlig for budskapet å velge Comic Sans (jeg kan riktignok ikke helt se hva som skulle rettferdiggjøre akkurat det, men velger å ha et åpent sinn) …

Fordi det å si æ e gla i dæ på nån ainna fånt einnj Comic Sainnjs funkitj rætt og slætt.

Gammel 02-08-10, 20:58   #87
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stekira, her.

i den ene enden så blir jeg pepra og i den andre enden så blir jeg gjort narr av. Jeg gir meg her og lister meg enda mere stille bakover og sier takk for meg . Dette er bare ikke noe for meg. Jeg skjønner at jeg ikke passer inn på forum. har lagt meg flat flere ganger her men alikevel så er det noen som påstår at jeg tåler ikke kritikk. Jeg gir helt opp.

Så ber jeg om at tråden enten blir stengt eller sletta.

Du reagerer på innlegg som ikke er myntet på deg. Dette minner meg om et middagsselskap hvor noen har sølt en bitteliten dråpe saus på duken og sier unnskyld og så går praten videre til flauser som alle andre har gjort og sausedråpesøleren roper "Unnskyld, Ja! Jeg har skjønt det nå!" og så sier de andre: "Helt i orden, no problemo kiddo, la meg fortelle da jeg klarte å spy ned grammofonen til svigermor" Sausedråpesøler: "Men jeg har sagt unnskyld! Hva skal jeg gjøre da? Skrubbe hele gulvet?" Andre:"Skrubbe gulv? Nei kjære deg, det er helt ok!" Sausedråpesøler"Er du spydig nå? Jeg tror ikke middagsselskap er greia for meg når jeg skal bli så hengt ut for den dråpen med saus!"

og så videre og så videre.

Gammel 02-08-10, 21:01   #88
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du reagerer på innlegg som ikke er myntet på deg. Dette minner meg om et middagsselskap hvor noen har sølt en bitteliten dråpe saus på duken og sier unnskyld og så går praten videre til flauser som alle andre har gjort og sausedråpesøleren roper "Unnskyld, Ja! Jeg har skjønt det nå!" og så sier de andre: "Helt i orden, no problemo kiddo, la meg fortelle da jeg klarte å spy ned grammofonen til svigermor" Sausedråpesøler: "Men jeg har sagt unnskyld! Hva skal jeg gjøre da? Skrubbe hele gulvet?" Andre:"Skrubbe gulv? Nei kjære deg, det er helt ok!" Sausedråpesøler"Er du spydig nå? Jeg tror ikke middagsselskap er greia for meg når jeg skal bli så hengt ut for den dråpen med saus!"

og så videre og så videre.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:01   #89
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fordi det å si æ e gla i dæ på nån ainna fånt einnj Comic Sainnjs funkitj rætt og slætt.

Shit! Hvem har hacket kontoen til Esme?

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:03   #90
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Shit! Hvem har hacket kontoen til Esme?

Haha, hvem andre enn meg bortsett fra SP tør å knuseklemme Ben?

Gammel 02-08-10, 21:04   #91
Slettet bruker
Passiv

Standard

Haha, hvem andre enn meg bortsett fra SP tør å knuseklemme Ben?

Jeg er ikke på langt nær så redd for å hive meg over BM og invadere alle hans intimsoner (med enkelte unntak) som jeg er for å se deg skrive rosa altså.

Tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:51   #92
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Esme!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:01   #93
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette minner meg om et middagsselskap hvor noen har sølt en bitteliten dråpe saus på duken

du alltid trekke frem den historien der? Jeg sa jo unnskyld!

Gammel 02-08-10, 22:03   #94
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er veldig forstyrrende, og signaliserer for meg at innlegget i bør ignoreres

Ja, men da er det jo kjempepositivt at folk bruker det. Det er som jeg, som hver dag som helst, foretrekker at folk som er rasister går i armyboots, er snauklippet, uutdannete, er blonde, har stivt blikk og pitbull. Det er mye greiere å deale med folk som gir seg ut for det de faktisk er. Mye lettere når de kan spottes på 500 meters avstand. Gjelder selvfølgelig også voldelige menn, gale hundeeiere generelt, kjedelige folk, mannsjåvinister og for ikke å snakke om mannshatere!

(Jeg er ellers helt oppriktig overrasket over hvor tydelig mange - her representert ved BM - mener at form og innhold henger sammen. Jeg synes til stadighet jeg møter på det motsatte, kanskje jeg bare er ekstremt god til å legge merke til unntakene.)

Sist redigert av him : 02-08-10 kl 22:09. Årsak: glemte noen komma
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:04   #95
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

du alltid trekke frem den historien der? Jeg sa jo unnskyld!

Nei, men det er helt greit. Det minner meg om den gangen jeg var full før desserten, men jeg har en god unnskyldning, det var jeg som hadde laget maten så jeg orket ikke å spise og bare drakk. (True story!)

Gammel 02-08-10, 23:33   #96
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

All moro man går glipp av bare man tilbringer én dag på Ikea!

Gammel 03-08-10, 00:07   #97
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Og til Stekira:
Jeg la merke til at du hang deg opp i det jeg sa om høflighet.
Jeg mente ikke at du var uhøflig, jeg tror faktisk ikke "høflighet" var det ordet jeg lette etter da jeg skrev innlegget. Jeg tenkte hardt og lenge for å finne rett ord, mislyktes og valgte det som lå nærmest.
Jeg mente på ingen måte å antyde at du har vært uhøflig, for det synes jeg ikke.
Uheldig ordvalg av meg, og det beklager jeg.

Gammel 03-08-10, 00:26   #98
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Kan ikke huske så mye puselusing her inne på lenge.

I know!

Jeg vet ikke om jeg skal bli imponert eller bittelitt utrygg! :twilight zone:

Men lander på at det ble for mye pusing med fersking - selv for denne dama.
Stekira - du har nok fått en i overkant krass kommentar per prikk - den som sendte kommentaren kunne sikkert satt av et par sekunder ekstra til å slenge på noen ord til for å heve høflighetsnivået i oppfodringen.

Men allerede i løpet av de første innleggene her i tråden fikk du jo vennlige og særels rydigeog oppklarende forklaringer&råd, så nå burde vel alt være greit, liksom?

Jeg synes det er stas med farger og fonter selv (VELDIG stas, faktisk), men jeg slår meg løs når jeg skal printe bursagskort, invitasjoner og slikt.

Gammel 03-08-10, 00:49   #99
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det var da veldig som dere skulle stryke denne jenta på ryggen for at hun skulle forstå og bli værende. Om hun ikke tålte denne tråden får hun vel bare dra da?

Kan ikke huske så mye puselusing her inne på lenge.

Er det galt også, nå?
Etter x antall innlegg i diverse tråder som har gått på at vi er for krasse mot nykomlingene våre ...

Gammel 03-08-10, 11:27   #100
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er det galt også, nå?
Etter x antall innlegg i diverse tråder som har gått på at vi er for krasse mot nykomlingene våre ...

Ja, det er galt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.