Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 00:51   #101
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå lover man faktisk evig troskap eller noe lignende når man gifter seg, og jeg ser poenget til dem som mener at den delen bør være valgfri.

Så sånn sett ER faktisk det å gifte seg mer forpliktende. Rent formelt i hvert fall, om ikke praktisk.

Det er jo valgfritt å love. Jeg har ikke lovet noe evig.

Gammel 02-01-10, 00:51   #102
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran - jeg tolket Poly dithen at hun mente at ekteskap var mer forpliktende enn juridisk vanntett samboerskap?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 00:52   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så syns jeg Mim er fn tøffing med mange gode poenger.

Gammel 02-01-10, 00:54   #104
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har de endret det, altså? For før så hang det sammen.

Gammel 02-01-10, 00:58   #105
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt, formelt så har man lovet livslang troskap. Det et jo ikke bare småtteri det heller, da.

Jeg tror det bare er i den borgerlige vielsen man lover hverandre det? Jeg tror ikke den kirkelige sier noe om evig troskap.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 00:59   #106
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt, formelt så har man lovet livslang troskap. Det et jo ikke bare småtteri det heller, da.

Nei, men et ekteskap er forsåvidt bare gyldig til man ikke lenger vil forplikte seg. Man kan velge å gå ut av ekteskapet, noe som vil få mindre konsekvenser enn å snu ryggen til et barn man har skapt. Og selv om jeg ser poenget ditt med at det ikke er småtterier å love "til døden skiller", så mener jeg like fullt at de som ikke klarer å se det store bildet (og ikke vil gifte seg fordi det er så forpliktende, og mener at det å få barn IKKE er det) - de har seriøst problemer med gangsynet.

Gammel 02-01-10, 01:04   #107
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er den religiøse siden av å gifte seg som handler og livet ut, til døden skiller dere ad osv. Selve den juridiske kontrakten (borgerlig vielse) krever bare at man sier at man ønsker å inngå ekteskap med hverandre.

Fra regjeringen.no:

Sitat:

Ekteskap inngås ved at brudefolkene møter for en vigsler. Mens begge er til stede skal de erklære at de ønsker å inngå ekteskap med hverandre. Deretter skal vigsleren erklære dem for ektefolk. Minst to vitner skal være til stede under vigselen.

Man kan jo ha en større sermoni hvor man lover hverandre hva man vil, men juridisk så lover man jo ikke annet enn det som pliktene tilsier vel?

Gammel 02-01-10, 01:20   #108
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest hele tråden og har litt vanskelig for å komme med noe mer uten å gjenta det som alt er sagt, jeg vil alikevel få åpne brødsaksa litt.

Ja, det er helt klart mange som gifter seg fordi de vil ha bryllup med fin schole, kult hår, sjampis mot tørsten og bilder å vise frem.

Jeg har mange tidligere venninner som fikk barn litt i hytt og vær uten å tenke noe særlig over hva det faktisk innebærer å få barn. De stilte meg spørsmål gang på gang om når jeg hadde tenkt å bli mamma, og mitt svar på det var og har alltid vært at kan jeg ikke finne en mann jeg ser for meg å leve resten av livet mitt med skal jeg i alle fall ikke ha barn. Jeg var 31 før mitt første barn kom til verden, og jeg er helt usigelig sjeleglad for at jeg har ventet. Jeg ville helt klart vært en uhorvelig dårlig alenemor, men som en del av en tosomhet der vi oppdrar barn sammen er jeg (if I may be so bold) en god mamma.

Jeg har en venninne som var en helt ok mor så lenge hun var del av en tosomhet, men som alenemor er hun en komplett katastrofe. Jeg har også venner som er aldeles fantastiske aleneforeldre. Vi kommer i alle former og farger, og det å diskutere på generellt grunnlag hvem eller hvilke konstellasjoner som utgjør det beste miljøet for barn å vokse opp i, det er litt fruktesløst i mine øyne. På det rent prinsippielle plan derimot er jeg veldig enig med Mim.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 01:26   #109
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Det er den religiøse siden av å gifte seg som handler og livet ut, til døden skiller dere ad osv. Selve den juridiske kontrakten (borgerlig vielse) krever bare at man sier at man ønsker å inngå ekteskap med hverandre.

Fra regjeringen.no:

Man kan jo ha en større sermoni hvor man lover hverandre hva man vil, men juridisk så lover man jo ikke annet enn det som pliktene tilsier vel?

Når man inngår ekteskap hos byfogden, så blir en fast tekst lest opp, og i den sies det faktisk at man lover hverandre både det ene og det andre:

Sitat:

Vigselsformular
Kjære brudepar
-Navnet på brudeparet

Dere har kommet hit i dag for å bli viet til ektepar.
Jeg vil minne dere om hvilken stor og viktig begivenhet det er når to mennesker velger å leve sammen i ekteskap. Ved å inngå ekteskap, lover dere hverandre samhold og støtte i alle livets forhold, både i medgang og i motgang. Men dere lover hverandre mer:
Ekteskapet innebærer at dere lover hverandre kjærlighet og troskap. Det å love hverandre kjærlighet for resten av livet, er det vanskeligste løfte vi kan gi et menneske. Det krever at dere setter dere høye mål for samlivet, og det krever deres oppriktige vilje til å strekke dere mot disse målene, i dag og i tiden som ligger foran. Det er dette dere lover hverandre her i dag.

Ved å inngå ekteskap, blir dere en enhet, men dere fortsetter også å være to selvstendige og likestilte mennesker. Det er ingen motsetning mellom kjærlighet og samhold på den ene siden, og frihet og selvstendighet på den andre. Kjærlighet er også å vise respekt for hverandre.

Det er en rett jeg har, men også en plikt som er pålagt meg etter loven, å legge dere to nå alvorlig på hjertet at dere skal leve etter det løftet som dere gir hverandre her.

Og nå:
(vigsleren sier til kvinnen i det heterofile paret/den yngste personen i det homofile eller lesbiske paret)
Jeg spør deg først (det fulle navnet på kvinnen eller den yngste personen)
Vil du ha (det fulle navnet på mannen eller den eldste personen i det homofile eller lesbiske paret), som står ved din side til din ektefelle?
(Når kvinnen eller den yngste personen i det homofile eller lesbiske paret har svart ja, sier vigsleren til mannen eller den eldste personen i det homofile eller lesbiske paret):
Så spør jeg deg, (det fulle navnet på mannen eller den eldste personen i det homofile eller det lesbiske paret):

Vil du ha (det fulle navnet på kvinnen eller den yngste personen i det homofile eller det lesbiske paret), som står ved din side til din ektefelle?

(Når mannen eller den eldste i det homofile paret eller det lesbiske paret har sagt ja sier vigsleren):
Siden dere nå - i vitners nærvær - har lovet hverandre å leve sammen i ekteskap, erklærer jeg dere med dette for å være rette ektefolk.

Kilde: http://www.domstol.no/datemplates/ar...epslanguage=NO

Jeg husker ikke og finner ikke teksten fra den kirkelige vielsen, men jeg mener å huske at den ikke er på langt nær så konkret eller "krevende"?

For min del synes jeg godt man kunne fjernet hele "ritual-greiene" ved den borgerlige vielsen. Eller: man kunne gjort den valgfri heller. Det burde holde at man møtte opp personlig, gjerne i vitners nærvær, og signerte de nødvendige dokumentene. Jeg tror det kunne bidra til en oppmyking overfor folk som ikke vil ha et bryllup, men bare en vanntett kontrakt for samliv (som jo er det man får, men kanskje i en unødvendig fluffy innpakning).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 01:33   #110
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også man godt kunne ha fjernet den der meningsløse "jeg lover for livet"-greia fra vielsen. Når det er sagt så er det få ting jeg hadde brydd meg mindre om enn akkurat det "løftebruddet". Virkelig ikke. For meg er det mye viktigere å faktisk sørge for at familien er fullsikret om noe skulle skje, enn at jeg skulle ha brutt et slikt "løfte".

Gammel 02-01-10, 07:06   #111
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva man lover er nå en ting. Men om man gifter seg er man gjensidig pliktig å forsørge hverandre. Man er også gjensidig ansvarlig for gjelden den andre tar opp. Også om man ikke vet om den.

Selvsagt får man ikke barn med en man ikke vil forsørge eller dele gjeld med - ideelt sett. Men noen ganger kommer det barn som ikke er like planlagte. De skal oppdras de og. Noen ganger forsøker foreldrene da å bo sammen og lage seg en familie ut fra dette. Det skal de ha ære for. Og noen ganger går sånt kjempefint.

Men om man idet man flytter sammen også plutselig er gjensidig ansvarlig for den andres gjeld og forsørgelse så tror jeg ikke det er så bra. Jeg tror man skal ta et mer bevisst valg for å gå inn på en sånn deal. Dermed mener jeg det bør være forskjell på ekteskap og samboerskap.

Dog ser jeg at det var behov for en endring som beskyttet de med felles barn i forhold til arv.

Dersom den ene samboeren dør så skal barnet arve. Men barnet har ikke midler til å betale for eksempel arveavgiften sin. Dermed risikerer barnet å miste hjemmet sitt på toppen av tapet av en forelder. Dette bør unngås og dermed er det bra at det kom inn en bestemmelse om arv.

Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 09:11   #112
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ser flere trekke frem barnas rettigheter i denne diskusjonen, og derfor må jeg be om at noen opplyser meg om hva disse dreier seg om. På hvilken måte er det en fordel for barna at foreldrene er gift? Jeg trodde oppriktig at barna hadde de samme rettighetene enten foreldrene bodde sammen slik eller slik, og at forskjellen lå i hvordan foreldrenes rettigheter ble ivaretatt.

Jeg tenker her på barnas basale behov i form av trygghet dersom en av partene faller fra. Dersom man tenker at foreldrene til barnet av en eller annen grunn ikke har sikret lengstlevende og en av partene dør tidlig kan man risikere at barnet mister hjemmet sitt i tillegg til mor eller far. Dette er det jeg tenker på når jeg tenker på barnas basale rettigheter til et trygt hjem.

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Men har man valgt å bli samboere og å få barn, så har man jo valgt den samlivsformen selv. Hvis man da også ønsker litt ekstra rettigheter så skriver man kontrakten. Det skjer jo ikke noe ekstra når man signerer, annet enn at man får noen rettigheter og plikter.

Jeg tenker som deg, men jeg tenker også at det er noen som ikke gjør dette og som har barn. De barna kan få det meget utrygt dersom en av foreldrene skulle falle fra, derfor er jeg tilhenger av den lovendringen som har kommet (vel og merke der det er barn med i bildet).

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er ikke enig i at det er mer forpliktende å gifte seg, altså. Det er mulig noen mener det, men da bør de sjekke prioriteringene sine. Makan! Er du mamma, så er du det så lenge barnet ditt lever. Du forplikter deg til minst atten år, det er lenger enn flere giftermål.

Amen!

Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:14   #113
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn sett fra et uromantisk ståsted, så er en ekteskap en avtale. Det vil jo si at når en av partene bryter sin del av avtalen, så frafaller jo de forpliktelsene man har - som i alle andre kontrakter. Jeg ser ikke så stort på det at jeg har lovt på ære og samvittighet at jeg skal elske mannen min til en av oss dør jeg altså - selv om han enn så lenge er så lett å elske at jeg ikke har planer om å flytte heller.

Det er rett og slett en veldig lett løsning for å få den tryggheten.

Gammel 02-01-10, 10:36   #114
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Vi kommer i alle former og farger, og det å diskutere på generellt grunnlag hvem eller hvilke konstellasjoner som utgjør det beste miljøet for barn å vokse opp i, det er litt fruktesløst i mine øyne. På det rent prinsippielle plan derimot er jeg veldig enig med Mim.

Jeg vet ikke om jeg er enig med Mim på det prinsipielle planet en gang, (har sett mange eksempler par som ikke funker som foreldre, og mange eksempler på aleneforeldre som ikke klarer jobben. Homofile foreldre har jeg ingen erfaring med) men ellers er jeg enig med Pappalille.

Og så lurer jeg veldig på hvorfor hun har gitt meg et tyttebær der det står at hun er enig. Er dere ikke ferdig med julefeiringen i kontrollpanelet ennå?

Jeg tillater meg også å bli ganske sjokkert over de som mener at det å gifte seg er et stort steg å ta når man allerede har barn. Vi hadde barn noen år før vi giftet oss og fikk ofte spørsmål om vi ikke "burde" gifte oss snart, for det var jo litt mer "forpliktende." Å skaffe seg barn sammen er ikke helt det samme som å skaffe seg en hamster, selv om enkelte later til å tro det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:43   #115
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Likevel synes jeg det blir veldig enkelt av deg når du forherliger den ene måten å leve med barn på.

Uten at jeg trenger å dra frem hva jeg har jobbet med de siste årene, så er statistikkens tale klar. Det er ikke utelukkende fordi jeg trives med min utmerkede ektemann som gjør at vi kan si at det stabile, juridisk bindende parforholdet er det beste for barn. Tallenes tale er klar, risikoområdene peker seg tydelig ut.

Jeg mener at vi ikke må være så fryktelig redde for å våge å si at det finnes noen alternativer som er bedre enn andre alternativer. Eller være redd for å pinpointe risikofaktorer i fht barn. Det er ikke helt tilfeldig hvem det går bra og dårlig med her i verden, det finnes en del helt klare risikofaktorer. Derfor bør vi kanskje ikke være så redd for å bruke flere ressurser på enkelte grupper foreldre, fremfor å spre ressursene tynt utover i vifteform til dem som trenger og dem som ikke trenger.

Og nei, jeg synes ikke det er noe galt med single, skilte, samboende eller kollktivboere. Det er ikke det jeg sier. :überpresiserer for sikkerhets skyld:

Gammel 02-01-10, 10:45   #116
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er fortsatt hoppende juleprikker i mitt kontrollpanel ihvertfall.

Det er ikke et stort steg å gifte seg om man allerede har valgt å få barn sammen. Men jeg ser det som helt unaturlig å gifte seg fordi det er barn på gang i enhver setting. Har man fått et barn som ikke var planlagt så er det ikke noe smart å inngå et ekteskap som heller ikke er planlagt.

Og et ekteskap er noe mer enn en avtale som kan brytes av begge lett.
Det er lover som regulerer hva som ligger i ekteskapsavtalen. Som for eksempel gjensidig underholdsplikt, innsyn i økonomi, felles ansvar for gjeld og annet. Det er ikke noe man hopper inn i uten å tenke over det.

Men om man har valgt å få barn så bør man først ha valgt å tenke over disse sidene og falt ut på at det er greit ja.

Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:47   #117
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dersom den ene samboeren dør så skal barnet arve. Men barnet har ikke midler til å betale for eksempel arveavgiften sin. Dermed risikerer barnet å miste hjemmet sitt på toppen av tapet av en forelder. Dette bør unngås og dermed er det bra at det kom inn en bestemmelse om arv.

Jeg kjenner til et par grelle eksempler på hva crazy farfar og farmor kan finne på i en blanding av galskap og sorg når en ung samboende far faller fra. Likplyndring er et ord som rinner i hu.

Gammel 02-01-10, 10:49   #118
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digresjon: Tipper samboeren til Stig Larsson angrer på at de ikke giftet seg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:50   #119
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kjenner til et par grelle eksempler på hva crazy farfar og farmor kan finne på i en blanding av galskap og sorg når en ung samboende far faller fra. Likplyndring er et ord som rinner i hu.

Jeg kjenner en familie der mor døde i en ulykke som fikk veldig mye oppmerksomhet, og det ble samlet inn penger over hele landet til de små morløse barna (de var ett og tre år gamle).

Pengene tok overformynderiet vare på, med barnas mormor som setteverge. Hun nektet barnas far å ta ut noe som helst som kunne lette hans hverdag som alenefar - for eksempel for å betale en au pair eller redusere egen arbeidstid.

Men her hadde det jo ikke hjulpet så mye om han fikk sitte i uskifte heller, da.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 10:51   #120
Slettet bruker
Passiv

Standard

Herregud. Jeg tenkte ikke på gale besteforeldre i tillegg!
:vurderer å fri fort som f:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.