|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
<*(((<
|
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Jeg skjønner det når det formuleres slik:
Videre står det:
"Hvis jeg kjenner deg, liker jeg ost" impliserer ikke "hvis jeg liker ost, kjenner jeg deg". Og hvis jeg ikke kjenner deg følger det ikke at jeg ikke liker ost. og.. nei, nå falt jeg av igjen...
|
|
|
#43 |
|
Sviiisj!!
|
Takk, torsk. Jeg tok den første og beste linken jeg fant på Google. Jeg har jo egentlig nok med å korrelere for harde livet selv.
|
|
|
#44 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Nr 2 kaller jeg å "høre syner"... he he. Vet det er helt feil.
|
|
|
#45 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Ord 1: vranghørt (gjerne med trøndersk tonefall). |
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Poenget er at jeg sa "jeg begynte å like ost på grunn av deg", mens han sier "du kunne like gjerne begynt å like ost om du ikke hadde blitt kjent med meg." |
|
|
|
|
|
#47 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Er det reductio ad absurdum du er ute etter?
|
|
|
#49 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det stemmer så vidt jeg kan se med det som står om subjunksjon her:
Det at du kjenner han er ikke den eneste tenkelige grunnen til at du liker ost. Du kommer med en subjunksjon og han påpeker at dette ikke er en kommutativ bisubjunksjon (hvis og bare hvis). Kanskje.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 28-04-10 kl 16:32. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
<*(((<
|
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Goddamn aC, jeg begynte å tenke på grafteori og om det fantes noe uttrykk for at det kun var en sti til noden «aC begynner å like ost» og endte opp med masse googling. Egentlig skulle jeg jobbe! |
|
|
|
|
|
#53 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Med ord nr 1, mener du noe som "hvis jeg hadde valgt å gå en annen vei, så kunne det skjedd likevel, bare på en annen måte"? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Jeg er litt usikker, men er ordet du leter etter i 1, en spuriøs sammenheng? |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!«Korrelasjon impliserer ikke kausalitet» er også kjent som the post hoc fallacy. Post hoc er en forkortelse av post hoc, ergo propter hoc, dvs. "etter dette, altså på grunn av dette". |
|
|
|
|
|
#60 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Jeg trenger hjelp med to ord, O allvitende forumister!Skjønner ikke bæret.
|
![]() |
|
|