|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Veldig enig med deg, det er akkurat det jeg mener og tenker om saken. Jeg er vokst opp med at foreldre drikker lite/moderat, men vi barna var med på fester og de drakk "vanlig" til maten og kaffen på julaften etc.
![]() |
#162 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg tror det blir Santa Clausthaler til middagen, jeg tåler ikke vanlig øl, men den later til å funke, og smaken er god sammen med pinnekjøttet. Blir vel et glass vin eller to også, men ikke store mengder. Er vant til at det serveres øl og akevitt på julaften pluss cognac eller likør til kaffen, men aldri i sånne mengder at folk blir beruset. Jeg har ikke barn selv enda, men tenker vel at vi viderefører det slik vi begge er vant til å ha det - begrensede og beherskede mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei.
![]() |
#164 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Usikker i år. En av oss må kjøre, men mens den andre kan ta seg litt vin til middagen. Aquavit synes jeg bare er fryktelig, så den står jeg glatt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Der er jeg også, så de andre voksne tar seg øl og akevitt til maten.
![]() |
![]() |
#166 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?De aller fleste julaftener har jeg ikke drukket alkohol, mens andre ganger har jeg gjerne tatt noe vin til maten. Alt i alt synes jeg vel ikke det er noe must med alkohol den dagen, og kanskje aller best uten. Men har ikke noe imot at de som vil kan ta seg et glass vin eller to til maten. Uaktuelt å la noen bli synlig beruset, men synes derimot at det er ok å la barna være vant med at vin og god mat hører sammen som hygge, og ikke noe mer:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Drikker et glass vin eller to til maten og kanskje et glass til eller en Baileys etter at barna har lagt seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Sjelden, og som regel ikke mer enn en halv liten baileys.
![]() |
![]() |
#169 |
By the Sea
|
...leste en "halvliter Baileys".
![]() |
#170 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Blir nok å drikke litt til maten, men tviler på at noen blir fulle akkurat den kvelden. Hos oss er det dessuten morgen kl 05 for tida, så det begrenser i hvertfall en av oss...
![]() |
#172 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?nei, det gjør jeg ikke. De andre pleier å ta seg en øl og en akevitt, men jeg liker at det alltid er en kjørbar person i huset når man har unger. Tilfelle en må på legevakten f.eks. Dessuten så smaker faktisk julebrus aller best til pinnekjøtt |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Fola Blakken
|
Det leste jeg og, og ble litt kvalm.
![]() |
![]() |
#177 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei. Kjører alltid
![]() |
#178 |
can-jur
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi er i tenkeboksen. Jeg heller mot en alkoholfri julaften, litt for å markere solidaritet med de 150.000 barna som gruer seg til jul på grunn av alkohobruk.
![]() |
![]() |
#179 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Det hender jeg har nippet til et glass vin, men det er aldri snakk om mengder i det hele tatt. I år blir det helt sikkert 100 % alkoholfri julekveld da vi feirer hos min manns tante der de er fullstendig avholds.
![]() |
#180 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, jeg drikker ikke alkohol på julaften.
![]() |
|
|