|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Glamorøs
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av Hausmania
Så du mener altså at all kunsterisk virksomhet man ikke kan leve av ikke har livets rett? Du vil med andre ord legge ned kulturnorge og bare ha danseband og hallelujakameratene?
|
|
|
#84 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Ja, nå må vi selvsagt tømme alle bygårder som er brannfarlige, bedre å fryse ihjel enne å brenne ihjel. Tror jeg. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaJeg fikk litt assosiasjoner til en Pondus-stripe av uttalelsen "stjele hus." Kort fortalt går det ut på at "neida, jeg stjal ikke den whiskyflaska, jeg adopterte den."
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 12-02-10 kl 12:56. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Halloen!
Hæ? Det er fint å ha slagkraftige argumenter klare, men de funker bedre hvis de står i forhold til det mottakeren faktisk sa. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Sviiisj!!
|
Det er vel noe med at man følger de reglene som gjelder, enten man er kunstner eller jobber med noe "ordentlig". Og at man forholder seg til de støtteordningene som finnes for kunstnere, eventuelt følger demokratiske veier for å påvirke muligheten til å utøve på fulltid. Evt jobber ved siden av. Sånn generelt.
|
|
|
#89 |
|
|
Håkkei, men da har du jo ikke peiling på hva du snakker om, da? |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Glamorøs
|
Faktisk har kommunen intallert sprinklerannlegg i resten av Hausmania.
Vel, det er jo bare å lese denne tråden så finner man ut hva mange tydeligvis mener om okkupantene, uten å ha satt seg inn i saken.
|
|
|
#91 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Bra sagt.
|
|
|
#92 |
|
Halloen!
Jeg snakket om husokkupasjon generelt. Har inntrykk at at en del andre i tråden også har gjort det? Og jeg innrømmet jo tvert at jeg ikke har kjennskap til denne saken, annet enn det jeg har lest her, så jeg skjønner ikke helt den skarpe tonen din. Mener du at jeg bør kjenne vennene dine for å delta? Isåfall burde du presisere det allerede i HI, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Hm, det kom da ganske ettertrykkelig frem i en annen tråd her for noen dager siden!
|
|
|
|
#94 |
|
|
Sv: Husokkupanter kastet ut av HausmaniaAkkurat nå kunne jeg gjerne okkupert et hus. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
This is normal!
|
Jeg prøver å sette meg inn i saken, og synes jeg kan uttale meg selv om jeg er uenig med deg. Det jeg ikke skjønner er: Er det lokalene som rommer kulturaktivitet som er tømt nå, eller er det gårdene der det bor folk? Og hvordan er egentlig sammensettingen av de som bor der? Er det virkelig folk som ikke har noen alternativer? Jeg ser det bor en del studenter der. Universitas skriver om ei som tar en BA i historie på Blindern. Ja, det er sikkert kjempeinteressant å komme inn i et sånt fellesskap, bo miljøvennlig og økologisk og gratis, men det er ikke automatisk sånn et det er riktig.
Jo, men du sier det først og fremst er EU-innbyggere. De er ikke akkurat rettighetsløse, verken i landet de kommer fra eller i Norge. At de ikke har fikset papirer og jobb og sånn før de kom hit, er jo greit, men det betyr ikke at de skal tilbys gratis husrom til de får ting på stell.
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
De jeg snakker om har hatt det de skulle av papirer i utgangspunktet, men blir løyet til av skattekontoret. Dette skjer i stort sett alle tilfellene jeg har vært borte i, og jeg ser at det uten tvil kan være et vanvittig hinder for de uten fellesskap å lære seg hvordan man skal komme seg gjennom byråkratihelvetet. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Halloen!
Ja, ja, ja, men jeg synes likevel du drar den litt langt når du beskylder meg for å være imot kunstnere generelt og for Gitarkameratene og danseband. Muligens noe av det mest fornærmende jeg har hørt her inne. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Halloen!
Jeg har ikke fått med meg den tråden, så jeg vil ikke ta støyten for hva det nå måtte være som kom fram der. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
This is normal!
|
|
|