|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#322 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her license
Jeg lærte igrunnen aldri noe særlig rygging heller, så jeg var glad jeg slapp det, for jeg var shaky nok etter endt oppkjøring. Men jeg rygget jo ut da oppkjøringen startet, så jeg hadde det forsåvidt med uansett. Ryggeparkering mestrer jeg, selv om jeg ikke liker det, men lukeparkering - nope.
|
|
|
#323 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor "godt" man rygger her spiller på en måte ikke noen rolle, det er mer at man skal gjøre ting riktig i henhold til bruk av speil og sjekk at det ikke er noe man kan kjøre på. |
|
|
|
|
|
#324 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
I løpet av de 10 siste årene kan jeg vel huske to ganger at jeg hadde måtte lukeparkert. Den ene gangen var vrien, men ble overrasket av meg selv - fyren jeg hadde med kom også med "jøss!"-kommentaren da jeg kom perfekt inn på første forsøk. Neste gang jeg skulle gjøre det ble det såpass mye knoting at jeg heller fant meg et annet sted å parkere |
|
|
|
|
|
#325 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg fikk beskjed om å lukeparkere på min oppkjøring. Jeg fant en luke som jeg lurte på om jeg skulle gi et forsøk, og fikk i etterkant skryt for at jeg ikke prøvde. Derfor måtte jeg rygge inn i en luke da jeg skulle avslutte. Jeg har ALDRI siden rygget inn i en parkeringsluke annet enn ved lukeparkering.
|
|
|
|
#327 |
|
Textrovert
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg prøvde å ryggeparkere to ganger under oppkjøringen. Jeg hadde aldri lært det, så det gikk åt skogen. Men heldigvis sto jeg likevel.
|
|
|
#328 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Glitterchick gets her licenseDere som har tatt lappen i løpet av de siste par årene:
|
|
|
#329 |
|
Glamorøs
|
Jeg satte opp et regnestykke i en tråd Jessica hadde om det samme her, og jeg betaler rundt 17-18.000,- bare for det obligatoriske. Nå er du så heldig at du slipper trafikalt grunnkurs (om du er over 25 år?), så du kan trekke fra noen 1000-lapper på det.
|
|
|
#330 |
|
Helt konge
|
Sv: Glitterchick gets her licenseGlattkjøring på bane er så morro! |
|
|
|
|
|
#332 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg kan også lukeparkere greit etter noen år på Majorstua. Og så er jeg en racer på bykjøring etter jeg jobbet på bolig der et av barna elsket å kjøre bil og jeg var den eneste med lappen.
|
|
|
#333 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseMegaMie, jeg har ikke peiling. Jeg skal ta teoriprøven rett over nyttår, og har ikke neste kjøretime før i slutten av januar, så det tar fort litt tid. I tillegg er det rundt 6 ukers ventetid i Oslo.
|
|
|
#334 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg fikk time til oppkjøring veldig kjapt, og kunne fått enda fortere. Kunne velge mellom flere datoer og klokkeslett pga. avbestillinger. Tror jeg kunne fått på tre dagers varsel eller noe sånt. Men det er jo litt tilfeldig når det kommer inn avbestillinger, så med litt uflaks kan det fort ta noen uker.
|
|
|
#335 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var glatt, ja! Særlig det siste stykket fra Fetsund og fram til banen på den smale, svingete veien. Men selve glattkjøringen var gøy, synes jeg.
|
|
|
#336 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseNå er jeg snart i mål!
|
|
|
#339 |
|
Epikur
|
Sv: Glitterchick gets her licenseÅ, du nærmer deg målet! Fantastisk!
|
|
|
#340 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseEr du oppmeldt? Det kan nemlig være laaaang kø for oppkjøring i Oslo. |
|
|
|