Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 11:14   #321
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Ja, det var der jeg var også! Vær forsiktig på veien ut dit, i går var det glatt!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 11:29   #322
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Å ryggeparkere er ikke nødvendigvis det samme som å lukeparkere. Når du lukeparkerer rygger du inn og setter bilen på langs, når du ryggeparkerer inn på en parkeringsplass så gjør du nettopp det, og står med kortsiden inn mot kanten.

Rygging skal være en del av førerprøven, og siden det er svært få andre steder man får sjans til å gjøre det, så tar de gjerne det som endel av parkeringen på slutten.

Jeg lærte igrunnen aldri noe særlig rygging heller, så jeg var glad jeg slapp det, for jeg var shaky nok etter endt oppkjøring. Men jeg rygget jo ut da oppkjøringen startet, så jeg hadde det forsåvidt med uansett. Ryggeparkering mestrer jeg, selv om jeg ikke liker det, men lukeparkering - nope.

Gammel 17-12-09, 13:27   #323
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Rygging skal være en del av førerprøven, og siden det er svært få andre steder man får sjans til å gjøre det, så tar de gjerne det som endel av parkeringen på slutten.

Hvor "godt" man rygger her spiller på en måte ikke noen rolle, det er mer at man skal gjøre ting riktig i henhold til bruk av speil og sjekk at det ikke er noe man kan kjøre på.

Det er en del som gjerne rygger ved å snu seg bakover og se. Jeg kan på en måte ikke forstå hvordan de klarer å rygge slik. Speilene er det sentrale, alle tre, og at de sjekkes riktig.

Om man først posisjonerer seg feil og merker at posisjonen ikke "fungerer" slik at man må prøve flere ganger betyr nok mindre under oppkjøringen...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 13:31   #324
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg lærte aldri lukeparkering og fikk parkere med snuten inn etter endt førerprøve på Risløkka. Jeg kan fremdeles igrunnen ikke lukeparkere og parkerer stort sett alltid med snuten inn.
Når jeg tenker meg om, så er det vel ikke så mange steder på Risløkka der det er lagt opp til å måtte lukeparkere?

I løpet av de 10 siste årene kan jeg vel huske to ganger at jeg hadde måtte lukeparkert. Den ene gangen var vrien, men ble overrasket av meg selv - fyren jeg hadde med kom også med "jøss!"-kommentaren da jeg kom perfekt inn på første forsøk. Neste gang jeg skulle gjøre det ble det såpass mye knoting at jeg heller fant meg et annet sted å parkere

Får man slikt under oppkjøring blir det gjerne ikke det mest utfordrende parkeringsplassmessig. Blir vel i så fall da for å se at man har forstått prinsippet for hvordan det skal gjøres og hvordan bilen skal styres. At man trenger en del forsøk betyr nok mindre.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 13:35   #325
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk beskjed om å lukeparkere på min oppkjøring. Jeg fant en luke som jeg lurte på om jeg skulle gi et forsøk, og fikk i etterkant skryt for at jeg ikke prøvde. Derfor måtte jeg rygge inn i en luke da jeg skulle avslutte. Jeg har ALDRI siden rygget inn i en parkeringsluke annet enn ved lukeparkering.

En bekjent som hadde oppkjøring samme dag som meg rygget på en blomsteroppsats på selve trafikkstasjonen og strøk (historien forteller ikke om det var eneste grunn).

Gammel 17-12-09, 13:52   #326
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Lukeparkering er kun trening. Når vi bodde på Tøyen så kom jeg og Heiko glatt inn dersom det var en billengde + 30 cm plass. Øvelse gjør mester.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 16:05   #327
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde å ryggeparkere to ganger under oppkjøringen. Jeg hadde aldri lært det, så det gikk åt skogen. Men heldigvis sto jeg likevel.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 16:20   #328
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Dere som har tatt lappen i løpet av de siste par årene:

Hvor mye betalte dere totalt? Kjenner at jeg kvier meg fordi det er så dyrt...

Gammel 17-12-09, 16:25   #329
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Dere som har tatt lappen i løpet av de siste par årene:

Hvor mye betalte dere totalt? Kjenner at jeg kvier meg fordi det er så dyrt...

Jeg satte opp et regnestykke i en tråd Jessica hadde om det samme her, og jeg betaler rundt 17-18.000,- bare for det obligatoriske. Nå er du så heldig at du slipper trafikalt grunnkurs (om du er over 25 år?), så du kan trekke fra noen 1000-lapper på det.

Jeg har i tillegg ingen bil å øvelseskjøre med, vi har bare automatgir, så jeg betaler nok for endel flere kjøretimer enn hva andre kan slippe unna med også.

Jeg orker rett og slett ikke tenke på prisen, og siden jeg sprer det over flere måneder så blir det ikke så ille, tross alt. Jeg kommer jo ut som en relativt grei sjåfør i andre enden.

Gammel 18-12-09, 08:45   #330
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glattkjøring på bane er så morro!
Som Juste nevnte lenger oppe her er vi begge noen resere på lukeparkering, en dyd av nødvendighet når man bor på Tøyen og ikke har garage. Jeg benytter fremdeles enhver anledning til å lukeparkere, det er en ferdighet jeg ikke skal glemme. Jeg elsker utrykket på (spesielt menn og) familien min fra nord når jeg får lirket bilen inn i den minste lille luken. /

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:18   #331
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg suger på lukeparkering. Det irriterer meg skikkelig. Men jeg er god på glattkjøring/sånn type snøføre som skremmer vettet av byfolket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:38   #332
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan også lukeparkere greit etter noen år på Majorstua. Og så er jeg en racer på bykjøring etter jeg jobbet på bolig der et av barna elsket å kjøre bil og jeg var den eneste med lappen.

Når renger du med å kjøre opp da Glitter?

Gammel 18-12-09, 12:40   #333
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

MegaMie, jeg har ikke peiling. Jeg skal ta teoriprøven rett over nyttår, og har ikke neste kjøretime før i slutten av januar, så det tar fort litt tid. I tillegg er det rundt 6 ukers ventetid i Oslo.

Gammel 18-12-09, 19:33   #334
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk time til oppkjøring veldig kjapt, og kunne fått enda fortere. Kunne velge mellom flere datoer og klokkeslett pga. avbestillinger. Tror jeg kunne fått på tre dagers varsel eller noe sånt. Men det er jo litt tilfeldig når det kommer inn avbestillinger, så med litt uflaks kan det fort ta noen uker.

Gammel 18-12-09, 21:20   #335
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Ja, det var der jeg var også! Vær forsiktig på veien ut dit, i går var det glatt!

Det var glatt, ja! Særlig det siste stykket fra Fetsund og fram til banen på den smale, svingete veien. Men selve glattkjøringen var gøy, synes jeg.

Gammel 26-01-10, 23:13   #336
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå er jeg snart i mål! Jeg skal få tat teoriprøven denne eller neste uke, øve litt mer på ryggeparkering og generell kjøring, ta landeveiskjøringen og kjøre opp før 12. mars. Da reiser nemlig kjørelæreren på laaaang ferie, og både hun og jeg vil ha meg i boks før den tid.

Gammel 26-01-10, 23:13   #337
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Så flott! Deilig å se målet. Lykke til med innspurten!

Gammel 27-01-10, 08:03   #338
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er så spennende!

Gammel 27-01-10, 12:06   #339
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, du nærmer deg målet! Fantastisk!

Jeg skal ha en ny time med rundkjøringer, jeg er ikke supergod på det, gitt. Det er vanskelig å bedømme farten, jeg blir irritert av at blinlyset slår seg av, jeg er livredd de andre bilene og jeg synes det virker helt absurd å skulle kjøre alene i bilen. Hvordan skal jeg vite hvor jeg skal?

Gammel 27-01-10, 12:07   #340
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Er du oppmeldt? Det kan nemlig være laaaang kø for oppkjøring i Oslo.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.