Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpner du post som kommer til barnet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 14:53   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg åpner derimot aldri post som er adressert til mannen min (heller ikke regninger) uten å ha avtalt det eksplisitt med ham. Jeg synes selvsagt ikke det er respektløst å ha en stående avtale på at det er greit å åpne hverandres post, men jeg skjønner godt hva Glitter mener - at dersom man har en grunnleggende annen innstilling til denslags enn jeg har, så forventer jeg ikke at man skal forstå helt hva jeg mener om saken.

Jeg er temmelig sikker på at vi har samme grunnleggende holdning til dette, men likevel åpner jeg all post til Teomannen som ikke har hans mors håndskrift eller på annen måte skiller seg ut som opplagt privat. Dette er på hans uttrykte ønske; han ønsker rett og slett at jeg skal administrere alt det praktiske hos oss. ("Dette kan du så mye bedre enn jeg, kjære". )

Så etter nesten 20 års samliv, har det blitt til at jeg åpner alle regninger til ham og behandler dem uten at han blir nærmere informert om ting, med mindre det er noe jeg mener at han skal vite om. Jeg åpner selvangivelsen hans, brev fra offentlige etater og fikser legetimer for ham.

Det betyr selvsagt ikke at jeg respekterer ham mindre. (Og jeg ville ikke drømme om å lese e-posten eller tekstmeldingene hans, med mindre han ber meg om det eller jeg har spurt først.)

Og hvis noen synes det høres ut som om mannen min ville klare seg heller dårlig ved et eventuelt samlivsbrudd, så er det en del av strategien.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:02   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpner du post som kommer til barnet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og hvis noen synes det høres ut som om mannen min ville klare seg heller dårlig ved et eventuelt samlivsbrudd, så er det en del av strategien.

You have a plan!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.