Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 22:10   #161
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du alkohol på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tar gjerne et glass vin til julemiddagen, og mannen min kanskje en juleøl, om ikke faren min er der. Han er alkoholiker.

Jeg har vokst opp med (alt)for mye alkohol også på julaften, så jeg kjenner godt til det problemet. Men det problemet er der ikke om man drikker små mengder til maten og ellers ikke har noe forhold til alkohol som plager omgivelsene. Mine unger blir ikke redde av å se en vinflaske, heldigvis.

Veldig enig med deg, det er akkurat det jeg mener og tenker om saken. Jeg er vokst opp med at foreldre drikker lite/moderat, men vi barna var med på fester og de drakk "vanlig" til maten og kaffen på julaften etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 22:26   #162
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det blir Santa Clausthaler til middagen, jeg tåler ikke vanlig øl, men den later til å funke, og smaken er god sammen med pinnekjøttet. Blir vel et glass vin eller to også, men ikke store mengder. Er vant til at det serveres øl og akevitt på julaften pluss cognac eller likør til kaffen, men aldri i sånne mengder at folk blir beruset. Jeg har ikke barn selv enda, men tenker vel at vi viderefører det slik vi begge er vant til å ha det - begrensede og beherskede mengder.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:18   #163
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Gammel 21-12-09, 23:25   #164
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Usikker i år. En av oss må kjøre, men mens den andre kan ta seg litt vin til middagen. Aquavit synes jeg bare er fryktelig, så den står jeg glatt over. Regner med at vi tar oss et glass vin eller to når vi er vel hjemme og ungene i seng.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:28   #165
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tenker at jeg viser mat man kan drikke alkohol uten å drikke mye og at man kan takke nei hvis man ikke vil ha, heller enn at det ikke skal forekomme drikking i det hele tatt når barna er tilstede.

Der er jeg også, så de andre voksne tar seg øl og akevitt til maten.
De blir heller ikke synlig påvirket av det.
Jeg vet med meg selv at jeg ikke tåler så mye, og synes det er ubehagelig å være påvirket sammen med barna, så jeg lar være.

Gammel 22-12-09, 00:18   #166
EirikN
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2009
EirikN har et hav av muligheter foran seg
Standard

De aller fleste julaftener har jeg ikke drukket alkohol, mens andre ganger har jeg gjerne tatt noe vin til maten. Alt i alt synes jeg vel ikke det er noe must med alkohol den dagen, og kanskje aller best uten. Men har ikke noe imot at de som vil kan ta seg et glass vin eller to til maten. Uaktuelt å la noen bli synlig beruset, men synes derimot at det er ok å la barna være vant med at vin og god mat hører sammen som hygge, og ikke noe mer:-)

EirikN er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 09:22   #167
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drikker et glass vin eller to til maten og kanskje et glass til eller en Baileys etter at barna har lagt seg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 09:23   #168
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sjelden, og som regel ikke mer enn en halv liten baileys.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 09:27   #169
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

...leste en "halvliter Baileys".

Gammel 22-12-09, 09:48   #170
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Blir nok å drikke litt til maten, men tviler på at noen blir fulle akkurat den kvelden. Hos oss er det dessuten morgen kl 05 for tida, så det begrenser i hvertfall en av oss...

Gammel 22-12-09, 09:49   #171
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

:kvalm:

Gammel 22-12-09, 10:29   #172
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

nei, det gjør jeg ikke. De andre pleier å ta seg en øl og en akevitt, men jeg liker at det alltid er en kjørbar person i huset når man har unger. Tilfelle en må på legevakten f.eks. Dessuten så smaker faktisk julebrus aller best til pinnekjøtt

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:34   #173
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det leste jeg og, og ble litt kvalm.

Gammel 22-12-09, 10:35   #174
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er problemet med en halvliter Baileys? :damedrinkens skytshelgen:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 12:11   #175
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kvalmen!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 12:12   #176
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Gammel 22-12-09, 12:54   #177
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Nei. Kjører alltid

Gammel 22-12-09, 13:24   #178
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er i tenkeboksen. Jeg heller mot en alkoholfri julaften, litt for å markere solidaritet med de 150.000 barna som gruer seg til jul på grunn av alkohobruk.
Mannen var lunken, så vi får se.
Uansett er det ikke snakk om de helt store mengdene her i huset.
Litt øl til maten og konjakk ( ) til kaffen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 13:26   #179
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det hender jeg har nippet til et glass vin, men det er aldri snakk om mengder i det hele tatt. I år blir det helt sikkert 100 % alkoholfri julekveld da vi feirer hos min manns tante der de er fullstendig avholds.

Gammel 22-12-09, 13:29   #180
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg drikker ikke alkohol på julaften.
Det serveres alltid øl, rødvin og akevitt der hvor vi feirer jul.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.