|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du for/mot retten til selvbestemt abort? | |||
For |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 35,21% |
Mot uansett |
11 | 7,75% |
For hvis man søker en nemnd som vurderer den enkelte |
5 | 3,52% |
For så lenge det blir utført innen uke 12 |
65 | 45,77% |
For så lenge det blir utført innen uke 9 |
11 | 7,75% |
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AbortJeg er også for selvbestemt abort, og mot nemder.
![]() |
#102 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Abort
![]() |
#103 |
Bedreviter
|
Men hvorfor er det greit å ta bort de to første fosterne, hvis det ikke er greit å ta bort de neste? Hva er det de to første fosterne har gjort galt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: AbortHar man ikke fokusert på det da? Ungdommen får gratis prevensjon, man har tilgang til angrepiller uten resept og de koster ikke mye. Bør vi ha reklamer mot uønskede svangerskap på lik linje som man har mot røyking?
![]() |
#105 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: AbortJeg synes det er greit at grensene går der de er i dag. Jeg er redd for at dersom grensene dras oppover, feks mot uke 16 så nærmer vi oss faretruende grensene for en prematur fødsel. Det bør være et klart skille der. En grense.
![]() |
#106 |
Absolut ateist
|
Poenget er at jeg, i motsetning til gærne pro-lifere, ser at det ikke går an å fjerne abort helt. Hadde vi gått etter hva jeg FØLER, så er jeg hundre prosent mot abort. Men, som jeg har sagt tidligere i denne diskusjonen, så ser jeg at man umulig kan avskaffe abort uten at det går liv tapt. Og jeg har sagt at jeg ser at "verdien" at et allerede født menneske overgår det av et foster. Derfor diskuterer jeg for restriksjoner. Fordi jeg kan ikke med god samvittighet godta den praksisen som eksisterer i dag.
![]() |
#107 |
Bedreviter
|
For eksempel ved å fremme likestillingen, slik at det blir like uproblematisk for kvinner å få barn ved siden av en krevende jobb som det er for menn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Absolut ateist
|
Har man en krevende jobb bør man være oppegående nok til å kunne beskytte seg, eller i det minste klare å få et barn uten at det går utover alt. Det er faktisk ikke så vanskelig som man skal ha det til. Med mindre man mener at det materialistiske er mer verdt enn et liv.
![]() |
#109 |
Bedreviter
|
Joda, men vi snakker ikke om hva man bør. Vi snakker om hva men etter loven kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: AbortVel, siden jeg er mot dagens ordning så kan jeg ikke snakke om annet en bør.
![]() |
#111 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Der er jeg også, men
![]() |
#112 |
Kidding, right?
|
Det er slett ikke sikkert det, slik som jeg "kjenner" deg. Dette er ikke rent sjelden mennesker på den absolutte bunnen av livets rulletrapp, der valgmulighetene er få og ressursene ynkelige. At de faktisk likevel tar et slags trist ansvar når alt kommer til alt står det en slags respekt av tross alt.
![]() |
![]() |
#113 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: AbortVel, jeg har møtt slike og for å si det slik, jeg møter dem ikke lenger.
![]() |
#114 |
Pen. Så det så.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hender faktisk at prevensjon svikter.
![]() |
#116 |
Bedreviter
|
I så fall ser jeg ikke bort fra at du har rett i din gjetning om meg. (Og takk for tilliten.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
er grønn og fin.
|
Når det gjelder narkomane spesielt så vil jeg si jeg håper de tar en abort framfor å beholde barnet. Heller at de tar en senabort en at de får et barn med skader pga misbruket som i tillegg ikke har nubbsjangs til å vokse opp hos foreldrene (eller bare moren)
![]() |
#119 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva med alkoholikere da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
er grønn og fin.
|
Når det gjelder alkoholikere har jeg ingen "erfaring".
![]() |
Emneord |
klassiker |
|
|