Sv: Uforklarlige hendelser og prester
Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.
Ja, det har vært opplevd av flere av de ansatte alene. Jeg kan selvsagt ikke på noen måte bevise at de ikke lyver, men flere av dem hevder å ha opplevd dette når de har vært alene der.
Vi begynner vel å nærme oss 20-25 personer som alene eller i små grupper har opplevd dette. Jeg - som var veldig skeptisk og kritisk til jeg selv var der i går og så det selv - har liten tro på at noen setter dette i scene. De er i så fall utrolige gode skuespillere! Dette er mennesker jeg har kjent godt i mange år (liten bygd dette) og jeg har også jobbet sammen med flere av dem. Jeg har veldig liten tro på at en av de klarer å få til dette.
De er veldig slitne, så jeg ser absolutt ikke bort fra at de "ser" mer enn de faktisk gjør. Jeg fester derfor ikke så voldsomt stor lit til riktig alt som beskrives. Men at det kommer dalene gjenstander tilsynelatende fra løse lufta der, er det faktisk ingen tvil om. Spørsmålet jo hvor pokker de kommer fra?
Men altså - la oss si at det er en ånd som ikke har gått over til den riktige siden, som de skal gjøre når de dør. Det sies at de som har hatt en brå død eller har noe uoppgjort av og til ikke kommer over til den andre siden, og dermed blir hengende igjen som en dårlig energi.
Energien tapper menneskene for energi, det blir dårlig stemning, kanskje krangling eller fysisk/psykisk anspenthet. Det kan godt hende at energien vil si ifra om sitt nærvær ved å manipulere gjenstander slik at de blir slengt hit og dit, strøm går av og på, man hører lyder, ting blir borte osv.
Dette er jo klassisk, bl.a på Stortorvets Gjæstegiveri (Oslo)var det jo slik. Det var ekstremt mye uro i 2. etasje på kjøkkenet og spisesalen der. Midt under filmingen faller faktisk en bestikkskuff som stod godt plassert på hylla, i rasende fart ned på gulvet. Filmteamet og de som er med i serien skvetter selvsagt. Ja, det var TVNorge og Åndenes Makt (en serie om "gjenferd" i norske bygninger/hjem - som mange forøvrig syns er rasende komisk og selvsagt bare tøv). En av mine beste venninner har jobbet der i mange år, og hun bekrefter at det skjedde mye der så hun ringte meg da det skulle sendes på tv.
Det er utrolig mange eksempler på at slike ting skjer, men folk snakker lite om det fordi det er flaut å tro på spøkelser...
Altså, hva om et medium/klarsynt da kom til barnehagen for å hjelpe sjelen over til den andre siden - og det deretter roet seg betrakelig i lokalet? Det er iallefall dette som pleier å skje, og de som bor der/jobber der pleier umiddelbart å kjenne forskjell på energien, at det føles bedre å være der. Det ville vel være det beste som skjedde?