Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 08:28   #161
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

:klask:
Legger til:
*note to self* "Les hele tråden før legge inn snusfornuftig innlegg"

fnis.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:46   #162
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jåledamer! :fnys:

Gammel 31-01-07, 11:03   #163
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Er det slutt alt?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 11:24   #164
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fortsetter i sausetråden Line

Gammel 31-01-07, 11:54   #165
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av poenget med dette underforumet er å vise og tipse om hvor utrolig enkelt det er å lage skikkelig mat, kjapt og enkelt, fra bunnen av hver dag.

Det handler ikke om å ha "sett lyset", (en temmelig spydig ting å skrive?), være bedrevitende eller arrogant. Det handler om at jeg gjerne vil hjelpe folk til å ta kontroll over sitt eget kosthold, skaffe seg den kunnskapen som trengs og føle mestring gjennom å lage god og næringsrik mat. Og jeg synes ikke mine motiver skal trekkes i tvil, slik jeg opplever at enkelte gjør. Jeg synes det er unødvenig å bruke dette forumet til å reklamere for ferdigprodukter, godt eller dårlig, særlig når jeg oppfatter toro-reklamen som et dårlig skjult angrep på meg som person.

Jeg holder ikke matkurs hjemme hos meg selv eller bruker masse tid på å legge ut oppskrifter, tipse og råde folk for å være ekkel mot dem som ikke er flinke til å lage mat.

Jeg ser at det ligger noe humor i dette og jeg har forsøkt å være med på spøken, men når jeg tenker meg om, kjenner jeg at jeg er egentlig veldig lei meg over at noen bruker dette forumet til å gjøre narr av innsatsen min og all tiden jeg har brukt på å dele oppskrifter, tips og råd. Jeg gjør virkelig ikke det for å være slem mot noen, tvert om.

Gammel 31-01-07, 12:02   #166
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim øser av seg selv og sine kunnskaper - ta imot, i stedet for å kritisere. Jeg synes hun er inspirerende, og hvis man ikke takler det, så har man et kompleks. Jeg ser også at tråden muligens er lagt ut for å provosere, og det er i så fall ganske smålig.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:07   #167
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Mim øser av seg selv og sine kunnskaper - ta imot, i stedet for å kritisere. Jeg synes hun er inspirerende, og hvis man ikke takler det, så har man et kompleks. Jeg ser også at tråden muligens er lagt ut for å provosere, og det er i så fall ganske smålig.

Enig!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:09   #168
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig bra at man her kan få tips om hvordan man skal legge om kostholdet og ikke minst - at man kan lære nye måter å lage mat på.
Kjempefint og uten tvil et godt initiativ for mange.

Likevel blir det for meg helt absurd at man skal rakkes ned på fordi man ikke alltid har tid, lyst eller kunnskapene til å følge dette til punkt og prikke?
Jeg ser ikke at det er noe motstridende i å legge ut tråder som dette også, egentlig...

Jeg personlig har helt klart en ambisjon om å lage mer mat fra bunnen, og mange av tipsene har jeg plukket opp her.
Likevel er det ikke alltid det lar seg gjøre og jeg nekter å stå med en bitter følelse av dårlig mor når jeg en gang iblant lager saus fra Toro.
DET er det jeg synes er jåleri - å ikke innse at et totalt regime ikke passer for alle.

Gammel 31-01-07, 12:14   #169
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen skrev dårlig mor.

For det er det det hele bunner i så klart. Man lager mat fra bunnen for å være perfekt. Alle som ikke gjør det er dårlige mødre.

Ellers så er jeg enig med Mim. :lakei: Hvem trenger et forum for å lære å bruke Toroposer?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:15   #170
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Herregud!
Fra humor til patetisk.

1. Tipset var oppriktig ment. Jeg liker den veldig godt, om det smaker tandoori eller ikke spiller ingen rolle. Jeg liker DEN smaken

2. Jeg er selv en mamma/bestemor som er fryktelig glad i å lage mat, og lager det meste fra bunnen av, men er ingen fanatiker.

3. Dette minner om hysteri.

4. OM noen, mot formodning, skulle ha andre meninger enn deg angående mat, Mim, blir du virkelig lei deg da?

5. Skule JEG bli fornærmet på de som mener at det er fryktelig dårlig kokkekunnskaper å bruke noe fra TORO?

:rister på hodet, og ligger unna mattrådene til ekspertisen heretter:

Gammel 31-01-07, 12:15   #171
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes det er veldig bra at man her kan få tips om hvordan man skal legge om kostholdet og ikke minst - at man kan lære nye måter å lage mat på.
Kjempefint og uten tvil et godt initiativ for mange.

Likevel blir det for meg helt absurd at man skal rakkes ned på fordi man ikke alltid har tid, lyst eller kunnskapene til å følge dette til punkt og prikke?
Jeg ser ikke at det er noe motstridende i å legge ut tråder som dette også, egentlig...

Jeg personlig har helt klart en ambisjon om å lage mer mat fra bunnen, og mange av tipsene har jeg plukket opp her.
Likevel er det ikke alltid det lar seg gjøre og jeg nekter å stå med en bitter følelse av dårlig mor når jeg en gang iblant lager saus fra Toro.
DET er det jeg synes er jåleri - å ikke innse at et totalt regime ikke passer for alle.

Å, nei "dårlig mor"-argumentet. Jeg forstår ikke at noen kan ha det inntrykket at det dreier seg om et totalt regime? Det er jo bare tull. Litt nyttig opplysning og mange gode råd og oppskrifter. Og det er det som er det fine med at alle er utstyrt med fri vilje, slik at man kan velge i hvilken grad, om noen, man ønsker å gjøre seg nytte av det eller ikke. Ingen grunn til bitterhet.

Gammel 31-01-07, 12:19   #172
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

5. Skule JEG bli fornærmet på de som mener at det er fryktelig dårlig kokkekunnskaper å bruke noe fra TORO?

:rister på hodet, og ligger unna mattrådene til ekspertisen heretter:

Så du ER fornærmet, altså?

Gammel 31-01-07, 12:19   #173
Line*
Expired

Standard

Du tar veldig feil. Det var IKKE meningen å provosere. Jeg tenkte meg rett og slett ikke om, men så etterhvert at det var ganske morsomt.
Jeg hadde den tandoorikyllingen og den vinen kvelden før. Jøje meg, dette er ganske sprøtt å se, egentlig. At det virkelig er mulig å lage drama av dette.

Gammel 31-01-07, 12:20   #174
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er kjempefint det Mim gjør.
Men å tro at tråden ene og alene ble lagt t for å provosere er vel en smule i drøyeste laget?
Skulle tro det var en dødssynd som var blitt gjordt, ikke en liten bommert med at en Toro anbefaling nok neste gang bør havne andre steder en under Mims Matlagning.

Gammel 31-01-07, 12:21   #175
Line*
Expired

Standard

Så du ER fornærmet, altså?

Hæ? Har du det inntrykket? Om jeg blir fornærmet, noe jeg egentlig aldri blir, forbanna, ja, men aldri fornærmet, sier jeg det.

Nei, jøje meg. Jeg orker bare ikke de samme tingene jeg ble matt av på NM. Enkelt, sant?

Gammel 31-01-07, 12:23   #176
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er jo trist at du føler det slik Madam Mim. Jeg er ganske sikker på at Line ikke mente det som et angrep på deg som person da hun la ut dette tipset, men at hun rett og slett bare smakte en ny rett som hun likte og ville anbefale. Det burde heller vært postet under det generelle matforumet, men hun tenkte neppe over det du sier er poenget med dette underforumet.

Den første som blir utsatt for sarkasme i tråden er selvfølgelig Line selv, og deretter blir det påpekt og vitset med ironien i at en slik tråd legges i nettopp "ditt" underforum, av folk som vet hva du føler for halvfabrikat. Mange reagerer på måten Lines velmente tips blir harselert med, og forsvarer henne med igjen å vitse med den nedlatende holdningen hun møtes med av andre i tråden (ikke nødvendigvis deg).

Tviler på at noen mistenker deg for å legge ut oppskrifter for å blære deg. Alle setter pris på den innsatsen du gjør. Men du må jo selv innrømme at du er mer opptatt av dette enn gjennomsnittet, og da må du nesten regne med at folk tøyser litt med det også, og kanskje selv prøve å se det komiske i at en slik tråd legges ut nettopp her. Det er ikke vondt ment. Folk tror kanskje at du har tykkere hud enn du faktisk har, siden du selv kan være ganske krass i måten du kritiserer andre på. Det går an å si på en pen måte hva dette underforumet er ment for, og kanskje få innlegget flyttet dit det hører hjemme, uten å gi inntrykk av å være arrogant og nedlatende. Hvis man ikke har lyst til å bli oppfattet som det. Da slipper man kanskje å bli harselert med riktig så mye selv også.

Takk!
Jeg får ikke prikket deg.

Gammel 31-01-07, 12:28   #177
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfattet ikke innlegget til Line* som en provokasjon, men regnet med at intensjonen hennes var å tipse om at dette var godt. Jeg syns "Kyllinggryte fra Bali" (Toro det også, tror jeg) er kjempenam og kunne godt funnet på å tipse om det.
Det at man bruker halvfabrikata av og til -og liker det, betyr ikke at man ikke kan lage skikkelig mat.
Jeg setter også utrolig pris på den tiden Mim bruker på å legge inn gode råd og oppskrifter her.

:jatakk begge deler:

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:31   #178
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Du tar veldig feil. Det var IKKE meningen å provosere. .

Da beklager jeg. Det må ha vært en del av de andre innleggene dine i tråden som fikk meg til å tro det. Samt at du lurte om det "var slutt " når det ikke kom flere innlegg i tråden. Man kunne få inntrykk av at du litt skadefro ønsket at det skulle fortsette.

Gammel 31-01-07, 12:31   #179
Line*
Expired

Standard

Det var heller ikke jeg som satt inn TORO i overskriften. Jeg skrev bare anbefales.

Håper avatarbyttet ikke provoserer, men snarere oppfattes som inspirerende.

Gammel 31-01-07, 12:33   #180
Line*
Expired

Standard

Da beklager jeg. Det må ha vært en del av de andre innleggene dine i tråden som fikk meg til å tro det. Samt at du lurte om det "var slutt " når det ikke kom flere innlegg i tråden. Man kunne få inntrykk av at du litt skadefro ønsket at det skulle fortsette.

Det var en mosom tråd, den ble det etterhvert.

Svar

Emneord
klassiker, toro

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.