Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Men eh... vi prioriterer, ikke sant? Slik jeg forstår Polyanna, så sier hun at det ikke er slik at alle har alt. At folk med god økonomi også prioriterer. Kanskje er det nettopp derfor de har god økonomi?
Analysen din lenger opp var veldig god, synes jeg. Det du sier her tror jeg også det er noe i - og noen trekker det ganske langt også. Jeg veit i alle fall om flere som har meget god økonomi, men som også er meget sparsommelige, á la firebarnsfamilie med millioninntekter som lurer med madrasser inn på hotellrommet så de slipper å betale for eget rom til tenåringsbarna, som konsekvent holder seg til butikkenes billigmerker, bare handler klær på salg og så videre.
Selv har jeg langt færre stilige feriebilder, men noe større bolig enn en del av vennene mine - både mannen og jeg jobbet mye gjennom hele studietida og vi fortsatte å bo billig-billig en god stund etter at mannen min fikk jobb. Han bygde seg opp en ganske pen egenkapital før vi endelig flyttet, slik at vi kunne kjøpe et større hus enn vi hadde fått lån til ut fra inntektene våre. Nå er ikke dette akkurat noe jeg minner venner på om de klager over at de bor trangt da. 
|