Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 13:05   #21
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Skjønner ikke helt hvilken betydning det skal ha jeg da. Man tjener jo mer jo mer man selger uansett, slik er det i alle bransjer, og hvorfor skulle ikke en hudpleier kunne tjene penger på det hun gjør egentlig? For det er vel egentlig det du sier?

Forstår ikke hvordan du kan tolke det dithen? Uansett - det jeg mente er at de kan ha et fortjenestepotensiale. Kommisjon kan gjøre leverandøren mer interessert i oppfølging. Kursing, vareprøver, plakater etc. Ting som er bra for salongen. Øker salget. Uten at hudpleieren må investere mye. Men da kan man ikke ha ørten merker, man må være tro mot noen få. Akkurat som det er nå. Sånn jeg ser det - om leverandøren er villig - en vinn-situasjon for salongen.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Og oppfølging av kunder er veldig opp til kunden selv da. Man driver veldig liten oppsøkende virksomhet i den bransjen. Da ville i alle fall prisene gått drastisk opp.
Salgskurs og kurs innen service kunne man trengt å hatt mer av i de aller felste bransjer også, det handler veldig mye om hvem man møter.

De hudpleierne jeg har vært hos, har alle vært arbeidsomme damer jeg ikke mistenker å være styrtrike. Men påfallende mange av dem er så beskjedne eller opphengt i ett merke, sett i lys av at de er selgere. Med liten kundekrets, kan det slå dårlig ut.

Min erfaring med yngre er ikke negativ. Nå få jeg vel på pukkelen, men de middelaldrende + Decleor-damene jeg har møtt, er mye mindre undersøkende og flinke til å foreslå ting enn de unge. Og som du sier selv; det er ikke lett å si hva som passer til en person, selv med erfaring. Hva er så feil med å tilby behandlinger for å prøve merker? Og ikke la det koste skjorta, se det som en investering i en kunde? Er økonomien så dårlig at de heller vil ha kjapp og sikker fortjeneste første gang de møter kunden? Dette er ikke ment negativt, det er et spørsmål.

United er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.