Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den beste julekonfekten og julesnopet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 21:13   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste julekonfekten og julesnopet?

Det var jo nesten identisk oppskrift jo. Min har bare kellogs spesial K i tillegg.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei dette er som konfektbiter, her er oppskriften:

1 glass peanøttsmør, bør helst være crunchy type
2 dl lys sirup (går godt med mørk og altså)
1 dl sukker

2-3 dl kokosmasse
3 plater lys kokesjokolade eller melkesjokolade

Smelt sirup og sukker sammen i en gryte. Sukkeret bør være mest mulig smeltet så det ikke knaser i tennene.
Ha oppi glasset med peanøttsmør og kokosen og bland GODT sammen. Ha evt mindre kokos i om det blir for tykt (jeg tror jeg tok 3 dl i, men jeg målte ikke helt).

Ha alt utover i en liten papirkledd langpanne. Sett den i kjøleskapet i ca 15 minutter til det er helt hardt.
Smelt sjokoladen (jeg bruker mikroen) og hell den utover peanøttmassen. Bre den godt utover så den dekker massen helt. 3 plater er akkurat passe har jeg funnet ut, da smaker det best.

Sett det i kjøleskapet til det er helt stivt. Ta ut hele papiret med massen på, legg det på kjøkkenbenken og skjær massen i firkanter. Velg størrelse selv, men siden dette skal være litt konfektaktig, bør bitene ikke være større enn dobbelt så store som twist feks.

Legg dem lagvis med bakepapir i en kakeboks og oppbevar dem i kjøleskapet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.