Sv: Abort
Å ha en nemd som skal bestemme om hvem som skal få ta abort uasnett hvor langt man har kommet synes ikke jeg noe om.
Vi har slike nemder i dag hvr man må søke når man har kommet over uke 12 og man vet allerede at hvilket svar man får avhenger av hvor i landet man bor. Noen steder i landet ser man ut av statestikker at det faktisk er vanskeligere å få et ja en det er andre steder.
Jeg for min del tror ikke jeg hadde klart å gjennomføre en abort, men jeg mener at man i noen tilfeller ikke bare kan se på hva man selv ønsker og foretrekker.
Å forby abort er i allefall å gå et halvt århundre tilbake i tid. Vi vet at et forbud ikke virker, aborter vil uansett bli utført og sikkerheten er dårlig.
Mange mennesker har død fordi de har fått utført en abort med strikkepinne.
Har selv opplevd å ha en spontanabort i uke 16 og det er snakk om store blodmengder. (jeg svimte av pgs blodtapet, og var heldig fordi jeg da hadde kommet til sykehus og fått drypp. Under 1 time tidlgere var jeg hjemme...)
Selvsagt vil det være noen som har en ubekymret holdning til abort og bruker det som prevensjon. Men skal man "straffe" 100 fordi 2 gjør noe man selv mener er moralsk forkastelig?
Når det gjelder å mene at at et barn skal måtte bære fram og føde et barn etter incest/voldtekt, mener jeg det er mere moralsk forkastelig en å bruke abort som prevensjonsmiddel.