|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Glitterchick gets her license
Ikke bare knoting. Kan hende man kommer så skjevt at man blir stående bom fast mellom høy fortauskant bak og støtfangeren på bilen foran. |
|
|
|
|
|
#302 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Glitterchick gets her licenseNå har jeg skumma gjennom tråden din, føler vi er litt i samme situasjon. Jeg er 32, hadde aldri øvelseskjørt før jeg satte meg bak rattet første kjøretime i mai, får ikke øvelseskjørt på privaten pga to barn og ingen barnevakt (og jeg tør bare ikke øveleskjøre med barna i bilen enda).
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseTakk for mange gode tips, Arona. Her i Oslo er man pokka nødt til å kunne lukeparkere, her vi bor så er vi heldige hvis vi får en plass med 30 cm ekstra å gå på foran og bak bilen. Kjørelæreren min sier at man kan få det på førerprøven, men det kan godt hende det bare er i Oslo. Jeg skal bestille teoriprøven denne uken og ta den i starten av desember.
|
|
|
#305 |
|
Glamorøs
|
Nei, jeg vil kjøre opp i Oslo. Det er jo tross alt her jeg skal kjøre mesteparten av tiden, så jeg syns det er et poeng å både ta kjøretimene her, og kjøre opp her. Dessuten så blir jeg jo ganske godt vant til veiene nå, i Drammen hadde jeg følt meg ganske lost på en førerprøve tror jeg.
|
|
|
#306 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseEtt skritt nærmere, i dag var jeg på glattkjøring! Det var kjempegøy. Jeg kjørte heldigvis sammen med en venninne, så vi har fnist oss gjennom dagen. Jeg fikk prøve meg på å skifte CD i krapp sving, og besto ikke rånertesten, jeg kjørte særdeles dårlig med tilbakelent sete og en hånd på rattet. Elger og gummimenn fløy.
|
|
|
#307 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Glitterchick gets her licenseGlattkjøring er kjempegøy! (I hvertfall når det skjer i trygge forhold på øvingsbanen.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 17-12-09 kl 00:35. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseAlle med lappen burde egentlig ta en tur på glattkjøringsbanen før vinteren setter inn, sånn bare for å bli minnet på hvor lite kontroll man har på isete vei. |
|
|
|
|
|
#309 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#310 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseI følge kjørelæreren jeg hadde én dobbeltime med før oppkjøringen for et par uker siden, har det omtrent ingenting å si om du er god på lukeparkering. Ta den tiden du trenger, og om du må lirke noen ganger tolkes det visst bare som at du er en forsiktig sjåfør som det er trygt å slippe ut i trafikken. Mye verre å stresse med å gjøre det kjapt og greit. Mange av de mest erfarne sjåfører sliter med lukeparkering, jeg tør nesten å påstå at jeg etter under tre år med lappen - og bare litt over et år i en by der jeg må lukeparkere - har rukket å bli hakket bedre enn mannen min til å lukeparkere. Han har hatt lappen i 22 år, kjører veldig godt og har ikke vært involvert i noen ulykke, men lirker og lirker nesten samme hvor god plass det er.
|
|
|
#311 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseKjørelæreren min tror heller ikke jeg får lukeparkering på oppkjøringen, jeg må mest sannsynlig ryggeparkere på parkeringsplassen. Men jeg MÅ kunne det, i og med at vi bor et sted det er umulig å parkere om vi ikke kan det.
|
|
|
#312 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg gjorde forresten, etter min mening, en del tullete, nervøse småfeil - sneiet borti kanten på en rundkjøring med dekkene, kjørte altfor sakte på høyhastighetsvei, ble tutet på fordi jeg skiftet fil i for lav fart osv., men bestod med glans.
|
|
|
#313 |
|
Quiet, please
|
Ja, det må alle på Risløkka. Men igjen; ta deg bare god tid, og velg deg en plass med god plass rundt og godt synlige streker hvis noen av dem skulle være nedsnødd eller noe.
|
|
|
#314 |
|
Men først, kaffe!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseDet var der jeg bommet på lukeparkering for så mange år siden, jeg stresset og ble stående bom. Utgjort klønete. |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg lærte aldri lukeparkering og fikk parkere med snuten inn etter endt førerprøve på Risløkka. Jeg kan fremdeles igrunnen ikke lukeparkere og parkerer stort sett alltid med snuten inn.
|
|
|
#316 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg tok førerkort i 2007, 25 år gammel og etter 7 år med tull før jeg endelig fikk meg til å bli ferdig.
|
|
|
|
#317 |
|
Sviiisj!!
|
I småveiene ved siden av. Kjørelæreren min tok meg med dit så vi kunne befare forholdene.
|
|
|
#319 |
|
Glamorøs
|
Å ryggeparkere er ikke nødvendigvis det samme som å lukeparkere. Når du lukeparkerer rygger du inn og setter bilen på langs, når du ryggeparkerer inn på en parkeringsplass så gjør du nettopp det, og står med kortsiden inn mot kanten.
|
|
|
#320 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseGratulerer med overstått glattkjøring!
|