Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-10, 13:06   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg tror mange her er så glade i FP at det blir litt sjokk og vantro og såra, vondbrote følelser når noen sier at forumet (og summen av dets medlemmer) ikke alltid er perfekt og superdupert.

Gammel 25-03-10, 13:37   #2
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror mange her er så glade i FP at det blir litt sjokk og vantro og såra, vondbrote følelser når noen sier at forumet (og summen av dets medlemmer) ikke alltid er perfekt og superdupert.

Det kan nok stemme. Og så blir det kanskje litt såra og vonbrotne følelser andre veien fordi de som sier noe om det som de synes er dumt også er ganske glade i forumet og kanskje føler at de ivaretar det de er glade i ved å ta opp ting underveis.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 13:44   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg at det er ca 900 aktive medlemmer på FP. Jeg tror ikke flere regler vil gjør at alt blir perfekt. Med så mange brukere må det bli litt kluss innimellom. Det som kan være verd å diskutere er om det er for mye av det negative (som jeg ser at noen her mener) og hvordan vi i så fall snur på det.

Gammel 25-03-10, 13:57   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det kan nok stemme. Og så blir det kanskje litt såra og vonbrotne følelser andre veien fordi de som sier noe om det som de synes er dumt også er ganske glade i forumet og kanskje føler at de ivaretar det de er glade i ved å ta opp ting underveis.

Jeg er glad i dette forumet og har vært med fra noen uker etter at det ble startet. Jeg syns at ethvert forum bør kunne diskutere slike ting innimellom. Jeg syns egentlig at dette ble den tråden jeg håpet på. Her ser vi at det er ulike oppfatninger og det er blitt en konstruktiv dialog her.

Jeg er også i mot masse regler og syns ikke at moderatorene skal sensurere osv. Men jeg syns det er viktig i et hvert diskusjonsfora (om det er på nett eller irl) skal ha høyde for å diskutere hvordan man diskuterer og møter hverandre i diskusjonene. Alle er vel interessert i at flest mulig trives her inne? Vi er alle mennesker med ulike ståsteder. De fleste kjenner ikke hverandre annet enn fra forumet og det krever vel på mange måter en viss forsiktighet og følsomhet for hvordan man "møter" hverandre enn irl der man kjenner hverandre? Jeg mener ikke at man skal ta på hverandre med "silkehansker", men når noen sier i fra at nå går du over streken så lytter man iallefall.

Personangrep oppfattes selvfølgelig ulikt. Det var litt derfor jeg syns det som står i HI var noe å diskutere.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:01   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det er ikke nødvendigvis angrep på FP. Ingen kaller FP et dårlig forum. At folk føler et slags "eierskap" til forumet og engasjerer seg i hvordan vi har det er jo et kjempekompliment!

"Du kaller ikke FP et dårlig forum!" har blitt dette forumets svar på "Du kalte meg en dårlig mor!"

Gammel 25-03-10, 14:09   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg er også i mot masse regler og syns ikke at moderatorene skal sensurere osv. Men jeg syns det er viktig i et hvert diskusjonsfora (om det er på nett eller irl) skal ha høyde for å diskutere hvordan man diskuterer og møter hverandre i diskusjonene. Alle er vel interessert i at flest mulig trives her inne? Vi er alle mennesker med ulike ståsteder. De fleste kjenner ikke hverandre annet enn fra forumet og det krever vel på mange måter en viss forsiktighet og følsomhet for hvordan man "møter" hverandre enn irl der man kjenner hverandre? Jeg mener ikke at man skal ta på hverandre med "silkehansker", men når noen sier i fra at nå går du over streken så lytter man iallefall.

Jeg synes også dette ble en god tråd. Når det gjelder det jeg har uthevet må jeg innrømme at det er faktisk ikke interessant for meg at flest mulig trives her. Innimellom kommer det brukere som jeg håper ikke trives faktisk.

Gammel 25-03-10, 14:11   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg synes også dette ble en god tråd. Når det gjelder det jeg har uthevet må jeg innrømme at det er faktisk ikke interessant for meg at flest mulig trives her. Innimellom kommer det brukere som jeg håper ikke trives faktisk.

Der er jeg også av og til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:13   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig i, må jeg også innrømme.
Jeg synes imidlertid at det er enkelte brukere vi tolererer mye av fordi de "bare er sånn". Jeg sliter med at det skal være greit å slenge dritt i hytt og pine fordi "man bare er sånn". Det er blant annet utrivelig når det går ut over nye brukere. Når man har vært her en stund, er det jo lettere å overse gjengangere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:49   #9
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes imidlertid at det er enkelte brukere vi tolererer mye av fordi de "bare er sånn". Jeg sliter med at det skal være greit å slenge dritt i hytt og pine fordi "man bare er sånn". Det er blant annet utrivelig når det går ut over nye brukere. Når man har vært her en stund, er det jo lettere å overse gjengangere.

Jeg opplevde et slikt "angrep" da jeg var ganske fersk her. Forsatt mener jeg (selvfølgelig ) at jeg ikke skrev noe som gjorde at jeg skulle bli sablet ned. Det fine, som gjorde at jeg forsatte å være her, var at andre både i tråden og pr prikker ga meg støtte og sa jeg ikke skulle bry meg om det som der og da opplevdes som ganske ubehagelige svar på mine innlegg. Denne runden gjorde meg overbevist om at FP var verdt å bruke tid på.

Gammel 25-03-10, 18:08   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er vedlig deilig å være på et forum uten moderering. Det fungerer i hovedsak fint fordi storparten av FP-erne har gode sosiale antenner og høye krav til eget diskusjonsnivå.

Selv har jeg blitt flinkere til å trekke meg ut av diskusjoner heller enn å gå inn i noe jeg antar blir poengløse meningsutvelkslinger med folk jeg har satt meg fast i et spor med når det gjelder enkelte temaer. Før syntes jeg slike sitiuasjoner var ubehagelige, nå synes jeg bare det blir kjedelig.

Ellers mottok jeg forøvrig en PM for en tid tilbake fra en som følte jeg var ute etter henne i flere diskusjoner. Det var jeg ikke, og jeg syntes det var utrolig positivt at hun tok det opp slik at det hele kunne bli oppklart.

Jeg har selv prøvd å oppklare saker per PM et par ganger og fått sjokkerende negative reaksjoner tilbake, så det er ikke ikke bare bare, tydeligvis - men selv er jeg fan av direkte spørsmål med tilhørende oppklaring ved behov, altså.

Noen forteller at de ikke blir lei seg eller på annen måte negativt påvirket av diskusjoner her inne. Jeg syns imidlertid ikke det er det minste rart om det kan skje av og til - relasjoner på nett er vel som alle andre relasjoner; om man kan bli glad, oppstemt, lettet eller oppmuntret av tilbakemeldinger her inne, så var det vel merkelig om aldri negative følelser skulle kunne utløses også. Jeg synes ikke det er det minste sutrete å være ærlig på det.

Sist redigert av Pebbles : 25-03-10 kl 18:15.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:15   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innimellom kommer det brukere som jeg håper ikke trives faktisk.

Ofte er disse dessverre av en sånn kategori at de trives med å bli mislikt - ergo svært vanskelige å bli kvitt.

Men egentlig er det ingen her inne per dags dato som jeg personlig ville ønsket bort fra forumet. :tållerang: Mulig det er noen som gjerne skulle sett at jeg forsvant, kanskje.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:00   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå gjør hun det igjen.

Svar med sitat
Svar

Emneord
personangrep

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.