|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?
For all del. Jeg har heller ikke lyst til å være beruset rundt ungene mine for min egen del. Tror jeg ville syntes det var ubehagelig, faktisk.
![]() |
#122 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenker at jeg viser mat man kan drikke alkohol uten å drikke mye og at man kan takke nei hvis man ikke vil ha, heller enn at det ikke skal forekomme drikking i det hele tatt når barna er tilstede.
![]() |
#123 |
Passiv
|
Det holder jeg med deg i. Bakgrunnen for min ingen alkohol i julen er min oppvekst. Det har gjort at julen hos meg alltid har vært og vil være totalt alkoholfri. |
![]() |
![]() |
#124 |
Originala
|
Det var ikke en kommentar til deg, altså. Følte bare for å understreke det, så ingen skulle tro at jeg brukte egne erfaringer til å legitimere egen drikking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det samme behovet oppsto hos meg.
![]() |
#126 |
Textrovert
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg er ikke vant med at det serveres alkohol på julaften, så for meg er det ikke noe must. Men de siste årene har det blitt servert vin og juleøl og kanskje litt Bailyes til kaffen. Hadde jeg merket at noen av gjestene hadde et problematisk forhold til alkohol, så hadde jeg ikke servert det. Svigers serverer vin hvis vi er der, men når jeg er hos mamma, serveres det sjelden noe sterkere enn Munkholm. Det har dukket opp en juleøl eller to sånn utpå kvelden, men det tilhører sjeldenhetene.
![]() |
#127 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg drikker øl til julematen, og nipper litt til akevitten. Senere på kvelden blir det litt rødvin også, tenker jeg. Er ikke særlig glad i sterkere saker enn øl og vin, og drikker såpass lite og sakte at jeg ikke blir beruset av inntaket.
![]() |
#128 |
L.F.C. supporter
|
I mitt tilfelle passer det seg ikke synes jeg. Jeg føler jeg er et dårlig forbilde for min ungdom om jeg drikker vin, øl osv, uansett mengde.
![]() |
#129 |
Protonterapeut
|
![]() |
#130 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg synes det er veldig stor forskjell på å selv ikke drikke alkohol med ungene tilstede og å mene at det er feil at noen andre kan finne på å gjøre det.
![]() |
![]() |
#131 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg tar et glass vin til maten. Vi serverer både vin, øl og akevitt, men alle tar bare litt til maten og en akevitt for dem som liker det. Heldigvis er det ingen som ikke klarer å styre seg. Ser derfor på det som helt uproblematisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg skjønner veldig godt at du velger som du gjør. Forbinder man jul med ubehageligheter rundt alkohol må det være veldig godt å bestemme selv at man skal slippe den kombinasjonen.
![]() |
#135 |
prøver tilpasse seg livet
|
Samme vaner her..
![]() |
![]() |
#136 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Øl/vin og akevitt til maten, cognac/likør til kaffen. I moderate mengder.
![]() |
#137 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Øl eller vin, og et glass akevitt til maten. Og kansje et glass likør til kaffen. Med yngstemann på 14 år og opp til eldste på 69 år her i huset så nytes alkohol for de over 20 med god samvittighet. I modereate mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg og Langøre tar nok et lite glass vin til maten, Langøre tar kanskje også en akevitt
![]() |
#139 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Et glass vin eller øl til maten er vanlig hos oss, samt en konjakk e.l. til kaffen seinere. Og så blir det gjerne et glass vin eller to til når ungene er i seng. I år er jeg gravid, og drikker derfor selvfølgelig ikke alkohol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, tar gjerne en øl til maten, kanskje en liten akevitt, og når vi feirer med søsteren min blir det gjerne et glass rødvin eller to når ungene er i seng. Når vi feirer hos svigers serveres ikke rødvin.
![]() |
|
|