Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har jeg med i stedet for kake til 50 mennesker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 10:19   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jeg med istedet for kake til 50 mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Den Møllerens kakemix uten melk og egg er kjempegod altså! Blir ikke tørr, er saftig og god selv dagen etter.

Ja, det har jeg egentlig fått med meg. Møllerens er bedre enn Toro, for eksempel. Men hos meg heter alt slikt bakegreier Toro.

Gammel 26-01-10, 10:20   #22
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hva med de små vannbakkelsene som ligger i frysedisken, tiner på et blunk og er veldig gode. Fruktsalat med vaniljesaus er også godt og enkelt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:20   #23
Albertine
Passiv

Standard

Ok, du bestemmer. Men jeg er hjemme med barna onsdag ettermiddag og kan slå sammen en kake på rekordtid dersom du trenger det. Og du skal slett ikke føle at du står i gjeld til meg, jeg gjorde det for å glede deg og reaksjonen din ga meg så mye glede og lykke at jeg har fått alt tilbake igjen og mer til.

Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:21   #24
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Denne mener jeg det er:

Gammel 26-01-10, 10:22   #25
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Åja.. Jeg hadde visst ikke lest lenger opp at du hadde fått anbefalt Møllerens.

Gammel 26-01-10, 10:22   #26
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2 pk Toro Brownies langpannekake (til en stor langpanne), og oppi den grovhakker du en 200g plate med Freia Melkesjokolade med Dajm og valnøtter. Kan evt. serveres med is. Knallgodt er det iallefall.

Gammel 26-01-10, 10:23   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hehe... Du aner ikke hvor fristende det er, men på to dagers varsel så er det litt dårlig gjort å spørre noen om slikt. Til og med deg. Selv om du er en kirsebærengel. (eller Gud, som Snipa antyder)

Jeg skal klare å få sammen en slik toro langpannesjokoladekake. Men kan jeg gjøre noe med den for å unngå at den blir tørr? Jeg syns den har lett for å bli det. Men hva annet? Det holder jo gjerne ikke med en slik kake til 50 mann...

Brukt smeltet smør istedenfor olje!

Jeg sendte med mannen en langpanne gulrotkake (husker ikke merket) og lagde kremostglasur, han fikk sååå mye skryt og mange henvendelser på oppskrift, hehe.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:24   #28
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Langpannekake, Toro eller Mølleren.
Så tar du en kakao, melis, vaniljesukker og litt vann og lager glasur. Blandingsforholdene står på kakaoboksen.
Pynt evt med kakestrøssel, kokos eller nonstop tilfeldig drysset over kaken.

I vår ovn må ofte langpannekaken stå lengre enn oppskriften tilsier, men den pleier aldri å bli tørr.

Lykke til. Dette fikser du!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:24   #29
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en oppskrift hjemme på en flott langpannesjokoladekake som blir dødsgod og STOR (høy altså).
Saftig og god og med kjempegod topp. Den burde holde til en haug med mennesker.

Hvis du ikke skal gå for Toro da?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:26   #30
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ellers er Browniespakken til Møllerens en slager. Dødsgod og kjempeenkel!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:33   #31
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med den isen jeg foreslo?

Gammel 26-01-10, 10:34   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte at jeg skrev "Is var en god plan!" Men det gjorde jeg altså ikke.

Men det er det jo.

Gammel 26-01-10, 10:35   #33
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hva med den isen jeg foreslo?

Den løsningen brukte jeg for et par år siden, og det var stor suksess. Flere som har kopiert meg på den. I fjor kjørte jeg den Toro med litt ekstra, og fikk mange spørsmål om oppskrift.

Gammel 26-01-10, 10:40   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Is med nonstop, eller twist.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:57   #35
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har jeg med i stedet for kake til 50 mennesker?

Is er definitivt det enkleste
Krever bare en liten tur innom butikken...

Gammel 26-01-10, 10:59   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått for is. Noen tolitere, og noe til å ha oppå. En sikker suksess. 1 langpanne holder ikke til 50 stk uansett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:08   #37
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Is, nonstop og peanøtter. Sjokoladesaus.
OG en langpannefra Møllern.

En innertier!

Gammel 26-01-10, 11:52   #38
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville også gått for is, alle liker is! Forskjellige typer is og diverse til å ha ved siden av. Non-stop, strøssel, topping. Enkelt og greit.

Gammel 26-01-10, 11:56   #39
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hehe... Du aner ikke hvor fristende det er, men på to dagers varsel så er det litt dårlig gjort å spørre noen om slikt. Til og med deg. Selv om du er en kirsebærengel. (eller Gud, som Snipa antyder)

Jeg skal klare å få sammen en slik toro langpannesjokoladekake. Men kan jeg gjøre noe med den for å unngå at den blir tørr? Jeg syns den har lett for å bli det. Men hva annet? Det holder jo gjerne ikke med en slik kake til 50 mann...

Bak Møllerens langpannekake, pass på å ikke stek for lenge, den er supergod!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:21   #40
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Men jeg sender ham selvsagt en klissen hadet-sms før vi slutter. Det skulle da bare mangle.

BRA!! Jeg tror du kommer til å bli savnet "på gølve'"

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.