|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Glad du kom med den presiseringen, jeg begynte å lure på om flatskjerm var Djevelens Verk og det var fy-fy å kjøpe ny så lenge den man hadde virket
Vrien familie du har da
I et par av de Luksusfellen-programmene jeg så, så var det ikke det at de ikke hadde nok til et normalt liv som var problemet, men snarere at de brukte veldig mye mer enn det de hadde. Altså ikke fattige som levde i luksus, men vanlige mennesker som gjorde det. Og dermed havnet i uføret. Så det er nok både og mht evnen til å styre økonomien for enkelte, uavhengig av hva de har å rutte med, og ikke bare snakk om mennesker som har lite og sliter med å disponere det lille de har (selv om de også selvfølgelig finnes, og at det problemet ikke skal undervurderes).
![]() |
#222 |
Passiv
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Av det lille jeg har fått med meg av luksusfellen så er vel en av betingelsene for å tas inn i programmet at man har et inntektsnivå som gir folket noe å jobbe ut fra. Om man faktisk har skåret alle utgifter til beinet på alle plan og enda ikke greier seg så får man ikke hjelp fra luksusfellen heller. Da er man utenfor konseptet og må klare seg på egen hånd. Det er ikke morsom tv med ekte nød. |
![]() |
![]() |
#223 |
Multitaskingmaniac
|
![]() |
#224 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg synes ikke synd på dem, nei.
![]() |
#225 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
maler
|
Det er vel ganske mange som har enkelte sånne nykker. Noen må ha det siste innen teknikk, mobiltelefon, flatskjerm, pc-utstyr. Noen er opptatt av interiør, andre må bli sett på by'n i nye klær. Mens andre igjen skaffer seg dyre hobbyer. Problemet oppstår når man er den ene som skal ha alt det alle andre har til sammen og så litt til, og man ikke svømmer i penger.
![]() |
#227 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Nei, jeg synes ikke synd i dem. I de programmene jeg har sett, har inntekten vært helt ok, og når folk lever over evne, synes jeg de rett og slett har seg selv å takke når ting går skeis. Men jeg synes det er kjempebra at de får hjelp til å rydde opp i økonomien, og synes deltakerne er kjempetøffe som tør å stille på TV (....jeg ville syntes det var kjempepinlig å stille på TV med et sånt problem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Epikur
|
Men sånn er det jo noen som har det i mange sammenhenger. Jeg har jo sett her på FP at noen skriver de føler seg så udugelige, alle andre er flinke med alt. Men da har de på en måte lagt sammen alle andres sterke sider, pluss og fordeler og sammenlignet seg med summen av det. Og summen av FPs sterke sider er det ingen som kan leve opp til, ingen kan ha doktorgrad i alt, ha reist til alle land, snakke ti-femten språk, være steinrik, bo i et gigantisk hus, ha den kjekkeste og mest romantiske mannen, den nyeste bilen, nesten ikke jobbe i en kjempekul og engasjerende jobb, være på ferie hele tiden, være oppdatert på mote, interiør, kunst, film, litteratur og musikk, i tillegg til at man lager all mat fra bunnen, skifter sengetøy hver uke, har nypussede vinduer og en kjempefin kjøkkenhage.
![]() |
#229 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Nei, jeg synes ikke synd på dem. Jeg tenker at vi alle tar valg i livet og vi må stå for alle valg vi tar. Det var ingen som presset disse menneskene til å bruke kredittkort for å få seg et "godt liv".
![]() |
#230 |
Epikur
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?I min gamle jobb hadde vi fredagspils sammen med Namsmannen i Oslo. Oooh, the stories they could tell. Makan!
![]() |
#231 |
Midtsommerprinsesse
Ja, sant? Det er helt utrolig mye av det..
![]() |
#232 |
Epikur
|
Jeg aner ikke hvor taushetspliktsgrensen for dem hos Namsmannen går, men jeg antar at så lenge man overhodet ikke kan identifisere dem det fortelles om og alt er "løse eksempler" så er det vel OK?
![]() |
#233 |
Midtsommerprinsesse
Ja, det var vel det jeg skulle si.
![]() |
#234 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg har bare lest hovedinnlegget, og regner med at det jeg skal si er sagt, men siden jeg liker å se egne ord på skjermen så skriver jeg likevel.
![]() |
#235 |
Textrovert
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Én ting jeg ofte har tenkt på, og som kunne være den eneste grunnen slik jeg kan se det for meg til at jeg skulle kunne komme i økonomisk uføre, er at jeg har helt falt av den teknologiske utviklingen. Vi har ingen fancy laptoper, ingen iPhone, jeg har nettopp fått meg min første iPod og ikke har vi harddiskopptaker, dab-radio, KitchenAid eller u name it. Jeg føler meg helt utafor, og tenker noen ganger at nå må jeg bare kjøpe dings x og y slik at jeg vet hva folk snakker om. :steinaldermenneske:
![]() |
#236 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg er ikke så inni det jeg heller, Divine. Vi har laptop men det ser jeg ikke på som særlig fancy, snarere praktisk, hehe. Men iPhone, iPod og alt dette her skjønner jeg ikke så mye av. Jeg vet jo hva det er, men jeg har ikke satt meg inn i det og har ikke behov for å ha det enda. Jo, jeg har faktisk en liten iPod, men den ser ut som en mini MP3-spiller, ingen fancy finesser eller noe, ingen skjerm. Tror den heter iPod Nano eller noe sånt.
![]() |
#237 |
Sær og kresen
Amen, sister.
![]() |
#238 |
Epikur
|
Men det er jo bare teit å ikke bruke. det er jo gratis.
![]() |
#239 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Ja jeg vet det, jeg bruker det ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg rett og slett aldri kommer på det. Jeg hører skremmende lite på musikk, bare i bilen og når jeg går tur.
![]() |
#240 |
Epikur
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Tsk, tsk, Iset. Du må begynne å brukeSpotify. Det er genialt!
![]() |
|
|