Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Fotobok - hvor bestille?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-10, 21:41   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Fotobok - hvor bestille?

Prosjekt "lime bilder inn i album" blir stadig utsatt. Tenkte å forsøke meg på sånn fotobok jeg hører andre lager.

Noen med erfaringer mht pris, kvalitet, enkelhet osv?

Gammel 25-04-10, 21:42   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotobok - hvor bestille?

Det lurer jeg på også.

Gammel 25-04-10, 21:43   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd flere forskjellige, men Japan foto er den vi har vært mest fornøyd med og brukt 2 år på rad (vi har laget fotobok årlig siden 2005).

Gammel 25-04-10, 21:44   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan er det med pris? Bewtlaer man for antall sider, fastpris, antall bilder eller hva?

Gammel 25-04-10, 21:47   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fast grunnpris og så øker prisen for hvor mange sider man tar med. Det tror jeg har vært likt for alle leverandørene (n=4) vi har forsøkt.

Gammel 25-04-10, 22:42   #6
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mottok nettopp fotobok fra Eurofoto. KOm seg på ca 300 kr inkl porto og noen-og-tredve sider. Man kan ha flere sider om man vil. Lett å lage, flere layouter og noen få dager i posten.

Gammel 25-04-10, 22:50   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Argumenter mot Foto Knudsen?

(Der har vi en konto fra før)

Gammel 18-05-10, 19:12   #8
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Jeg vet ikke hvor interessant du synes det ville være å bestille fra utlandet?
Dersom det er et alternativ, ville jeg nok velge www.shutterfly.com.
Kvalitet på papir, fargegjengivelse og leveringstid - alt er meget godt.

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:26   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har fotobok fra FotoKnudsen og er veldig fornøyd med den.

Jeg foretrekker den personlig fremfor Eurofoto sin, men da har jeg ikke tatt med pris i betraktning (har ikke peiling på prisene).

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 19:32   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Atter takk. Tar tid å somle seg til å gjøre dette...

Gammel 18-05-10, 19:42   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Dyrere. Sist jeg sjekka i hvert fall, men fine bøker.

Jeg ender som oftest opp med JapanPhoto/Elkjøp (samme programvare, skjønt de kunne godt holdt samme takt på oppdateringene).

Gammel 18-05-10, 20:44   #12
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Dersom valget står mellom fotknudsen og eurofoto, ville jeg gått for eurofoto. Jeg har ikke sjekket priser, men det betyr ikke så mye for meg. Jeg liker ikke Japanfoto sin fargegjengivelse, synes bildene blir blasse og "grå".

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 20:47   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et par fotobøker fra Fotoknudsen, og er veldig fornøyd med dem, etter at vi har sendt tilbake og klagd pga tekniske feil og slikt.

Nå sist prøvde vi Japan Foto og kommer nok til å fortsette å bruke dem. Bøkene var billigere, men minst like fine - og et greit program å bruke til å lage bøkene.

Gammel 19-05-10, 09:15   #14
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har brukt Eurofoto flere ganger, og vært veldig fornøyd. De har også tilbud på fotobøker fra tid til annen der jeg har spart ganske mye.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 09:25   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Japan foto sine på fotopapir er fine.
Jeg har brukt Japan photo sine vanlige før og var fornøyd. Men etter å ha skrevet ut bilder på matt fotopapir hos en liten fotobutikk har jeg blitt UTROLIG kresen på hva jeg godtar. Er så utrolig store forskjeller at jeg aldri kommer til å bruke fotoknudsen til noen som helst utskrifter igjen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 10:00   #16
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Dyrere. Sist jeg sjekka i hvert fall, men fine bøker.

Jeg ender som oftest opp med JapanPhoto/Elkjøp (samme programvare, skjønt de kunne godt holdt samme takt på oppdateringene).

Jeg har bare brukt Elkjøp, og var kjempefornøyd der! (har også forstått at det er de samme bøkene som Japan Photo tilbyr... Cewe tror jeg de heter?)

Shute - hvem er det som ikke har oppdatert programmene sine? (vil gjerne ha det beste... )

Gammel 19-05-10, 10:13   #17
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eni, her.

Shute - hvem er det som ikke har oppdatert programmene sine? (vil gjerne ha det beste... )

Jeg merket ikke noen forskjell i hvor bra de var, egentlig, og jeg har ikke bestilt fotobøker siden før jul. Mener jeg lastet ned JapanPhotos programvare, og så ombestemte meg og ville bestille hos Elkjøp pga et eller annet tilbud, men at dette da ikke gikk fordi sistnevnte ikke hadde nyeste utgave av CeWe-programvaren. Det har funket fint før, nemlig.

(Det kan ha vært omvendt, at det var Elkjøp jeg fant programvaren hos først).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.