Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjører du mye på "autopilot"?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 18:16   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører du mye på "autopilot"?

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Nåja, det er ikke sikkert jeg husker den for det. Plutselig tenker jeg på noe annet i det sekundet jeg kjører forbi Skøyen (som var eksempelet her) og hooops.

Jojo.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:34   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ofte nok til at "kjøre litt lenger eller kortere enn ellers på vanlig vei" gjerne går feil...

Gammel 02-07-10, 18:39   #23
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Aldri. Jeg har kjørt veldig lite og bør definitivt fokusere fullt på det jeg driver med.

Gammel 02-07-10, 18:40   #24
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skjer så og seie daglig på veg til jobb. Plutselig er eg nesten framme og hugsar ingenting av det som har skjedd dei siste ti minutta.

Gammel 02-07-10, 18:41   #25
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Det skjer veldig ofte, spesielt når jeg kjører til og fra jobb merker jeg. Tenker noen ganger at det er litt skummelt, spesielt de gangene jeg "kommer til meg selv" og tenker at "jøss, fremme allerede"?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:43   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt at dette er det nærmeste vi vanlige dødelige kommer den tilstanden man er i når man er hypnotisert, men jeg vet ikke om det stemmer.

- No. 4 -
Gammel 02-07-10, 19:03   #27
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er ikke det meningen da? Var det ikke derfor vi terpet og terpet på blindsone, brems ned før clutch, speil osv på kjøretimene, for at det skulle sitte og gjøres automatisk? Man er vel neppe noen god sjåfør om man må bevisst tenke gjennom hvert bidige trekk. Men man må jo følge med på veien, selvfølgelig, men jeg oppfatter det ikke som at det er det du spør om.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 19:06   #28
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg er veldig flink på autopilot.. men ikke i bil, jeg har ikke lappen. Men går ofte på autopilot i andre sammenhenger. skummelt egentlig.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 19:08   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg mener ikke egentlig at jeg gjør tingene automatisk, det skal man jo gjøre. Det er mer det at jeg tenker på helt andre ting enn kjøringen, og ikke husker noen ting av turen hvis ikke det skjer noe spesielt. Litt som å gå i søvne.

- No. 4 -
Gammel 02-07-10, 19:15   #30
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjorde det, men nå har jeg hatt en oppfriskning ifbm at jeg tok lappen på klasse BE. Noen timer med kjørelærer gjorde susen, han fikk meg til å være litt mer bevisst og tenke når jeg kjørte. I tillegg plukket han av litt småtteri (uvaner) jeg har tillagt meg de årene jeg har kjørt bil

Gammel 02-07-10, 19:26   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er et under at jeg ikke har fått bot når enveiskjørte gater har endret retning.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 20:24   #32
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Men er ikke det meningen da? Var det ikke derfor vi terpet og terpet på blindsone, brems ned før clutch, speil osv på kjøretimene, for at det skulle sitte og gjøres automatisk? Man er vel neppe noen god sjåfør om man må bevisst tenke gjennom hvert bidige trekk. Men man må jo følge med på veien, selvfølgelig, men jeg oppfatter det ikke som at det er det du spør om.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg mener ikke egentlig at jeg gjør tingene automatisk, det skal man jo gjøre. Det er mer det at jeg tenker på helt andre ting enn kjøringen, og ikke husker noen ting av turen hvis ikke det skjer noe spesielt. Litt som å gå i søvne.

Scarlett svarte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 00:50   #33
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Kjører du mye på "autopilot"?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men er ikke det egentlig bra, at man gjør en god del av jobben på autopilot sånn at man kan skru oppmerksomheten der den trengs?

Ikke når det gjelder bilkjøring nei...

Jeg kjører ikke på autopilot, men rett som det er ser jeg folk som gjør det.
Snakker i telefonen også gjerne.
Holdt på å få samme damen i siden to ganger i dag, hun skiftet fil uten å kaste et blikk til siden en gang. To felt i rundkjøringen osv.

Gammel 03-07-10, 01:02   #34
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Desverre hender det at autopiloten min ikke er innstilt rett og jeg havner på destinasjon C isteden for destinasjon B. I dag parkerte jeg ved butikken, hoppet ut av bilen og låste før det slo meg at det jo ikke var til butikken jeg skulle, jeg skulle jo hente farmor.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 01:44   #35
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Og jeg syntes nesten det har blitt enda verre på autopilot etter at jeg fikk "Liv" inn i bilen (Liv - er en TomTom btw) - hun forteller meg jo hvor jeg skal kjøre.

Gammel 03-07-10, 07:52   #36
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja - jeg kjører på autopilot. Noen ganger er autopiloten på vei til jobb - mens realitetene egentlig bør ta meg til barnehagen (gutta er ikke på autopilot og stopper meg heldigvis raskt) - Stort sett anser jeg da autopilot som et tegn på at man slapper av når man kjører bil - og det tror jeg er et godt tegn. Jeg føler meg ikke helt fjern når det kommer til å være observant. Jeg har aldri opplevd noen skumle situasjoner pga denne autopiloten iallefall.

Gammel 03-07-10, 08:20   #37
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Kjører også ganske på autopilot i form av at jeg av og til kjører forbi avkjørsler jeg egentlig skulle inn, fordi jeg til vanlig kjører forbi dem på vei til steder jeg skal oftere.

Sånn gjør jeg også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 11:45   #38
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjører endel på autopilot. Det er jo fordi jeg ikke trenger tenke på hver minste ting jeg gjør i bilen.

Jeg synger også nattasanger på autopilot, mens jeg planlegger resten av kvelden. Noen ganger er jeg usikker på om jeg har sunget og synger en gang til.

Gammel 04-07-10, 22:17   #39
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Aldri. Jeg har kjørt veldig lite og bør definitivt fokusere fullt på det jeg driver med.

Dette stemmer for meg også!

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 13:20   #40
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg føler det som en lettelse at noe går på autopilot jeg. Alt som skjer inne i bilen under vanlig kjøring, giring, bremsing, speilsjekk, blink osv tenker jeg ikke på.
Men informasjonen jeg får inn, (som hva som skjer i speilet), i rundkjøringene, langs veien osv føler jeg egentlig at jeg har ganske god kontroll på.
Men jeg skiller mellom de situasjonene som noen av dere beskriver som for meg virker mer som en lett hypnotisk tilstand hvor man glemmer hva man egentlig skal, og det som jeg (og Esme tror jeg) kaller autopilot, hvor vi mener at man har noen bevegelser/gjøremål/sjekkpunkter som er automatiserte.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.