Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

iPhone - fordeler og ulemper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 15:45   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone - fordeler og ulemper

Jo, jo, men det er like fullt barn som har laget dem.

Gammel 01-03-10, 15:46   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke ha in ear-øredotter. De er crap, uansett om det er Sennheiser eller apple som har laget dem. Ørene mine er ikke laget for å stappe greier inn i dem.

Jeg leser bøker på min, jeg er i gang med min tredje Sherlock Holmes-novelle nå, gjennom Watt-pad.

Lille Ru, jeg er temmelig sikker på at de andre mobilprodusentene ikke har rent mel i posen altså.

Jeg vurderte jo HTC, men droppet det fordi den var enda dyrere enn iphone.

Det jeg mener med multitaske er at man ikke kan ha flere program åpne samtidig, de legger seg ikke bak, de lukker seg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 15:56   #23
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva koster en iphone egentlig? Og hvilket er det billigste abbonementet man kan ha til den? Jeg har veldig veldig veldig veldig lyst på en........

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 16:05   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker en slik dings nå (på min Nokia) - finnes det noe lignende for iPhone? Altså trådløst opplegg?

(det er altså bluetoothen jeg bruker, ikke mannen )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 16:07   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg et headset til å snakke i som også funker som et ordentlig musikkheadset. Kunne ikke apple samarbeidet med Koss eller noe slikt og lage det?

Gammel 01-03-10, 16:08   #26
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg bruker en slik dings nå (på min Nokia) - finnes det noe lignende for iPhone? Altså trådløst opplegg?

Jada, det finnes. Har en kollega som bruker blåtann headsett på iPhonen.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 16:37   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@-ea-: Blåtann er blåtann, så om iPhonen har det, så kan du bruke headsettet du har fra før. :det kan man iaff. på HTC (Magic):

Gammel 01-03-10, 16:39   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og så det etiske aspektet:
http://e24.no/utenriks/article3542223.ece
Barn har laget iPod og iPhone.
Ja, også kan jo ikke Apple skrive. Liten forbokstav, lizzom.

Ja, jeg leste også denne. Av 102 fabrikker så har de funnet 11 femtenåringer når nedre aldersgrense er 16 år. Jeg syns det var ganske bra jeg. Nesten så bra at man blir mistenkelig, men det er en annen sak.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 16:50   #29
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja, jeg har noe lignende til iphone'n min.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:52   #30
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Minus:

• Det er kronglete å bruke den som både ipod og iphone, fordi øredottene til apple er så ekstremt dårlige, og hvis du bruker andre må du nappe dem ut før du svarer telefonen til øret.

Jeg bruker KOSS, og kan svare selv om de ikke er koblet fra.

Mine minus er at jeg synes kamera er dårlig og at jeg må lade den veldig ofte. Ellers er jeg overraskende fornøyd

Gammel 01-03-10, 19:22   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, men jeg har ly-hy-hyst på.

Men altså. Alt på ett sted, kamera, ipod, kalender, notatblokk, kontaktliste.

Har ikke alle telefoner nu til dags det? Det har i hvert fall min kje-he-delige Nokia E52 og de fjørti tilsvarende jeg har, eh, herpa de siste par årene.

(også sier IT-duden at jeg ikke får iPhone, for de er for dyre å herpe. Makan. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 19:26   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm, lurer på om jeg skal gå for HTC igjen. Ble ikke helt overbevist av denne tråden, selv om den rare delen av meg vil ha iPhone. På jobben vil de helst at vi velger Blackberry, jeg tenker fortsatt.
Telefonen må være god å ringe med da jeg ringer mye, dernest bra å lese mail på.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:18   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Jeg bruker KOSS, og kan svare selv om de ikke er koblet fra.

Mine minus er at jeg synes kamera er dårlig og at jeg må lade den veldig ofte. Ellers er jeg overraskende fornøyd

Jo, men du kan ikke svare i handsfree. Det er det jeg vil ha, godt headsett som funker til alt. Batteritiden plager meg ikke nevneverdig, jeg plugger den bare i om natta og på jobb.

Gammel 01-03-10, 20:21   #34
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minus: funker ikke med votter eller hansker på, kameraet er ikke noe særlig, og jeg synes det er kort batterilevetid.

Pluss: elsker den!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:25   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har vel HTC Hero, og den er han iallefall fornøyd med.

Jeg har hørt en del om at skjermen blir fort ødelagt for iPhone, og at enkelte har slitt med å få det på garantien?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:45   #36
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg venter i spenning på at Sony Ericsson Xperia x10 skal komme.

Gammel 01-03-10, 20:59   #37
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som liten datamaskin er den fantastisk, som telefon er den passe, som kalender er den totalt crap.

Jeg elsker min iPhone, men det er først og fremst på grunn av funksjonene som ikke er tradisjonelle mobiltelefonfunksjoner: internett/epost, iPod, video, GPS osv. Jeg synes telefonfunksjonen er middels god, men ikke direkte dårlig. Kalenderfunksjonen derimot, er nesten katastrofalt dårlig for en som har vært avhengig av kalender-på-telefon siden den gang det var nytt og revolusjonerende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 23:40   #38
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg er dum og har kort lunte når det kommer til teknoting. Og så er jeg veldig taktil. Derfor er jeg så glad i min iPhone: veldig intuitiv og logisk å betjene, lekker å sitte og pille ved når bare man husker å gjøre skjermen ren et par ganger om dagen. Tviler ikke på at forskjellige konkurrenter slår den på tekniske finesser, men de fleste ville jeg nok likevel aldri finne ut av å bruke.

Gammel 01-03-10, 23:56   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

. Kalenderfunksjonen derimot, er nesten katastrofalt dårlig for en som har vært avhengig av kalender-på-telefon siden den gang det var nytt og revolusjonerende.

Den er kanskje det? Jeg synker den opp mot googlekalenderne våre, og det er ganske greit. Jeg vet ikke om de andre kan det?

Jeg vurderte den nyeste HTC HD2 eller noe slikt, og Xperiaen, men de falt ut på pris, samt at Xperiaen visstnok skal ha trykkeskjerm som funker dårlig.

Gammel 01-03-10, 23:59   #40
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

"Den er helt håpløs om man vil skrive sms mens man kjører bil."

Hørt i hjemlig diskusjon om behovet for enda en ny mobil.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.