Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 21:43   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg var forholdsvis trygg i Amazonen vår på slutten av 70-tallet, bare det å være bakovervendt manglet.

For øvrig (avsporing) har jeg nettopp tilbragt usedvanlig mye tid med Bestemor de siste to ukene.
Hun har et sjokkerende arsenal av historier om barn i hennes gamle nabolag, de døde av tragiske ting som bleie-koke-panne-ulykker og drukning på både is og i brønn,
og jeg sier ikke at sånt ikke kan skje i dag, men ut ifra antallet historier hun uten videre slenger rundt seg, får jeg en viss mistanke om at husmødrene var flinke til å hekle og koke middag, men kanskje delegerte barneansvaret litt vel mye

Jupp, det har jeg diskutert mye. Mormoren min sendte moren min alene ut på gata når hun var 1 år, med bøtte og spade bundet fast i hver hånd, slik at hun skulle slippe å løpe ut fordi mamma ikke fikk tak i bøtta. Hun kunne nemlig ikke gå enda.
Illusjonen om 50-tallshusmoren som den gode hjemmeværende mor er noe overdrevet, for å si det sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.