Sv: Kanariøyene i julen - hvor?
Jo, men for meg betyr det en hel del hvordan området rundt er. Når vi er på ferie, er vi lite på hotellet. Vi liker å bo et sted der vi (de dagene vi ikke leier bil) kan rusle rundt og kjenne på stemningen og atmosfæren. Vi liker at det er folk, men helst ikke så mange skandinavere (jeg blir av en uforklarlig grunn litt paranoid av det og vi traff flere kjente på denne turen), vi liker å finne koselige småbutikker og gode spisesteder. Og at det er grønt og frodig er et pluss, samt fin arkitektur og at byen har et koselig preg og den kan gjerne ligge ved en havn...
Dette er ikke lett å finne på GC, men jeg tror kanskje Mogan er det nærmeste man kommer. Bortsett fra skandinavene, da. Og at det muligens er litt lite og litt for turistifisert, både butikker og restauranter.
Egentlig passer andre reisemål oss bedre, men det er nå likevel det nærmeste man kommer sol og varme i jula.
Anfi del Mar kikket vi såvidt innom. Det var luksuriøst, men både jeg og mannen fikk neller. Nordmenn overalt. Jeg greier ikke å slappe av, føler man kan treffe naboen når som helst.
Det nærmeste jeg har kommet mine kriterier, er Kreta. Passe stort, mye å se og finne på. Vi trodde også at Skiathos og Skopelos skulle svare til våre kriterier, men det ble for lite, nesten litt kjedelig for ungene våre. Det er greit med et godt basseng ved hotellet, men vi vil også ha mulighene til alt dette andre.
|