Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flyet forsinket i 11 timer!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-10, 22:36   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyet forsinket i 11 timer! :(

Det var fokus på soving de gangene jeg har reist om natten.

Gammel 14-03-10, 23:42   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Men vanligvis regner jeg med at det er slik Elin sier, at åpenbart fulle mennesker ikke får komme om bord?

Flyselskapene har faktisk ikke lov til å gi synlig berusede eller rusede passasjerer adgang ombord. Dessverre klarer noen å skjerpe seg såpass under ombordstigning at de ikke blir oppdaget,eller de drikker medbrakt i smug ombord, eller inntar andre rusmidler ombord.

Det er svært sjelden at man må mellomlande og slippe av berusede eller krakilske flypassasjerer. Slike mellomlandinger koster enormt med penger og heldigvis er det slasken som må betale regningen.

Gammel 14-03-10, 23:58   #23
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av grunnene til at jeg unngår charter ...

God tur! Jeg håper at resten av reisen blir kjempebra!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 00:09   #24
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dette er en av grunnene til at jeg unngår charter ...

God tur! Jeg håper at resten av reisen blir kjempebra!

Forsinkelser kan da oppstå helt uavhengig om det er en charter- eller ruteflyvning.... det er flere forhold som kan forårsake forsinkelser.

Gammel 15-03-10, 00:14   #25
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Flyselskapene har faktisk ikke lov til å gi synlig berusede eller rusede passasjerer adgang ombord. Dessverre klarer noen å skjerpe seg såpass under ombordstigning at de ikke blir oppdaget,eller de drikker medbrakt i smug ombord, eller inntar andre rusmidler ombord.

Det er svært sjelden at man må mellomlande og slippe av berusede eller krakilske flypassasjerer. Slike mellomlandinger koster enormt med penger og heldigvis er det slasken som må betale regningen.

I dette tilfellet la jeg faktisk merke til mannen allerede før ombordstigning i flyet, men det er jo en vurderingssak fra personalets side, det har jeg full forståelse for. Dessverre foretok de nok ikke den rette beslutningen siden mannen ble riktig så ubehagelig straks etter at vi lettet, måtte ganske raskt stripses ved hjelp av medpassasjerer, og så var det plutselig mellomlanding, horder med lokalt politi inn i flyet osv. Det må ha blitt svinedyrt for fyren.

For ordens skyld: dette var på et ordinært rutefly, jeg var på jobbreise.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 02:32   #26
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forsinkelser kan da oppstå helt uavhengig om det er en charter- eller ruteflyvning.... det er flere forhold som kan forårsake forsinkelser.

Det er klart det kan, men sjansene for at man da får et annet alternativ er mye større med rutefly (men nå reiser jeg ofte med større flyselskap som kan ordne dette, og det er også en av grunnene til at jeg gjør det). Finnes det noen statistikk på om charter er mer forsinket enn rutefly? Det som er interessant i dette tilfelle er hvor mange timer det er forsinket. Om flyet er 20 minutter forsinket er det jo som regel ikke så farlig (om man ikke har ekstremt kort mellomlanding). Jeg innbiller meg bare at charter ofte kan være mange timer forsinkede og med rutefly har du som regel fått et annet alternativ da.

Gammel 15-03-10, 07:27   #27
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er klart det kan, men sjansene for at man da får et annet alternativ er mye større med rutefly (men nå reiser jeg ofte med større flyselskap som kan ordne dette, og det er også en av grunnene til at jeg gjør det). Finnes det noen statistikk på om charter er mer forsinket enn rutefly? Det som er interessant i dette tilfelle er hvor mange timer det er forsinket. Om flyet er 20 minutter forsinket er det jo som regel ikke så farlig (om man ikke har ekstremt kort mellomlanding). Jeg innbiller meg bare at charter ofte kan være mange timer forsinkede og med rutefly har du som regel fått et annet alternativ da.

Det spørs helt.
Jeg skulle en gang nordover fra Bodø med SAS. Satt i Bodø i 8 timer før vi fikk et annet fly. Og da ble vi tildelt et Widerø fly
Jeg har og sittet i Bodø å skulle sørover i veeeeldig mange timer før det lyet man skulle ta kom.

De charter jeg og foreldrene mine har tatt har så ig si aldri vært mere forsinket en 30- 60 min.

Gammel 15-03-10, 08:35   #28
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dratt med charter velidig mange ganger de siste 10 årene og jeg har vel bare opplevd en gang at det ble forsinkelse som var mer enn en halvtime. Jeg har opplevd fint lite krøll.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 10:10   #29
Elin

Elin sin avatar

Standard

Nei, det finnes ikke statistikk på om charter er mer forsinket enn rutefly ettersom svært mange charters utføres av ja, nettopp ruteflyselskaper, som det jeg jobber for selv, SAS. Charter er kun en betegnelse for turen i og med at den inkluderer en pakke (fly+overnatting+evt.aktiviteter). Det finnes også rene charter-selskaper som f.eks. TUI, Thomas Cook og Novair.
Flyreisen som det vises til i denne tråden var med Spanair, som også er et rutefly-selskap men som leies inn av endel norske turoperatører til charer-produksjon.

Fordelen som ruteflyselskapene har i forb. med charterproduksjon er at de har en større flyflåte til disposisjon og dermed kan rokkere og justere bytte inn fly med andre fly osv. i større grad enn rene charter-selskaper kan. Men ved f.eks. dårlig vær, force majeure o.a. forhold som flyselskapene ikke er herre over, så hjelper det lite hva slags selskap man flyr med. Til info. så brukte noen flypassasjerer med SAS i forrige uke 41 timer på å komme seg fra Oslo til Alta. Dårlig vær var årsaken.

Gammel 15-03-10, 13:16   #30
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Fordelen som ruteflyselskapene har i forb. med charterproduksjon er at de har en større flyflåte til disposisjon og dermed kan rokkere og justere bytte inn fly med andre fly osv. i større grad enn rene charter-selskaper kan. Men ved f.eks. dårlig vær, force majeure o.a. forhold som flyselskapene ikke er herre over, så hjelper det lite hva slags selskap man flyr med. Til info. så brukte noen flypassasjerer med SAS i forrige uke 41 timer på å komme seg fra Oslo til Alta. Dårlig vær var årsaken.

Det er akkurat det jeg er ute etter. Jeg har kanskje hatt utrolig uflaks, men når jeg har reist med charter så har noe alltid blitt forsinket, kanskje ikke mitt fly, men et annet og da har jeg måttet sittet og vente på det før bussen/båten (båt = Hellas til en annen øy) kunne gå. Jeg tror at jeg alltid har vært forsinket i mange timer enten ene eller andre veien og en gang var det nesten et døgn på hjemreisen. Ingen av gangen ha vært på grunn av vær eller force majeure. Men som sagt, jeg har sikkert bare vært uheldig.

Jeg håper at Karamell kom frem på en grei måte til slutt!

Gammel 15-03-10, 13:46   #31
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kun måttet vente en gang, og det var nå i november da vi fløy til Praha. Det var en brann i kontrolltårnet i Praha, så vi måtte lande i Berlin og ventet der i litt over 2 timer før vi fikk fly videre.

Gammel 15-03-10, 18:04   #32
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flyet forsinket i 11 timer!

Fikk melding fra mamma i formiddag om at de ble 13 timer forsinket til slutt så da er vel alle mann alle framme. Var visst værtrøbbel i Tromsø (!) for et par dager siden som var rota til forsinkelsen...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.