Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 16:59   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hmja, at meningene dine kanskje ikke henger helt på greip?

Meningen min er at jeg synes det er "komisk"/ les: selvhøytidelig å være svært opptatt av tittelen sin der det ikke har en praktisk betydning.

Om den henger på greip hos den enkelte er jo opptil enhver og bedømme.

Gammel 26-12-09, 17:00   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Meningen min er at jeg synes det er "komisk"/ les: selvhøytidelig å være svært opptatt av tittelen sin der det ikke har en praktisk betydning.

Om den henger på greip hos den enkelte er jo opptil enhver og bedømme.

Det har en praktisk betydning. Det er med på å øke statusen på et lavtlønnet yrke.

:easy as Dell!:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:03   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det har en praktisk betydning. Det er med på å øke statusen på et lavtlønnet yrke.

:easy as Dell!:

Da burde de jo kalt seg "adm.dir." istedet vel? :fjaser:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:08   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Genialt!

:bestiller visittkort:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:16   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

At jeg er ansatt som pedleder henspeiler hvilket ansvarsområde jeg faktisk har. Og jeg er utdannet førskolelærer. Min styrer/enhetsleder er også utdannet førskolelærer, med tilleggsutdanning innenfor økonomi. Vi har også to fagkonsulenter i barnehagen. De er utdannet førskolelærere med fordypning i norsk og matematikk, samt veiledning og spespedutdanning. Vi gjør forskjellige ting og har forskjellige ansvarsområder. Og har forskjellig lønn. Og lønnen er søren ta meg viktig, i allefall for meg. Vi er underbetalt alt som det er, og jeg vil gjerne ha betalt for den jobben jeg gjør og det ansvaret jeg har. Tre år på høyskole har gitt meg et høyt studielån som også skal betales.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:35   #6
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

At jeg er ansatt som pedleder henspeiler hvilket ansvarsområde jeg faktisk har. Og jeg er utdannet førskolelærer. Min styrer/enhetsleder er også utdannet førskolelærer, med tilleggsutdanning innenfor økonomi. Vi har også to fagkonsulenter i barnehagen. De er utdannet førskolelærere med fordypning i norsk og matematikk, samt veiledning og spespedutdanning. Vi gjør forskjellige ting og har forskjellige ansvarsområder. Og har forskjellig lønn. Og lønnen er søren ta meg viktig, i allefall for meg. Vi er underbetalt alt som det er, og jeg vil gjerne ha betalt for den jobben jeg gjør og det ansvaret jeg har. Tre år på høyskole har gitt meg et høyt studielån som også skal betales.

Nettopp, slik at dersom du presenterer deg som førskolelærer sier det ingenting om hva din jobb går ut på, bare din utdannelse. Du kan jo ha ørten ulike stillinger med ganske ulike arbeidsoppgaver og ansvarsområder. Da blir det mer presist og presentere deg som pedagogisk leder.

Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:49   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg synes det er komisk i de tilfeller vedkommende tydelig blir fornærmet på en stakkar utenifra som absolutt ikke mener noe nedverdigende med det. (Og som synes de har en utrolig viktig jobb).

Jeg syns de har en utrolig viktig jobb.

Gammel 26-12-09, 18:07   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig enig i det Tinetoff med flere sier, og jeg skjønner godt dere førskolelærere som ikke ønsker å bli kalt tante. Jeg hadde ikke likt å bli kalt frøken - jeg er da vitterlig gift. Jeg har faktisk litt vondt for å skjønne hva som er så komisk ved å bruke riktig tittel på folk. Om man synes det er så viktig å bruke samlebetegnelser om folk som jobber innenfor samme område, så får man i alle fall finne bedre betegnelser en tante.

Jeg skjønner jo nå at jeg sikkert oppfattes som selvhøytidelig når jeg presenterer meg som lektor og ikke lærer ... Jeg er jo lærer, så jeg blir ikke akkurat snurt om noen kaller meg det, men samtidig synes jeg det er et poeng å si noe om hva jeg faktisk kan. Det betyr ikke dermed at jeg føler meg bedre enn allmennlærere og føler behov for å plassere meg over dem, men både jobben og utdannelsen er jo en del forskjellig. Jeg har en seksårig utdanning innenfor et relativt snevert område, og lærertittelen spesifiserer ikke akkurat det. Etter min mening trengs det enda flere med mastergrad i skoleverket, også på lavere trinn, og da får vi som har det allerede begynne med å vise at vi finnes.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:13   #9
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ingen dum idè, men hva skal vi kalle styreren i barnehagen da? Presidenten? Oh, borgermester.

Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:18   #10
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ingen dum idè, men hva skal vi kalle styreren i barnehagen da? Presidenten? Oh, borgermester.

I dag er de flest styrere ansatt som enhetsledere, fordi de gjerne har ansvar for flere barnehager. I min barnehage har enhetsleder ansvar for over 50 ansatte. Hun er allikevel dårligere lønnet enn rektor på skolen her som har ansvar for 25 ansatte. Rektor er en bedre betalt stilling enn enhetsleder.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 17:19   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

I dag er de flest styrere ansatt som enhetsledere, fordi de gjerne har ansvar for flere barnehager. I min barnehage har enhetsleder ansvar for over 50 ansatte. Hun er allikevel dårligere lønnet enn rektor på skolen her som har ansvar for 25 ansatte. Rektor er en bedre betalt stilling enn enhetsleder.

I vår barnehage har vi ikke styrer, vi har en fagansvarlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.