Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg tenker at ting som ikke er planlagt er noe man gjør det beste ut av. Jeg tenker ikke at man "bør" gifte seg for enhver pris fordi man er gravid, men jeg synes man bør tenke seg godt om før man da velger å leve i ekteskapslignende forhold med felles økonomi, kjøpe felles hus, osv. uten å ha papirer av en eller annen slag i orden.
Det er mulig jeg er verdens mest kyniske person, men jeg ser ikke at det er noe i veien med å ta abort dersom man blir gravid uten at det var planlagt med en mann man ikke vil ha barn med. Jeg mener det er en helt adekvat måte å ta kontrollen tilbake over livet når prevensjonen, dømmekraften og vettet svikter.
Man burde jo strengt tatt ikke ha sex med menn man ikke kan tenke seg å få barn med, men shit happens.
Dersom man faktisk velger å leve sammen med den mannen man får (uplanlagte) barn med, så bør man prøve å få det formelle i orden. Det er skummelt naivt å tro at alt vil ordne seg til det beste om man ikke har noen form for skriftlige avtaler og forholdet tar slutt. Et par år på FP burde vel gi de fleste innsikt nok til å se at gode intensjoner når forholdet er bra ikke er nok når konflikten er et faktum.