|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Er ikke hunder mindre fri en katter sier du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ekstremt trøtt
|
Hvis man ikke kan oppdra de så syns jeg man skal holde de inne eller slik at de ikke er til sjenanse for andre. Er det vanskelig å forstå? Jeg har ikke katt og syns da ikke jeg skal måtte holde dører lukket for å unngå kattepiss i mine ting som er i mitt eget hus. Jeg syns ikke det er en ting en bare må regne med at skal skje.
Mener du virkelig at man kan sammenligne barn og dyr? Dette blir helt fjernt for meg. Hvis jeg nå skal ta det du sier seriøst så forventer jeg faktisk at foreldre lærer ungene sine at de ikke bare spaserer inn til andre mennesker ja. Kommer det katter i hagen min så jager jeg de, kommer det unger inn her når mine unger ikke er her så jager jeg ungene også. Enkelt og greit. Hører ikke ungene så prater jeg med foreldrene, det hjelper som regel mye bedre enn å prate med katteeiere.
![]() |
#63 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nei, synes det er tragisk med alle som bare har "innekatt" også. Bor man ikke slik at man kan gi katten et godt utemiljø uten at den er til sjenanse for andre, bør man ikke skaffe seg katt.
Enig, bortsett fra at jeg ikke synes man skal holde katten innestengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Jo, de er mindre fri enn kattene, fordi at VI har gjort dem mindre fri. Men i utgangspunktet så var ikke hunder mindre fri enn katter.
![]() |
#65 |
Mother of Dragons
|
Om du er plaget av at nabolagets barn bæsjer i sandkassa/garasjen/bedene og går inn i huset ditt så synes jeg at man har full rett til å si ifra.
![]() |
#66 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Igjen, og igjen, og igjen blir katter og hunder sammenlignet. Selv om man ikke har greie på f.eks. katter, så er det vel ikke så vanskelig å forstå at hunder og katter har totalt forskjellig adferd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Nå også i farger
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Selv om du ikke kan melde kattene på lydighetskurs så ER det irriterende med alle de løse kattene. Jeg liker katter jeg, men jeg liker ikke at de graver i bedd, bæsjer i sandkasser, etc. Jeg vil ikke ha de rundt huset mitt, eller inn i stua når dørene står åpne på sommeren. Hvordan man skal løse det vet jeg ikke. Derfor jager jeg bare kattene fra min eiendom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Mother of Dragons
|
Jeg har hatt katt selv, og det går fint å oppdra katter mer enn hva det gjøres nå. De responderer på belønning de også. Men faktum er at mange katteeiere bevisst trener opp katta til å ikke bæsje innendørs, de setter den ut når den går til innekassen for eksempel. Og det kan de spare seg. Katter kan, i så stor utstrekning man får til, bæsje innendørs.
![]() |
#69 |
This is normal!
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg blir nesten litt glad for at det kommer slike tråder på FP innimellom slik at jeg kan få ut litt katteagresjon. Vi liker ikke katter og har ikke noe ønske om å ha katter, men er så "heldige" at vi på det meste har 4-5 stykker på tomta vår. Kattebæsj er én ting, men lukt av kattetiss på veranda, sykkelvogn (som vi av praktiske grunner må ha ute), luftekanaler, trær og hvorsomhelst ellers er verre. Vi har brukt ganske mange penger på luktremedier som skal holde katter vekk, men de varer bare en viss stund (og lukter nesten like mye som kattetiss). Jeg mener at utekatter i tettbygde boligområder er en uting.
Amen.
Dette er jo bare tull. Hadde jeg hatt 4-5 uinviterte unger løpende rundt på tomten, hadde jeg selvfølgelig pratet med foreldrene. De hadde ikke trengt å tisse på luftekanalene en gang.
![]() |
![]() |
#70 |
This is normal!
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Og dere med utekatter, gjør det ikke inntrykk å høre at allergikere ikke kan være ute på egen veranda pga at naboens katt har vært på uønsket besøk?
![]() |
![]() |
#71 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Det er mulig å oppdra kattene til en viss grad for å minske problemene det fører med seg at de "vandrer" rundt og gjør livet vanskelig for naboer og slikt.
![]() |
#72 |
Passiv
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg tenker at et dyr som blir møtt med aggresjon, vil ha lettere for å oppføre seg aggressivt. Jeg har aldri opplevd aggresjon fra en katt jeg har møtt ute. |
![]() |
![]() |
#73 |
Retromum
|
Jeg har ikke problemer med å forstå ditt synspunkt men tror det vanskelig lar seg gjøre å unngå katter, spesielt hvis man bor i et normalt boligstrøk, det vil alltid finnes naboer som har katter som kjæledyr. Hvis alle skulle fulgt din standard for kattehold så kunne bare folk bosatt på landet skaffet seg katt, da det faktisk er helt nødvendig for katten å ha tilgang til å være ute.
![]() |
#74 |
ekstremt trøtt
|
Det er helt greit for meg at kun folk på landet har katt.
![]() |
#75 |
frakoblet
|
Nei, er det ikke rart hvor provosert enkelte blir av at andre tar seg til rette for deres regning?
Er det noen som har sagt at man ikke skal kunne si fra om ustyrlige barn?
![]() |
#76 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Her i byen er bikkje, rollerblades og ettroms en slagerkombinasjon. Gjerne med bikkje som er større en eieren. Artig syn, men kan umulig være bra for dyret....
![]() |
#77 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bodø
![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg synes katter i boligområder burde holdes som innekatt eller at de er renslige og gjør fra seg i kasse inne. Jeg hadde en katt for noen år siden, og hun gikk alltid inn i kassen sin og gjorde fra seg, flinke pusen |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Evig optimist
![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"[quote=Embs;2146411]Jeg blir nesten litt glad for at det kommer slike tråder på FP innimellom slik at jeg kan få ut litt katteagresjon. Vi liker ikke katter og har ikke noe ønske om å ha katter, men er så "heldige" at vi på det meste har 4-5 stykker på tomta vår. Kattebæsj er én ting, men lukt av kattetiss på veranda, sykkelvogn (som vi av praktiske grunner må ha ute), luftekanaler, trær og hvorsomhelst ellers er verre. Vi har brukt ganske mange penger på luktremedier som skal holde katter vekk, men de varer bare en viss stund (og lukter nesten like mye som kattetiss). Jeg mener at utekatter i tettbygde boligområder er en uting.
Frida guttemamma Sist redigert av Frida : 15-03-10 kl 18:36. Årsak: endret fra hater til misliker dyr |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg har full forståelse for at det er fryktelig irriterende at kattene kommer inn på eiendommen og gjør ifra seg. Likefullt at de legger seg i hagemøblene. Huff, kjenner jeg er glad for at det ikke er noe plagsomt her jeg bor.
![]() |
#80 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Er vel ikke det samme som å hate dyr??
![]() |
|
|