|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Værste!Hvorfor det? Her blir jeg anklaget for overreagering og du tilter totalt. Ganske morsomt å se deg komme med ting istedet. Det er jo sekundet før du drar dårlig mor kortet virker det som, så bare fortsett du og kos deg med det overdrevne følelsesmessige engasjementet ditt.
|
|
|
#42 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Værste!
Jeg skriver ikke " verken", med mindre jeg snakker om den spesifikke smerten på et bestemt sted.
|
|
|
|
#43 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Værste!Nærvøs. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Værste!Men hvem skal da sette standarden for hvilke ord som bør skrives mer lydrett? Jeg sier ikke jæi i det hele tatt, og ligger langt nærmere verste enn værste i uttale. Skal vi gå ut fra et slags østnorsk? |
|
|
|
|
|
#45 |
|
flisespikker
|
Sv: Værste!Og apropos [h]verken, så skrives jo dette også (i tillegg til herre, merr, verke, nerve, berme, herse, ferm, djerv, jerv og tallerken) med e, selv om det uttales med æ-lyd. Det er tydeligvis vanlig å skrive korte æ-lyder som følges av en r med "e"; det er ikke noe spesielt for verre/verst.
|
|
|
#46 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Værste!Du vet da, Rug, at om det er været, språket eller veier, så er det alltid østafjells som liksom setter standarden.
|
|
|
#47 |
|
WF: Sausnebbet
|
Prøv deg et par uker med pubertetsundervisning i 5. klasse. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du må ikke dømme et folkeslag bare fordi de er så uheldige at de blir født inn i en merkelig dialekt.
|
|
|
#49 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Værste!Litt på siden:
Sist redigert av Enhjørning : 02-02-10 kl 22:42. Årsak: Voldsomt til kolonbruk, da ... |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Værste!Og når vi først er i gang, jeg fikk streng beskjed av femåringen min i dag: "Det heter ikke elg mamma, det heter faktisk ÆLJ! Nå kommer æljen å tar´æ, væææ!" |
|
|
|
![]() |
|
|